نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

فیل اسپنسر: عرضه بازی های کنسول اول ایکس باکس برای ایکس باکس وان ممکن نیست

پس از محبوبیت قابلیت Backward Compatibility و اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان، طرفداران امید داشتند تا روزی بتوانند بازی‌های کنسول اول ایکس‌باکس را هم روی کنسول نسل هشتمی خود اجرا کند. ولی فیل اسپنسر این احتمال را کاملا رد کرده است.

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، تابستان سال گذشته اعلام کرده بود که علاقه دارد روزی بازی‌های کلاسیک اولین کنسول ایکس‌باکس هم از طریق قابلیت Backward Compatibility بر روی ایکس‌باکس وان قابل بازی باشند. ولی به نظر می‌رسد که این اتفاق، حداقل به این زودی‌ها، رخ نخواهد داد. چرا که اسپنسر اعلام کرده عرضه این بازی‌ها برای کنسول فعلی ممکن نیست. دلیل این امر واضح به نظر می‌رسد؛ چرا که مایکروسافت قبلا هم اعلام کرده بود که عرضه بازی‌های ایکس‌باکس 360 برای ایکس‌باکس وان، کار بسیار دشواری بوده که تنها با تلاش‌های بی‌وقفه توسعه‌دهندگان این کمپانی ممکن شده است و از آنجایی که کنسول اول ایکس‌باکس، از نظر معماری تفاوت‌های خیلی زیادی با نسل فعلی دارد، این کار بسیار دشوار‌تر است و به همین دلیل هم شاید بتوان آن را غیرممکن خواهند. اسپنسر در این مورد گفت:

ما چندین بار راجع به این مورد بحث و تبادل نظر کردیم. ولی زمانی که از یک نسل به نسل بعد می‌روید، معماری‌ها تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر می‌کنند. اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان موردی بود که ما چندین بار تا مرز شکست در عملی کردن آن پیش رفتیم و فقط با فداکاری‌های تیم این مورد ممکن شد. ولی ما به این نتیجه رسیدیم که عرضه بازی‌های کلاسیک کنسول ایکس‌باکس برای ایکس‌باکس وان واقعا غیرممکن است.

به همین دلیل هدف فعلی ما، عرضه بازی‌های بیشتر ایکس‌باکس 360 برای ایکس‌باکس وان است و این کل آن چیزی است که می‌توانیم وعده عملی‌کردنش را به طرفدارانمان بدهیم.

در چند وقت اخیر، مایکروسافت بازی‌های زیادی را از طریق قابلیت «پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل» برای ایکس‌باکس وان عرضه کرده که از آن‌ها می‌توان Alan Wake، Call of Duty: Black Ops، Assassin's Creed و Dark Souls را نام برد.

نظر شما در مورد اظهارات اسپنسر چیست؟

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده