نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰

تلاش وَلو برای کاهش سیستم مورد نیاز بازی های واقعیت مجازی

بر اساس سیستم موردنیاز اعلام شده برای بازی‌های واقعیت مجازی، داشتن کارت گرافیک GTX 970 حداقل پیش‌نیاز ورود به دنیای این فناوری و استفاده از هدست‌های وایو و آکیولس ریفت است. ولی Valve تلاش می‌کند تا دارندگان کارت‌های ضعیف‌تر هم بتوانند از آن استفاده کنند.

هدست‌های اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت به ترتیب ۸۰۰ و ۶۰۰ دلار قیمت دارند که شاید در ظاهر اختلاف آن‌ها با هدست پلی‌استیشن VR به ترتیب ۴۰۰ و ۲۰۰ دلار باشد، ولی به دلیل نیاز به داشتن یک پی‌سی قدرتمند با حداقل کارت گرافیک GTX 970، این اختلاف قیمت بسیار بیشتر می‌شود. حال به نظر می‌رسد که کمپانی وَلو تلاش می‌کند تا با فراهم کردن پشتیبانی کارت‌های گرافیک ضعیف‌تر، این اختلاف قیمت را به طور غیر مستقیم کاهش دهد. الکس لاچو، از مدیران این کمپانی، اخیرا طی مصاحبه‌ای در این مورد گفت:

ما اعلام کرده‌ایم که حداقل کارت گرافیکی موردنیاز هدست وایو، GTX 970 است که این مورد در مورد هدست آکیولس ریفت هم صدق می‌کند. ولی ما تلاش می‌کنیم کارت‌های ضعیف‌تر هم از این هدست پشتیبانی کنند و به این ترتیب قیمت ورود به واقعیت مجازی کم‌تر شود.

لاچو همچنین برای اثبات این ادعای خود، نسخه‌ای از بازی واقعیت مجازی Portal خود را با کارت GTX 680 اجرا کرد و در این مورد گفت:

من می‌توانم بازی Aperture (نسخه واقعیت مجازی بازی پورتال) را با کارت گرافیک GTX 680 در جزییات گرافیکی پایین و بدون افت فریم تجربه کنم و این کافی است تا بدانیم که کارت‌های دیگر هم توانایی استفاده از این هدست را دارند. اکثر طراحی‌هایی که ما در دنیای واقعیت مجازی می‌بینیم، به آن عمقی نیستند که تصور می‌کنیم. به همین دلیل هم احتمالا کارت‌های ضعیف‌تر هم به خوبی توان اجرای بازی‌های این فناوری را خواهند داشت. ولی پیش از اعلام رسمی این مورد، باید از جنبه‌های متعددی مطمئن شویم.

البته ولو قصد دارد تا با عرضه یک پلاگ‌این (Plugin) رندر برای موتور بازیسازی یونیتی، باعث شود تا صحنه‌های واقعیت مجازی بهینه‌تر رندر شوند و در نتیجه کارت‌های گرافیکی قدیمی‌تر هم بتوانند آن را اجرا کنند. این پلاگین طی هفته‌های آینده به همراه کد‌های منبع آن عرضه خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده