نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

کارگردان Overwatch از دلایل عدم عرضه این بازی بر روی سیستم‌عامل مک می‌گوید

کارگردان بازی Overwatch طی گفت‌وگویی درباره‌ی دلایل عرضه نشدن این اثر بر روی سیستم‌عامل مک صحبت کرده است. در ادامه، با بخشی از صحبت‌های وی همراه زومجی باشید.

شاید در میان طرفداران بلیزارد کمتر کسی پیدا شود که مایل نباشد Overwatch را تجربه کند یا آنکه دست‌کم در مورد این بازی کنجکاو نباشد. هرچه باشد، ساخته شدن یک بازی تیراندازی اول-شخص توسط Blizzard، با توجه به سوابق کاری این کمپانی، به‌خودی خود حرکت جالب و متفاوتی تلقی می‌شود. اما در این میان، یک سؤال مطرح است و آن اینکه چرا این سازنده‌ی محبوب قصد ندارد Overwatch را برای سیستم‌عامل Mac عرضه کند.

جف کاپلان (Jeff Kaplan)، کارگردان بازی Overwatch، اخیراً در گفت‌وگویی با پی‌سی‌گیمزاِن (PCGamesN)، به دلایل این رویکرد پرداخته است. وی با اشاره به سیاست‌های اپل در مورد سیستم‌عامل‌ مک گفت:

این امر در نتیجه‌ی دسترسی نداشتن کامل ما به پشتیبانی فنی موردنیاز، جهت اجرای بی‌کم‌وکاست بازی بر روی سیستم‌های مک، اتفاق افتاده است. ما به گیمرهای مک علاقه‌ای واقعی داریم و نسبت به آن‌ها احساس تعهد می‌کنیم. آن‌ها به‌شدت نسبت به ما وفادار بوده‌اند و ما بسیار علاقه‌مند هستیم که بازی‌های بلیزارد را به دست آن‌ها برسانیم.

کاپلان صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

به‌واسطه‌ی سر و کار داشتن با پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 (که همه‌ی آن‌ها به‌خوبی پاسخ‌گوی پیش‌نیازهای فنی برای اجرا کردن یک بازی تیراندازی نسل جدید هستند)، ما از بسیاری جهات احساس می‌کردیم که رها شده و از آن سطح پشتیبانی لازم برای ساختن یک محصول عالی بر روی مک، بهره‌مند نشده‌ایم.

البته کارگردان Overwatch ابراز امیدواری کرد که این وضعیت تغییر کند و تلاش‌های کاربران مک را لازمه‌ی این تغییر دانست. او گفت:

به نظر من اپل کمپانی خارق‌العاده‌ای است. من امیدوارم؛ واقعاً امیدوارم که گیمرهای مک به اپل یادآوری کنند که گیمینگ روی مک، اهمیت فوق‌العاده‌ی دارد و «باید» داشته باشد. من برداشت دقیقی از این موضوع ندارم که محصولاتی مانند iPhone برای چنین شرکتی چقدر ارزش دارند؛ ولی فکر می‌کنم که گیمینگ روی مک باید از ارزشی همتای ارزش آن‌ها برخوردار باشد.

بازی Overwatch قرار است در بهار سال ۹۵ برای سیستم‌عامل ویندوز و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده