نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

فروش بیشتر پلی استیشن 4 نسبت به ایکس باکس وان در ماه فوریه

سونی امروز و کمی پیش از اعلام آمار رسمی موسسه NPD اعلام کرد که در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند) پلی‌استیشن 4 باز هم تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول بازی شده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی ژاپنی سونی امروز اعلام کرد که در بازه زمانی بین ۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند (ماه فوریه میلادی)، پلی‌استیشن 4 توانسته تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول بازی در ایالات متحده شود و در ادامه افزود که در این ماه، بازی‌های کنسول هشتمی‌اش از تمامی پلتفرم‌های دیگر بیشتر فروخته است. بیانیه منتشر شده توسط سونی به شرح زیر است:

ما می‌خواهیم از تمام طرفداران و شرکای خود برای تبدیل کردن پلی‌استیشن 4 به پرفروش‌ترین کنسول بازی و پرفروش‌ترین پلتفرم برای نرم‌افزار در ماه فوریه تشکر کنیم. این آمار توسط گروه NPD اعلام شده است.

ما به طور سالیانه شاهد رشد فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار پلی‌استیشن 4 هستیم و واقعا از حمایت‌ها و اشتیاق گیمر‌ها تشکر می‌کنیم. ما به ساخت و توسعه تجربه‌های فوق‌العاده بازی با انتشار بازی‌هایی همچون Ratchet & Clank، MLB The Show 16 و Uncharted 4: A Thief's End ادامه خواهیم داد.

ماه ژانویه بود که اعلام شد کنسول نسل هشتمی سونی در حدود ۳۶ میلیون دستگاه فروخته است. در گزارش اخیر منتشر شده، تعداد دستگاه‌های فروش رفته مشخص نشده بود.

در سوی دیگر، مایکروسافت نیز بیانیه‌ای درباره ماه فوریه منتشر کرده بود و در آن توضیح داده بود که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، این کمپانی ۴۹ درصد افزایش فروش را شاهد بوده و تعداد ساعت‌هایی که برروی کنسول ایکس‌باکس وان بازی شده، نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است.

بیانیه نینتندو نیز از فروش ۴۰۰ هزار نسخه‌ای Fire Emblem Fates خبر می‌داد که رکورد بازی قبلی این مجموعه را که در اختیار Fire Emblem: Awakening بود، جا به جا کرد.

گروه NPD در گزارش خود اعلام کرد که فروش سخت‌افزار در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ نسبت به بازه مشابه در سال گذشته افت داشته است. رقم این فروش در سال ۲۰۱۶، معادل با ۲۹۲/۳ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۵ معادل با ۳۷۸/۲ میلیون دلار بوده است. لیام کالاهان، یکی از تحلیلگران گروه NPD درباره این افت فروش چنین توضیح داد:

دلیل اصلی افت فروش سخت‌افزار در ماه فوریه سال ۲۰۱۶، دستگاه‌های قابل حمل بودند که با افتی ۵۸ درصدی (۴۸ میلیون دلار) مواجه شده‌اند زیرا سال گذشته در ماه فوریه، نسخه جدید کنسول دستی 3DS منتشر شده بود.

به علاوه مجموع فروش کلی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان ۶ درصد و پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 ۷۷ درصد افت فروش داشتند. کالاهان در این‌باره نیز گفت:

با این همه ما به تفاوت این افت فروش فقط ۷ میلیون دلار است زیار در حال حاضر، ۸۶ درصد فروش مربوط به نسل هشتم است.

در انتها نیز اعلام شد که بازی Far Cry Primal توانست به پرفروش‌ترین بازی ماه تبدیل شود.

در مجموع در ماه فوریه ۲۰۱۶، مجموع فروش سخت‌افزار، نرم‌افزار و وسایل جانبی گیمینگ رقمی معادل با ۸۴۲/۵ میلیون دلار بود که نسبت به ماه فوریه ۲۰۱۵، افتی ۱۲ درصدی داشته است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده