نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

بازی Quantum Break در ایکس باکس وان با رزولوشن 720p اجرا خواهد شد

سایت معتبر دیجیتال فاندری، موفق شده تا نسخه پیش از عرضه بازی Quantum Break را بر روی ایکس‌باکس وان مورد بررسی قرار دهد که بر اساس آن، بازی در رزولوشن 720p اجرا می‌شود. البته این سایت اعلام کرده که گرافیک بازی واقعا زیبا است. با زومجی همراه باشید.

بدون شک یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶، اثر کوانتوم بریک از استودیو رمدی اینترتینمنت است که به زودی برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد. حال سایت معتبر Digital Foundry، توانسته نسخه پیش از عرضه بازی را مورد بررسی قرار دهد و در گزارش خود ذکر کرده که این بازی با رزولوشن 720p اجرا می‌شود. این در حالی است که پیشتر منابع فاش شده از Remedy Entertainment، از اجرای بازی در رزولوشن 1080p خبر می‌دادند. گزارش سایت مذکور به شرح زیر است:

تمام صحنه‌هایی از بازی را که تا به امروز بررسی کرده‌ایم، اجرای آن در رزولوشن 720p را نشان می‌دهند. البته ممکن است هریک از اشیا در رزولوشن بالاتری رندر شوند، ولی بازی در رزولوشن مذکور اجرا می‌شود.

البته سایت مذکور در ادامه گزارش خود اعلام کرده که به دلیل استفاده رمدی از افکت‌های گرافیکی پسا پردازشی مثل Film Grain و Motion Blur، جلوه‌های بصری بازی در بسیاری از صحنه‌ها فوق‌العاده زیبا هستند:

با وجود رزولوشن مذکور، تصاویر به حدی زیبا هستند و از تکنیک‌های ویژه Anti-Aliasing آن‌قدر خوب استفاده شده که رزولوشن بازی مشابه 900p به نظر می‌رسد. تکنیک Anti-Aliasing استفاده شده در این بازی، تصاویر رندر شده در فریم‌های قبلی را با تصاویر فعلی ادغام می‌کند و به این طریق جلوه زیبایی به بازی می‌دهد.

دیجیتال فاندری همچنین اعلام کرده که رمدی پیش از این در بازی Alan Wake هم از تکنیک مشابهی استفاده کرده بود و با اینکه بازی در رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۴ اجرا می‌شد، ولی استفاده از تکنیک 4x MSAA به خوبی این ضعف را پوشش داده و کیفیتی مشابه رزولوشن 720p ارائه می‌داد.

ption id="attachment_103112" align="aligncenter" width="790"]quantum break بازی حتی در شلوغ‌ترین صحنه‌ها هم با نرخ فریم ثابت ۳۰ اجرا می‌شود

رمدی هنوز واکنشی به گزارش دیجیتال فاندری نشان نداده است و ممکن است نسخه نهایی بازی در رزولوشن بالاتری اجرا شود. ولی باید به این نکته توجه کرد که کیفیت گرافیکی یک بازی فقط به رزولوشن آن وابسته نیست و همانطور که دیجیتال فاندری هم اعلام کرده،‌ Quantum Break گرافیک بسیار زیبایی دارد و از آن مهم‌تر، بازی حتی در شلوغ‌ترین صحنه‌ها هم با افت فریم روبرو نمی‌شود و روی ۳۰ فریم ثابت اجرا می‌شود. به‌علاوه نسخه پی‌سی این بازی، از رزولوشن‌های بالاتر پشتیبانی خواهد کرد و دارندگان سیستم‌های قدرتمند (و در صورت بهینه‌سازی صحیح نسخه پی‌سی) قادر به اجرای آن با کیفیت بهتر خواهند بود.

کوانتوم بریک در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۶ (۱۷ فروردین ۱۳۹۵) برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده