نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

نسخه بعدی بازی Forza رسما تایید شد؛ رونمایی در E3 2016

این روز‌ها خبر‌هایی خوشی از سری محبوب فورزا به گوش می‌رسد؛ پس از تایید عرضه Forza Motorsport 6: Apex برای پی‌سی، این بار مایکروسافت ساخت نسخه بعدی بازی را تایید کرد که قرار است در نمایشگاه E3 2016 رسما رونمایی شود. با زومجی همراه باشید.

همین چند روز پیش بود که مایکروسافت و استودیو ترن ۱۰، بازی Forza Motorsport 6: Apex را برای پی‌سی تایید کردند که یک اثر رایگان خواهد بود و بهار ۹۵ عرضه می‌شود. حال Microsoft با انتشار پستی در سایت رسمی ایکس‌باکس، نسخه بعدی این سری را هم تایید کرده است:

هنوز آمادگی رونمایی از نام نسخه جدید فورزا یا اطلاعات بیشتری از آن را نداریم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی باید تا مراسم ما در نمایشگاه E3 2016 منتظر بمانید.

البته مایکروسافت اطلاعاتی هم در مورد این بازی ارائه کرده است؛ برای مثال می‌دانیم که طرح روی باکس آرت بازی خودرو لامبورگینی سنتناریو خواهد بود که هنوز مدل واقعی آن هم عرضه نشده و قرار است برای اولین بار در نسخه جدید فورزا گیمر‌ها پیش از رانندگان واقعی بتوانند رانندگی با آن را تجربه کنند. این مسئله از طریق کمپین «First in Forza» عملی شده که به لطف آن برخی ماشین‌ها پیش از عرضه در دنیای واقعی در سری بازی‌های فورزا معرفی می‌شوند. قدرت موتور این ماشین ۷۷۰ اسب بخار است و سرعت آن در مدت ۲/۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۲۳/۵ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بیشینه سرعت این ماشین هم ۳۲۱ کیلومتر در ساعت است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که نسخه جدید Forza بیشترین تعداد ماشین را در بین تمام بازی‌های ریسینگ نسل هشتمی خواهد داشت. البته این کمپانی هنوز اطلاعاتی در مورد پلتفرم‌های مقصد نسخه جدید فورزا ارائه نکرده و مشخص نیست که آیا این بازی یک انحصاری ایکس‌باکس وان خواهد بود یا برای پی‌سی هم منتشر می‌شود؛ چرا که در زمان رونمایی از Forza Motorsport 6: Apex، استودیو Turn 10 این نسخه را مقدمه‌ای برای سری بازی‌های فورزا در پی‌سی معرفی کرده بود.

به‌علاوه ضمن رونمایی از نسخه جدید فورزا، استودیو ترن ۱۰ یک رویداد جدید را هم برای Forza Motorsport 6 با نام «Lamborghini Super Trofeo» معرفی کرد که در آن گیمر‌ها می‌توانند با ماشین لامبورگینی گالاردو ۲۰۱۴ در مسابقات زمانی (Time Trial) و لیگ‌های چندنفره شرکت کنند و در صورت کسب امتیازات لازم، خودرو Huracan Super Trofeo 2015 را تصاحب و جواز حضور در فصل بعدی این مسابقات را کسب کنند.

مایکروسافت همچنین آماری هم در مورد بازیکنان سری فورزا ارائه کرده که بر اساس آن تا به امروز ۱۰ میلیون نفر با کنسول ایکس‌باکس وان بازی‌های Forza 5، Forza Horizon 2 و Forza 6 را تجربه کرده‌اند.

در پایان می‌توانید تریلر کوتاه معرفی نسخه جدید فورزا را تماشا کنید:

|

منبع‌: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده