نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

مدیر عامل الکترونیک آرتز: ما نمی‌خواهیم یک هیولای حریص باشیم

در کنفرانس فناوری بی‌سی (B.C. Tech Summit) که در کشور کانادا برگزار شد، اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز حرف‌های جالبی درباره‌ی سیاست‌های این کمپانی زد. برای اطلاع از صحبت‌های ویلسون با زومجی همراه باشید.

اندرو ویلسون، مدیر عامل اکترونیک آرتز، در جریان کنفرانس فناوری بی‌سی، حرف‌های جالبی درباره سیاست‌های الکترونیک آرتز زد. ویلسون در سخنان خود به نکته جالبی اشاره کرد؛ او گفت که از طرز فکر مردم نسبت الکترونیک آرتز آگاه است و می‌داند که بسیاری از افراد، این شرکت را پول‌پرست و حریص می‌دانند. این مدیر استرالیایی توضیح داد که شرکتش امیدوار است تا با عملکرد بهتر در آینده بتواند این نوع نگاه را تغییر دهد. ویلسون در سخنرانی خود در کنفرانس فناوری گفت:

اگر شما با تجارت بازی‌های ویدئویی آشنایی داشته باشید، الکترونیک آرتز را به عنوان هیولایی می‌شناسند که فقط می‌خواهد از مردم در قبال بازی کردن پول بگیرد. این واقعا چیزی نیست که ما می‌خواهیم انجام دهیم.

2994121-ea

الکترونیک آرتز تا کنون بارها و در نظرسنجی‌های مختلف به عنوان بدترین شرکت در آمریکا انتخاب شده است. بسیاری از مردم به دلیل انتشار پی در پی بازی‌های بی‌کیفیت و همچنین وجود سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای در اکثر بازی‌های الکترونیک آرتز، این کمپانی را «حریص» می‌نامند.

البته از سال ۲۰۱۳ که ویلسون مدیریت الکترونیک آرتز را به دست گرفته است می‌توان تغییرات قابل ذکری را در سیاست‌های این شرکت مشاهده کرد. لغو و یا به تعویق انداختن بازی‌های پرهزینه‌ای که از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند بخشی از همین تغییرات است؛ به عنوان مثال می‌توان به Battlefield Hardline و Dragon Age Inquisition اشاره کرد که تاریخ انتشار هر دوی این بازی‌ها با تاخیر مواجه شد.

ویلسون در بخش دیگری از صحبت‌هایش در کنفرانس فناوری، از EA Access به عنوان یک سرویس ارزش‌محور یاد کرد که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های بازیکن‌ها می‌شود. همانطور که می‌دانید EA Access (و همچنین Origin Access) بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس است و بازیکن‌ها می‌توانند با پرداخت ماهانه ۵ دلار، تمام بازی‌های این سرویس را تجربه کنند. علاوه بر این بازیکن‌ها می‌توانند با عضو شدن در EA Access از مزایای دیگری مثل دسترسی زودتر از زمان انتشار به بعضی از بازی‌های برخوردار شوند. با توجه به تعداد بازی‌هایی که هم‌اکنون از طریق EA Access قابل دسترسی هستند می‌توان گفت که عضویت در این سرویس برای بازیکن‌ها کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

مسلما کسب سود و درآمد بیشتر هدف هر شرکتی است و بدون تردید مسائل مالی بخش مهمی از صنعت بازی را تشکیل می‌دهند، اما این دلیل نمی‌شود شرکت‌ها به کیفیت محصولاتشان کم‌توجهی کنند. عملکرد خوب کمپانی‌هایی مثل بتسدا و تیک‌تو این موضوع را کاملا روشن می‌سازد.

نظر شما درباره‌ی شرکت الکترونیک آرتز چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که این شرکت تنها به سود خودش فکر می‌کند و به کیفیت بازی‌ها اهمیت چندانی نمی‌دهد؟

منبع: VG 247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده