نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

سهم ۸۵ درصدی بازی‌ها از فروش کلی برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۱۵

با رشد سخت‌افزاری گوشی‌های موبایل بازی‌های متنوعی برای این وسیله‌ها عرضه می‌شوند و شاهد رشد روزافزون بازی‌های موبایل هستیم. حال یک گروه تحقیقاتی اعلام کرده که در سال ۲۰۱۵، بازی‌های موبایل ۸۵ درصد از سهم کلی بازار برنامه‌های موبایل را کسب کرده‌اند.

گروه تحقیقاتی App Annie اخیرا گزارشی جالب در مورد بازار برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده که بر اساس آن میزان فروش کلی برنامه‌های موبایل در سال گذشته معادل ۵۱ میلیارد دلار اعلام شده است که در این میان بازی‌های موبایل با فروش ۳۴/۸ میلیارد دلاری سهمی ۸۵ درصدی به خود اختصاص داده‌اند و فقط ۱۵ درصد سهم نرم افزار‌های دیگر است. این گروه تحقیقاتی همچنین پیش‌بینی‌هایی هم در مورد آینده برنامه‌های موبایل انجام داده که بر اساس آن میزان فروش کلی برنامه‌ها تا سال ۲۰۲۰ از ۵۱ میلیارد دلار فعلی به ۱۰۱ میلیارد دلار خواهد رسید و میزان فروش بازی‌ها هم در سال ۲۰۱۶ به ۴۱/۵ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۰ به ۷۴/۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

براساس گزارش App Annie، یکی از دلایل اصلی توسعه بازی‌های موبایل، میزان فروش عالی این اثار در بازار کشور‌های آسیای شرقی از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی است و از بازی Clash of Clans هم به عنوان نمونه‌ای از آثار غربی نام برده شده که توانسته به محبوبیت بالایی در کشور‌های مذکور برسد.

البته برخی گروه‌های تحقیقاتی دیگر هم پیش بینی‌هایی در مورد آینده صنعت بازی‌های ویدیویی انجام داده‌اند که به عنوان مثال می‌توان از گروه دیجی کپیتال نام برد. این گروه اعلام کرده که درآمد حاصل از بازی‌هایی ویدیویی و نرم‌افزار‌ها با رشدی ۲۲ درصدی از ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۱۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. این گروه روند صعودی بازار بازی‌های ویدیویی را مناسب معرفی کرده که البته در مقایسه با درصد صعود سال‌های گذشته دچار افت شده است.

EEDAR یکی دیگر از گروه‌های تحقیقاتی فعال در زمینه بازی‌های ویدیویی است که اعلام کرده میزان فروش کلی سخت‌افزار‌ها و بازی‌های مرتبط با کنسول‌های بازی در سال ۲۰۱۵ معادل ۴۴ میلیارد دلار بوده است. همچنین گروه تحقیقاتی جان پِدی هم آماری در مورد بازار سخت افزاری رایانه‌های شخصی ارائه کرده که بر اساس آن قطعات سخت افزاری در سال گذشته ۲۴/۶ میلیارد دلار فروش داشته‌اند که این رقم تا پایان ۲۰۱۶ به ۲۶/۱ میلیارد دلار خواهد رسید و در سال ۲۰۱۸ هم معادل ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود.

آخرین آمار ارائه شده هم باز در مورد پی‌سی و این بار در مورد بازی‌های آن است که گروه اوپن گیمینگ اعلام کرده ارزش کلی این بخش از ۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۳۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید.

نظر شما در مورد این آمار ارائه شده چیست؟

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده