// سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بهترین فیلم‌‌های باکس آفیس: برادران کوئن حریف پاندای کونگ‌فوکار نشدند!

این هفته اگرچه سروکله‌ی برادران کوئن با فیلم جدیدشان پیدا شده، اما «پاندای‌ کونگ‌فوکار۳» هنوز بی‌رقیب در صدرجدول به سر می‌برد. همراه گزارش باکس آفیس زومجی باشید.

Kung-Fu-Panda-3-movie-HD-wallpaper

در آخرهفته‌ی‌‌ مسابقه‌ی نهایی این فصل فوتبال امریکا یا سوپربول، «پاندای کونگ‌فوکار۳» موفق شد سه اکران گسترده‌ی تازه‌ی باکس آفیس را کنار بزند و برای دومین هفته‌ی متوالی در رده‌ی اول جدول قرار بگیرد. در میان سه اکران جدید، «درود بر سراز!»، جدیدترین فیلم برادران کوئن را داریم که طبق پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و فیلم عاشقانه‌ی «انتخاب» نیز بالاتر از «غرور، تعصب و زامبی‌ها» قرار گرفت که حتی نتوانست به ۶ میلیون دلار هم برسد. اما برنده‌ی واقعی این هفته «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» است که بالاخره از مرز ۹۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرد و به سومین فیلمی تبدیل شد که تاکنون ۲ میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخته است.

dhail_caesar_1

«پاندای کونگ‌فوکار۳» در دومین هفته‌ی اکرانش ۲۱ میلیون دلار کسب کرد. این رقم خبر از افت فروش ۴۹ درصدی فیلم نسبت به هفته‌ی افتتاحیه‌اش دارد که کمی شدیدتر از چیزی است که پیش‌بینی می‌شد، اما از آنجایی که تا تاریخ چهارم مارچ (۲۴ اسفند) که «زوتوپیا» اکران می‌شود، خبری از انیمیشن دیگری نیست، «پاندای‌ کونگ‌فوکار۳» زمان زیادی برای جبران دارد. برای مقایسه باید به انیمیشن «خانه» اشاره کرد که سال پیش بعد از افتتاحیه‌ی ۵۲.۱ میلیون دلاری‌اش، در هفته‌ی دوم با ۴۸.۲ درصد افت فروش مواجه شد. یا «ریو۲» بعد از آغازِ ۳۹.۳ میلیون دلاری‌اش با ۴۳.۷ درصد سقوط مواجه شد. یکی از بهترین انیمیشن‌ها در این زمینه «فیلم‌ لگو» است که در هفته‌ی دوم اکرانش فقط با ۲۷.۸ درصد افت روبه‌رو شد.

در جایگاه دوم چارت و جلوتر از تمام تازه‌اکران‌ها، «درود بر سراز!» (Hail Caesar) قرار دارد که در آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش ۱۱.۴ میلیون دلار کسب کرد و میانگین نمره‌ی تماشاگران به فیلم نیز C منفی بود. این پایین‌ترین افتتاحیه‌ی برادران کوئن در میان فیلم‌هایی است در بیشتر از ۱۵۰۰ سینما اکران شده‌اند و اگر تبلیغات دهان به دهانِ منفی ضربه‌ی زیادی به فیلم نزند، به احتمال فراوان فیلم کارش را با رقمی بین ۲۷ تا ۳۰ میلیون دلار به پایان می‌رساند. بهترین افتتاحیه‌ی گسترده‌ی برادران کوئن فیلم «شجاعت واقعی» است که کارش را با ۲۴.۸ میلیون دلار شروع کرده بود. این درحالی است که منتقدان بدجوری از «درود بر سزار!» لذت برده‌اند. بنابراین امکان دارد مخاطبان واقعی فیلم این هفته سرشان گرم مسابقه‌ی سوپربول بوده و هفته‌ی بعد سر از سینماها در بیاورند.

در جایگاه سوم جدول، «انتخاب» (The Choice)، جدیدترین فیلم اقتباسی از روی رمان‌های نیکولاس اسپارکس قرار دارد. اگرچه این فیلم به لطف عملکرد بسیار ضعیفِ «غرور، تعصب و زامبی‌ها» موفق شد در بین ۵ فیلم برتر آخرهفته قرار بگیرد، اما فروش آغازینِ فیلم در مقایسه با دیگر اقتباس‌های اسپارکس در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. بهترین فیلم اقتباسی اسپارکس در زمینه‌ی فروش افتتاحیه، «دفترچه یادداشت» است که با در نظر گرفتنِ نرخ تورم، ۱۱۳ میلیون دلار فروخته بود. این درحالی است که هیچکدام از فیلم‌های قبلی اسپارکسی افتتاحیه‌ای کمتر از ۱۰ میلیون دلار را ثبت نکرده بودند، اما «انتخاب» با کسب ۶ میلیون دلار و میانگین نمره‌ی B مثبت این کار را کرده است. اگر «انتخاب» می‌خواهد در پایان دوره‌ی اکرانش به مجموع ۲۰ میلیون دلار دست پیدا کند، هفته‌ی بعد کار خیلی سختی در پیش دارد. چون باید با افت فروشی بیشتر از ۴۴ درصد مواجه نشود.

Pride, Prejudice and Zombies

در جایگاه ششم جدول «غرور، تعصب و زامبی‌ها» (Pride, Prejudice and Zombies) با کسب ۵.۲ میلیون دلار و نمره‌ی B منفی قرار دارد. از آنجایی که ۲۸ میلیون دلار خرج ساخت فیلم شده و از آنجایی که با این وضعیت فیلم به زور و زحمت در پایان دوره‌ی اکرانش به ۱۶ میلیون دلار می‌رسد، زامبی‌ها باید غرورشان را فراموش کنند باید برای جبران بودجه‌شان دست به دامن بازارهای بین‌المللی شوند!

بعد از اینکه آلخاندرو جی. ایناریتو برای دومین سال متوالی جایزه‌ی اتحادیه‌ی کارگردانان را به خانه برد، «بازگشته» با کسب ۷.۱ میلیون دلار در جایگاه سوم باکس آفیس جای گرفت. این فیلم درحال حاضر نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار در امریکای شمالی و ۳۲۶ میلیون دلار در جهان فروخته است.

هما‌ن‌طور که در شروع گزارش گفتم، «نیرو برمی‌خیزد» هم‌اکنون تبدیل به تنها فیلمی شده که نه تنها از مرز ۸۰۰ میلیون دلار فروش خانگی گذشته، بلکه برای محکم‌کاری هم که شده، مرز ۹۰۰ میلیون دلار را هم رد کرده است. «نیرو برمی‌خیزد» بعد از هشت هفته‌ای که از شروع اکرانش گذشته، ۶.۸ میلیون دلار کسب کرد و کماکان در بین ۵ فیلم برتر جدول باقی ماند. فروش خانگی «نیرو برمی‌خیزد» ۹۰۵.۹ میلیون دلار و مجموع درآمد جهانی‌اش هم روی رقم ۲ میلیارد و ۸ هزار دلار ایستاده است.

بالاخره به وسترن «جین تفنگ داره» می‌رسیم که با سقوط ۸۴.۸ درصدی‌اش بعد از افتتاحیه‌ی ناامیدکننده‌اش، سقوط سنگینی را تجربه کرد و به این ترتیب، در جدول «بدترین افت فروش‌های هفته‌ی دوم تاریخ» در رده‌ی دوم قرار گرفت. فیلم ۱۲۷ هزار دلار از اکران در یک هزار و ۳۱ سینما به‌دست آورد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Kung Fu Panda 3۲۱  میلیون دلار
۲Hail, Caesar!j۱۱.۴ میلیون دلار
۳The Revenant۷.۱ میلیون دلار
۴Star Wars: The Force Awakens۶.۸ میلیون دلار
۵The Choice۶ میلیون دلار
۶Pride and Prejudice and Zombies۵.۲ میلیون دلار
۷The Finest Hours۴.۷ میلیون دلار
۸Ride Along 2۴.۵ میلیون دلار
۹The Boy۴ میلیون دلار
۱۰Dirty Grandpa۴ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

caeser

درود بر سزار!

Hail Caesar

جدیدترین فیلم برادران کوئن که مصادف با بازگشت آنها به دنیای کمدی‌هایشان است، در آخرین روزهای دوران طلایی هالیوود جریان دارد و درباره‌ی فردی معروف به «درست‌کننده» است که مشکلات ریز و درشتی که برای استودیوها و کمپانی‌های هالیوودی ایجاد می‌شود را به روش‌های مختلفی حل و فصل می‌کند. تا اینکه یک روز یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود که درحال بازی در یک فیلم حماسی گلادیاتوری است توسط گروهی به اسم «آینده» دزدیده می‌شود. «درود بر سزار!» علاوه‌بر کارگردانانش، به خاطر گروه بازیگران خوش‌رنگ‌و‌لعابش که شامل نام‌هایی مثل جاش برولین، جورج کلونی، اسکارلت جوهانسون، تیلدا سوئینتون و چنینگ تاتوم می‌شود هم یکی از موردانتظارترین فیلم‌های ۲۰۱۶ بود و طبق نظر اکثر منتقدان مثل همیشه این خلاصه‌ی داستانی آغازی است برای ورود به دنیای عجیب و غریب دیگری از کوئن‌ها که سرشار از ارجاعاتی به تاریخ سینما است. اما هستند کسانی که مثلا به نبود یک خط روایی مشخص در فیلم ایراد گرفته‌اند.

ریچارد روپر از شیکاگوسان‌تایمز که فیلم را فوق‌‌العاده دوست داشته می‌نویسد: «"درود بر سزار!" یک سرگرمی نابِ پاپ‌کورنی، یک سفره‌ی چشم‌نواز تصویری، یک قطار بی‌توقف کمدی و یک هجوِ حیله‌گر و عالی است». کنت توران از لس آنجلس تایمز می‌نویسد: «یکی از بهترین جنبه‌‌های «درود بر سزار!» این است که فیلم فارغ از اینکه شما همه‌ی ارجاعاتش را متوجه می‌شوید یا نه، جذاب باقی می‌ماند». پیتر تراویس از رولینگ استون درباره‌ی شخصیت اصلی فیلم می‌نویسد: «"درود بر سزار!" کلا درباره‌ی یک روز از زندگی این پلیس استودیویی است که کارش را ستایش می‌کند. و برولین با جان و دل این فیلم دیوانه‌وار درباره‌ی مردی که با کارهای غیرعقلانی محاصره شده را برمی‌دارد و آن را به‌طرز قابل‌باوری بازی می‌کند. او در اینجا فوق‌العاده است». امتیاز متاکرتیک این فیلم ۷۲ است.

 

Pride-and-Zombies

غرور، تعصب و زامبی‌ها

Pride, Prejudice and Zombies

این فیلم در واقع پارودی داستان کلاسیک جین آستین درباره‌ی روابط عاشق و معشوق‌هایی از طبقات مختلف جامعه‌ی انگلستان قرن نوزدهم است که این‌دفعه باید با تهدید جدیدی روبه‌رو شوند: ارتشی از زامبی‌های گوشت‌خوار در لباس‌های تاریخی! پیتر تراویس از رولینگ استون که فیلم را زیاد دوست نداشته، می‌آورد: «بامزه؟ برخی اوقات. ترسناک؟ تقریبا هیچ‌وقت. «غرور..» برای نزدیک به نیم‌ساعت لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. اما متاسفانه طول فیلم ۱۰۷ دقیقه است». منتقد نیویورک دیلی‌نیوز که از فیلم راضی نبوده، می‌نویسد: « فیلم شامل یه‌عالمه سروصدا، جنب‌و‌جوش، جنگ تمام‌عیار و طبق معمول پایان‌بندی خوش است. اما در میان تمام اینها خبری از خون واقعی و زندگی واقعی و سرگرمی واقعی نیست». امتیاز متاکرتیک این فیلم ۴۶ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده