نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

فیل اسپنسر: ورزش های الکترونیکی روزی به اندازه فوتبال و بسکتبال محبوب خواهند شد

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، به آینده ورزش‌های الکترونیکی (Esports) امیدوار است و اعلام کرده که این ورز‌ش‌ها روزی به اندازه فوتبال و بسکتبال محبوب خواهند شد. با زومجی همراه باشید.

ورزش‌های الکترونیکی در طی سال‌های اخیر با رشد بسیار زیادی روبرو شده‌اند و مسابقات بازی‌هایی مثل Dota 2، League of Legends، Halo Fifa و بازی‌هایی از این قبیل، با جوایز بسیار ارزشمند و همچنین با حضور تعداد بسیار زیادی از گیمر‌ها برگزار می‌شوند. حال فیل اسپنسر ادعا کرده که روزی این رقابت‌ها، از هر نظر می‌توانند با ورزش‌های واقعی مثل فوتبال یا بسکتبال هم‌تراز شوند:

به نظر من رقابت‌های Esport روزی به اندازه رقابت‌های فوتبال و بسکتبال محبوب خواهند شد. چرا که امروزه افراد خیلی زیادی در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند و پلتفرم‌های متعددی هم برای بازی وجود دارد. در ضمن جوایز تعیین شده برای این رقابت‌ها بسیار ارزشمند است و مسابقات آن‌ها هم پخش زنده می‌شود که نشان از رشد روزافزون آن‌ها دارد.

اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که امروزه هر شخصی می‌تواند بازی‌های ویدیویی را تجربه کند و در عین حال دقیقا همانند یک ورزش واقعی، حرفه‌ای شدن در بازی‌ها نیازمند تلاش و انگیزه بالایی است:

دسترسی به بازی‌ها بسیار راحت است و هر شخصی می‌توانید بازی‌های ویدیویی را تجربه کند. به نظر من رشد ورزش‌های الکترونیکی هرگز متوقف نخواهد شد. به‌علاوه و برخلاف ورزش‌های واقعی، این نوع رقابت‌ها نیاز به تحرک ندارند و گیمر فقط با داشتن یک کنترلر و نشستن روی کاناپه می‌تواند آن‌ها را تجربه کند. البته شبیه به ورزش‌های دیگر، وی باید توانایی‌های خود را برای ورود به رقابت‌ها با تمرین زیاد افزایش دهد.

به‌علاوه مثلا اگر به روز‌های کنسول اول ایکس‌باکس برگردیم، نهایت رقابت در بازی‌های ویدیویی برای من، شکست دادن هم اتاقی خودم در بازی‌های چندنفره محلی بود. ولی الان افرادی هستند که درآمد آن‌ها از شرکت در مسابقات مخصوص بازی Halo تامین می‌شود و این حجم از رشد ورزش‌های الکترونیکی و حمایت همگانی از آن، واقعا قابل تحسین است.

در راستای همین مسابقات مربوط به ورزش‌های الکترونیکی، هفته گذشته تیم حرفه‌ای CLG توانست با نتیجه ۴ بر صفر، تیم Allegiance را در رقابت‌های جهانی Halo 5 شکست دهد و جایزه یک میلیون دلاری تیم اول این رقابت‌ها را کسب کند؛ جایزه‌ای که بخشی از آن توسط درآمد حاصل از پرداخت‌های درون برنامه‌های بازی هِیلو ۵ تامین شده بود و بزرگترین جایزه در تاریخ رقابت‌های ورزش‌های الکترونیکی تا به امروز است.

به نظر شما هم رقابت‌های Esports می‌توانند روزی به وسعت و محبوبیت رقابت‌های فوتبال یا ورزش‌های دیگر برسند؟

منبع: Gamespot

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده