نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

شایعه: کنسول نینتندو NX قدرتی در حد و اندازه ایکس‌باکس وان خواهد داشت

گزارشی درباره‌ی نینتندو NX منتشر شده که در آن به قدرت این کنسول، بهره‌گیری‌اش از دانگل HDMI و قابلیت اتصال آن به اسمارت‌فون‌ها اشاره شده است. همراه زومجی باشید.

وب‌سایت دوآل پیکسلز اطلاعات جدیدی را در مورد کنسول Nintendo NX منتشر کرده است. این اطلاعات توسط فردی به نام گِنو (Geno) فاش شده‌اند که از منابع قابل اعتماد دوآل پیکسلز به شمار می‌رود. به ادعای گنو، کار ساخت NX از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و این کنسول به‌عنوان آخرین پروژه‌ی ساتورو ایواتا، رئیس فقید نینتندو،‌ شناخته می‌شود. از این رو، کارمندان کمپانی ژاپنی به‌شدت در تلاش هستند تا پلتفرم جدید و بازی‌های آن عالی از کار دربیایند؛ تا اندازه‌ای که به گفته‌ی یکی از آن‌ها «این میزان تکاپو برای به سرانجام رساندن پروژه، از زمان عرضه‌ی کنسول فامیکام بی‌سابقه بوده است».

گنو در گزارش‌اش به عرضه شدن یک «دانگل HDMI بی‌سیم» همراه با نینتندو NX اشاره کرده است. این دانگل (که آن را می‌شود در فضایی در پشت کنسول قرار داد) محتوا را به‌وسیله‌ی نسخه‌ی بروزشده‌ای از فناوری استریم کنسول Wii U، از نینتندو NX به صفحه‌ی تلویزیون انتقال می‌دهد. همچنین عنوان شده که استیک‌های آنالوگ NX مجهز به موتورهای کوچکی هستند که بسته به شرایط بازی به آن‌ها نیرو وارد می‌کند. به این شکل می‌توان بعضی رویدادهای داخل بازی را به اطلاع بازیکنان رساند و اتفاقات و وضعیت‌هایی مانند برخورد با موانع، تیراندازی و حرکت روی سطوح ناصاف را برای آن‌ها ملموس‌تر کرد.

امکانات ارتباطی NX هم از مواردی است که در گزارش فوق به آن‌ها پرداخته شده است. گویا کنسول جدید نینتندو قادر است تا از طریق بلوتوث با دستگاه‌های مختلف، به‌ویژه تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها، ارتباط برقرار کند. در این میان، کاربر می‌تواند از طریق کنسول به تماس‌های دریافتی‌اش پاسخ دهد و پیام‌های متنی را مشاهده کند.

کنترلر احتمالی کنسول نینتندو NX یکی از پتنت‌های نینتندو که ممکن است مربوط به کنترلر NX باشد

گنو در ادامه نیم‌نگاهی هم به توان پردازشی NX داشته و آن را کم‌وبیش در حد قدرت ایکس‌باکس وان دانسته است. او همچنین به شباهت معماری سخت‌افزاری این پلتفرم و کنسول‌های نسل هشت مایکروسافت و سونی اشاره و از قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای که جهت شبیه‌سازی و کامپایل کردن در کنسول NX وجود دارد، صحبت کرده است. از این جهت، وی باور دارد که بازی‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را می‌توان با کمترین تغییری در کد آن‌ها، بر روی پلتفرم جدید نینتندو اجرا کرد؛ به‌ویژه اگر اثر مورد بحث با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 ساخته شده باشد. در همین راستا، گنو از قول یک توسعه‌دهنده‌ی ترد-پارتی می‌گوید: «[نینتندو NX] از لحاظ توسعه‌ی محتوا آسان‌ترین دستگاهی است که تاکنون با آن کار کرده‌ام. تنها کافی است تا کد [قبلی] خودتان را آماده و آن را کامپایل کنید». در کنار این موارد گنو از بازی موبایل Pokemon GO به‌عنوان مثالی از برنامه‌های آینده‌ی نینتندو در زمینه‌ی ساخت بازی یاد می‌کند؛ اثری که نشان‌دهنده‌ی ترکیبی از فناوری واقعیت افزوده با طرح‌های قدیمی و جدید این کمپانی است.

منبع موثق دوآل پیکسلز قدرت واقعی NX را در کارایی بالا و استفاده‌ی آسان می‌داند. در مورد ظاهر و عملکرد این کنسول هم او گفته‌ی تعدادی از توسعه‌دهندگان را بازگو کرده که NX را «فرزند سامسونگ و کنسول نینتندو 2DS» توصیف کرده‌اند! در این میان، گویا سیستم‌عامل این کنسول که NintendOS نام دارد هم به‌شدت قدرتمند است و بسیاری از قابلیت‌های نرم‌افزاری اسمارت‌فون‌های امروزی را شامل می‌شود؛ به‌شکلی که نینتندو نگران است که در نمایش‌های آغازین، مخاطبان آن را با سیستم‌عامل اندروید اشتباه بگیرند.

نظر شما چیست؟ به نظرتان نینتندو NX چه ویژگی‌هایی را از خودش به نمایش خواهد گذاشت؟

منابع: DualPixels / SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده