اولین بروزرسانی متعادل سازی بازی Clash Royale چهارم فروردین منتشر می شود
با آزاد شدن دسترسی به بازی کلش رویال برای عموم برروی دو پلتفرم اندروید و iOS، بسیاری از کاربران نسبت به برخی از کارتها اشتیاق کمتری را نشان دادهاند. اکنون سوپرسل از انتشار بروزرسانی جدیدی با هدف تغییر در تعادل کارتها خبر داده است. با نگاهی به لیست تغییرات، شاهد افزایش قدرت بسیاری از کارتها هستیم. این کمپانی در اطلاعیه خود باری دیگر با تاکید بر طراحی بازی بر پایهی «حملهی بیشتر از دفاع» گفته است که بروزرسانی جدید با هدف افزایش سرعت گیمپلی منتشر خواهد شد.
طبق گفتهی توسعهدهندگان در اولین قدم همانطور که در ادامه شرح آن آمده در برخی از سازههای دفاعی خستهکننده تغییراتی را مانند کاهش قدرت و زمان طول عمر شاهد هستیم:
- کاهش فاصله بُرد کارت «ایکسبو» از ۱۳ به ۱۲؛ این تغییر یک واحدی علاوه بر آسانتر کردن کار حریف برای مقابله با ایکسبو، دیگر به بازیکنان امکان استقرار سازه در سراسر رود را برای هدفگیری برجهای آرنا یا استقرار تسلا را در مقابل ایکسبو نمیدهد.
- سرعت ضربه «تسلا» از ۰/۷ ثانیه به ۰/۸ ثانیه کاهش یافت، طول عمر کارت نیز از ۶۰ ثانیه به ۴۰ ثانیه کاهش یافت؛ هرچند استفاده از تسلا طبق آمار باعث پیروزی بیشتر بازیکنان نشده است. با این حال، یکی دیگر از اصول بنیادی طراحی میگوید که همه کارتها باید ضعفها و ضِدهایی داشته باشند. در مورد تسلا اینطور ضعفی به روشنی دیده نمیشود. سرعت DPS (ضربه در ثانیه) پایینتر، قدرت کارت را در مقابل نیروهای بزرگتر به شکل معنی داری کاهش میدهد.
- طول عمر کارت «کنن (Cannon)» از ۴۰ ثانیه به ۳۰ ثانیه کاهش مییابد؛ کنن یک قدرت دفاعی بالا را با تنها ۳ الکسیر ارائه میدهد. طول عمر کمتر ماندگاری این قدرت را کاهش میدهد.
- سطح سلامت «پرینسس» به میزان ۱۰ درصد کاهش مییابد. اساسا باتوجه به قانون تقابل الکسیر کارت پرینسس باید با یک ضربه کارت اسپل Arrows طبق قوانین رقابت از بین برود. در همین جهت با کاهش سطح سلامت پرینسس این اتفاق خواهد افتاد. علاوهبر این، نرخ استفاده از پرینسس بسیار بالا است و این اتفاق میزان آسیبپذیری کارت را افزایش میدهد.
- قدرت ضربه «آیس ویزارد» ۵ درصد افزایش پیدا میکند؛ قدرت اصلی آیس ویزارد کنترل کردن شرایط در جهت دفاع است. افزایش ۵ درصدی قدرت، باعث میشود تا این کارت به بیش از یک تهدید کوچک تبدیل شود.
- سرعت شارژ «پرینس» ۱۳ درصد کاهش یافت؛ کارت پرینس محبوبترین در بین تمامی کارتها براساس نرخ استفاده است. هرچند با توجه به آمار این کارت برای پیروزی بسیار قدرتمند محسوب نمیشود. با این حال، مهارت پرینس زمانی که به تنهایی برای تخریب یک کارت رها میشود بسیار شگفتانگیز است. کاهش سرعت شارژ به حریف زمان بیشتری را برای واکنش میدهد.
- کاهش سرعت شارژ «دارک پرینس» به میزان ۱۳ درصد دقیقا با دلایل مشابه با کارت پرینس جهت ارائه فرصت بیشتر برای واکنش حریف,
- سطح سلامت و قدرت ضربه «والکری» تا ۱۰ درصد افزایش مییابد. نرخ استفاده از والکری بسیار پایین است، به همین دلیل این کارت باید جایگاه خود را در بین کارتها پیدا کند. این افزایش توانایی احتمالا فرصت لازم را فراهم خواهد کرد.
- قدرت ضربه «رویال جاینت» تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ نرخ استفاده و پیروزی پایین کارت رویال جاینت، نشان دهنده ضعف شدید این کارت است. به همین دلیل افزایش قدرت ضربه به جای سطح سلامت باعث میشود که کارت رویال جاینت به توپ تخریب قدرتمندی تبدیل شود.
- قدرت ضربه «جاینت» تا ۵ درصد افزایش مییابد؛ افزایش قدرت ضربه جاینت به جای سطح سلامت، باعث میشود که این کارت بیشتر از یک کارت دفاعی در حمله مورد استفاده قرار بگیرد.
- کارت «ریج» بعد از بروزرسانی به جای ۳۵ درصد، ۴۰ درصد سرعت حرکت و سرعت ضربه را افزایش میدهد، با این حال مدت زمان عمر آن ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت؛ دیدن استفاده از کارت ریج هیجانانگیز و شگفت آور است با این حال، اکنون این کارت برای حضور در دسته کارت به قدرکافی قدرتمند محسوب نمیشود. با افزایش سرعت و کاهش مدت زمان فعالیت، جادوی خشم به ابزاری تهاجمیتر و قدرتمندتر تبدیل خواهد شد.
- قدرت ضربه کارت «سم» تا ۵ درصد افزایش پیدا میکند؛ اسپل سم نرخ استفاده پایینی دارد. افزایش قدرت ضربه، کارت را به انتخاب جالبتر بعد از کارت فایربال یا سایر اسپلهای ضربه تبدیل میکند.
- آینه (Mirror): کارتهای لجندری با یک سطح پایینتر توسط آینه کپی میشوند؛ آینه کارتهای لجندری را با سطحی نامعقول ایجاد میکند. بعد از این تغییر کارت آینه سطح ۵ توانایی ایجاد کارت سطح ۲ لجندری را خواهد داشت.
- هزینه «سه ماسکتر (Three Musketeers)» از ۱۰ الکسیر به ۹ کاهش مییابد؛ کارت سه ماسکتر از نرخ استفاده بسیار پایینی برخوردار است. ۹ الکسیر شدن هزینه کارت میتواند سه ماسکتر را به انتخابی بهتر با ریسک کمتر تبدیل کند.
- مانند کارت اسپیر گوبلینز، «آرچرز» نیز حمله اولیه سریعتری خواهد داشت. پس از اوایل بازی، نرخ استفاده از آرچر کاهش قابل توجهی دارد. این در حالی است که کارت اسپیر گوبلینز در تمامی سطوح از محبوبیت بالایی برخوردار است. افزایش سرعت حملهی اولیه باعث بالا رفتن تاثیر آرچر میشود.
- سطح سلامت «بالون» ۵ درصد افزایش پیدا میکند؛ نرخ استفاده از بالون در سطوح بالا پایین است. سطح سلامت بیشتر باعث میشود بالون راحتتر به برجهای آرنا برسد.
- قدرت ضربه «ویچ» ۵ درصد افزایش مییابد؛ ویچ نیز مانند بالون از نرخ استفاده پایینی در سطوح بالا برخوردار است. افزایش ضربه به همراه قدرت ضربه همگانی، ویچر را به کارتی معقول تبدیل میکند.
در خبری هم راستا، شایعاتی مبنی بر الحاق ۲ کارت جدید لاوا هاند و اسکلتون واریورز به همراه پاداش طلا برای هر مسابقه که در آن پیروز میشوید، منتشر شده است:
- کارت لاوا هاند از دسته لجندری بوده و ۳۰۰۰ سطح سلامت خواهد داشت. این کارت بعد از مرگ به ۸ نیروی لاوا پوپ تبدیل میشود. هاوا هاند از آرنای ۵ قابل آزاد سازی است.
- کارت اسکلتون واریرز از دسته Rare با ۴۰ سطح سلامت و ۲۰۰ سطح سلامت سپر است. این کارت از آرنای ۷ آزاد میشود.
منبع: Clash Royale و Clash Royale Arena
نظرات