نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

هیدیو کوجیما با مارک سرنی به تور ده روزه‌ «فناوری‌های پیشرفته» می‌رود

مارک سِرنی، معمار ارشد پلی‌استیشن 4 به همراه هیدیو کوجیما بازیساز افسانه‌ای و کن ایمایزومی به یک تور ده روزه رفته‌اند که بر روی فناوری‌های پیشرفته‌ی استودیوهای سونی تمرکز خواهد داشت. با جزئیات بیشتر و تصاویری از روز اول این تور همراه زومجی باشید.

سال میلادی گذشته سال خوبی برای کوجیما از لحاظ کاری نبود. بعد از مدت‌ها حرف و حدیث در مورد جدایی او از کونامی و شایعات مختلف، او بالاخره اتمام قراردادش با کونامی را اعلام کرد و بالافاصله وارد همکاری با سونی شد. کوجیما استودیوی مستقل خود را با نام کوجیما پروداکشنز تأسیس کرد و در حال حاظر مشغول کار روی یک بازی جدید برای پلی‌استیشن 4 و پی‌سی است. تنها اشاره‌ای که به این بازی شده، یک تصویر هنری است که کوجیما اواخر ۲۰۱۵ برای تبریک سال جدید منتشر کرد.

حال که هیدیو کوجیما برای خودش کار می‌کند و فرصت بیشتری دارد، تصمیم گرفته سفری به کالیفرنیا داشته باشد تا به همراه مارک سرنی از فناوری‌های مورد استفاده‌ی استودیو‌های سونی دیدن کند و سری هم به دوستانش بزند. او در اولین روز این تور به استودیو‌ی موشن کپچر VASG سر زد و با تجهیزات ضبط حرکات بدن که در بازی‌های The Last of Us و The Order: 1886 استفاده شده آشنا شد.

کوجیما همچنین به ملاقات جی‌جی آبرامز، دوست قدیمی خود و کارگردان هفتمین قسمت جنگ ستارگان رفت. آن‌ها در این ملاقات راجع به استودیوی جدید کوجیما صحبت کردند. استفاده از ایده‌های فردی مانند آبرامز و ترکیب آن با نگاه خاص خود کوجیما، قطعاً نتایج قابل توجهی در بر خواهد داشت.

پر بیراه نیست اگر بگوییم هدف اصلی کوجیما از این تور ده روزه، تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات برای بازی جدید استودیوی خودش است. با توجه به همکاری او با سونی و استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری که در اختیار دارد، می‌توانیم انتظار یک بازی بزرگ و کامل را از یکی بهترین بازیسازهای دوران بازی‌های ویدیویی داشته باشیم.

منابع: Kotaku و VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده