// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

کدامیک از شخصیت‌های اصلی The Walking Dead به دست نیگان کشته می‌شود؟

همه‌چیز از این خبر می‌دهد که نیگان، آنتاگونیست جدید «مردگان متحرک» حداقل با کشتن یکی از شخصیت‌های اصلی معرفی می‌شود. زومجی در این مطلب محتمل‌ترین قربانی‌ها را فهرست کرده است.

The-Walking-Dead-Negan

حتی اگر به عنوان یک تماشاگر معمولی خبرهای پیرامون «مردگان متحرک» را دنبال نکنید، حتما با دیدن اپیزودهای اخیر سریال باید حدس زده باشید که فردی به نام نیگان که ظاهرا آدم خیلی محترم و جنتلمنی هم به نظر نمی‌رسد قرار است تبدیل به بدمن بعدی داستان شده و ریک و تیمش را حسابی اذیت کند. خب، این را هم باید بدانید که از نیگان به عنوان بدترین بدمن کل کمیک‌بوک‌ها یاد می‌کن‌ند و طبق انتظارات طرفداران و گفته‌های سازندگان درباره‌ی اتفاق بدی که با حضور او می‌افتد، وقتی او در اپیزود نهایی فصل ششم برای اولین بار قدم به آخرالزمان بگذارد، قرار است حداقل در بهترین حالت یک نفر را با چوب بیسبالش که خانم لوسیل نام دارد، به دیار باقی بفرستد.

اما سوالی که ذهن طرفداران را در روزهای منتهی به پخش اپیزود نهایی این فصل مشغول کرده، این است که این قربانی بیچاره چه کسی خواهد بود؟ در کمیک‌بوک‌ها این گلن است که طعم ضربه‌ی لوسیل را از نیگان می‌چشد، اما اسکات گیمپل، مجری سریال گفته است که سریال در نمایش این واقعه، به‌طرز سختی با کمیک‌ها تفاوت خواهد داشت. بنابراین، اولین قربانی نیگان از گروه ریک گرایمز هنوز نامعلوم است. اگرچه درحال حاضر سرنخ‌ها و نشانه‌های اندکی برای شناسایی فرد یا افراد مورد نظر داریم، اما راستش را بخواهید از آنجایی که نویسندگان می‌خواهند از همان ابتدا میخ نیگان را در مغز بینندگان بکوبند، پس همه یک‌جورهایی کاندید محسوب می‌شوند. ما در این فهرست نگاهی به همه‌ی احتمالات می‌اندازیم و برای این کار از محتمل‌ترین قربانی‌هایی شروع می‌کنیم که بیشتر از همه سایه‌ی چوب بیسبالِ سیم‌خاردارِ نیگان را بر بالای سرشان حس می‌کنند:

Carol-The-Walking-Dead

کارول

هم‌اکنون هیچکس مثل کارول از لحاظ شخصیتی برای این واقعه آماده نیست. «مردگان متحرک» نشان داده فقط زمانی روی کاراکترهایش تمرکز می‌کند که خواب شومی را در اپیزودهای آینده برایشان دیده باشد و کارول نیز در سه-چهار اپیزود گذشته کاملا در کانون توجه‌ نویسندگان بوده است. در همین چند اپیزود بود که کارول شروع به زیر سوال بردن فلسفه‌ «هرکسی که لازمه رو بکش»‌اش کرد و در پایان اپیزود چهاردهم طی تصمیمی غیرمنتظره چمدانش را برای ترک کردن الکساندریا بست. دقیقا نمی‌دانیم آیا او تحت تاثیر مورگان قرار گرفته یا چه، اما هرچه هست، نشان دادن بخشش و مروت در دنیای «مردگان متحرک» یکی از بهترین روش‌های ممکن برای خودکشی است و از آنجایی که کارول قوس شخصیتی رضایت‌بخشی را پشت سر گذاشته، به نظر می‌رسد او به پایان خط نزدیک شده است. سوال این است که آیا در زمانی که کارول دوباره به آغوش انسانیت بازگشته، توسط کسی که بویی از آن نبرده به قتل می‌رسد؟

 

دریل

طرفداران «مردگان متحرک» قبل از اینکه خبری از حضور نیگان در سریال باشد، در شعاری مشهور گفته بودند که: «اگر دریل بمیرد، ما شورش می‌کنیم». و راستش شاید این علاقه‌ی بی‌حدو‌مرز طرفداران به کمان‌دار کم‌حرفِ سریال به‌طرز طعنه‌آمیزی همان چیزی باشد که او را به کشتن می‌دهد! چگونه؟ خب، اگر یادتان باشد گفتم که نویسندگان می‌خواهند حضور نیگان را به‌‌طرز دردناکی به اتفاقی فراموش‌ناشدنی تبدیل کنند و چه بهتر از کشتنِ پرطرفداران‌ترین شخصیتِ بزن‌بهادر سریال! دریل آن‌قدر بین دنبال‌کنندگان سریال عاشق دارد که قتلش هم بینندگان را سکته می‌دهد و هم از همان ابتدا نیگان را به عنوان شیطانی بدون ناخالصی معرفی می‌کند. این درحالی است که دریل این روزها در یک‌جور برزخ شخصیتی به سر می‌برد و به جز کمک کردن به ریک، کار دیگری برای انجام دادن ندارد. پس، به جای ناراحت کردن میلیون‌ها تماشاگر، چه استفاده‌ی دیگری را برای او سراغ دارید؟

 

the walking dead.jpgj

گلن

برخلاف قول‌های سازندگان درباره‌ی تغییر شدید سریال نسبت به کمیک‌بوک‌ها درخصوص مرگ گلن به دست نیگان، اما این باعث نمی‌شود تا چیزی از احتمال وقوع چنین اتفاقی در سریال کاسته شود. اگر یادتان باشد در اپیزود آغازین فصل پنجم گلن تا چند قدمی دریافت ضربه‌ی چوب بیسبالِ ترمنیسی‌ها هم پیش رفت. آیا او دوباره می‌تواند از دست یک چوب دیگر فرار کند؟ یا آن قبلی می‌خواست ماجرای نیگان/لوسیل/گلنِ آینده را زمینه‌چینی کند؟ شاید سازندگان در تمام این مدت درحال دروغ گفتن به ما بوده باشند و در سریال هم مثل کمیک‌بوک‌ها گلن اولین کسی است که توسط نیگان به دیار باقی می‌شتابد. از آنجایی که گلن این روزها به انتخاب یک اسم مناسب برای بچه‌اش فکر می‌کند، همین مسئله به سادگی احتمال کشتن او را افزایش می‌دهد! البته نباید فراموش کنیم که سریال در اوایل همین فصل ما را در رابطه با کشتن گلن گول زد و سپس فرد دیگری را به جای او کشت. بنابراین با توجه به این مسئله شاید فرار گلن از مرگ چندان هم دور از ذهن نباشد!

 

the walking dead.jpgj (3)

مورگان

شاید اگر دریل بمیرد، طرفداران سریال عزا بگیرند، اما اگر مورگان بمیرد، قضیه فقط به یک شخصیت و علاقه‌ی ما به او خلاصه نمی‌شود. چرا؟ اگر ریک نماینده‌ ی از دست دادن عقل و روان در یک دنیای وحشی است، مورگان نماد بخشش و انسانیت در دنیایی است که چنین چیزهایی در آن هیچ معنایی ندارند. پس، اگر مورگان بمیرد، یعنی همان ذره‌ امیدی که به زنده ماندنِ بخشش در این دنیا وجود داشت با جدا شدن روح مورگان، از بین می‌رود و این چیزی است که می‌تواند مرگ مورگان را فارغ از یک شخصیت دوست‌داشتنی، به خاطر معنای فراتری که دارد به اتفاقی شوکه‌کننده تبدیل کند و این همان چیزی است که نیگان با آن می‌تواند آغاز فرمانروایی جهنمی‌اش را جشن بگیرد: کشتن تنها کسی که یادآور بخش انسانی بازماندگان است. اگر مورگان بمیرد، تنها چیزی که برایمان می‌ماند یک مشت آدم‌های بد و بدتر هستند. چقدر سیاه!

 

the walking dead.jpga

میشون

به محض اینکه ریک و میشون با یک نگاه دل‌شان برای همدیگر فرو ریخت، با خودمان گفتیم میشون با این کارش رسما سند مرگش را امضا کرد. چون تمام عروس‌های ریک اگرچه با لباس سفید به خانه‌ی بخت رفته‌اند، اما یا لقمه‌ی چپ واکرها شده‌اند یا دستشان قطع شده است! پس، این سوال مطرح می‌شود که میشون دقیقا چه آینده‌ی درخشانی را با ریک تصور کرده است؟ به هرحال، از آنجایی که ریک با میشون خوشحال‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، همین موضوع به راحتی احتمال مرگ او و احتمال هت‌تریکِ ریک در عروس‌کشی را بالا می‌برد. هرچند هنوز به زنده ماندن او امیدوارتر از نامزدهای دیگر هستیم. بالاخره مدت زیادی از شکل‌گیری رابطه‌ی آنها نگذشته و سریال هنوز آن را مورد کاوش قرار نداده است. اما راستش، شاید این همان چیزی است که می‌تواند مرگ او را غافلگیرکننده‌تر سازد!

 

the walking dead.jpgjjj

آبراهام

آبراهام تقریبا تمام ویژگی‌های لازم برای جان به جان آفرین تسلیم کردن را دارد. او درحال حاضر جزو شخصیت‌های درجه‌یک سریال نیست و نویسندگان هم در طول چند اپیزود اخیر اهمیت بیشتری به پرداخت او نشان داده‌اند. آبراهام در کمیک‌‌ها دست راستِ ریک است. در سریال اگرچه او همیشه در مبارزه یا پیدا کردن آرپی‌جی عالی است، اما وضعیتِ بی‌هدف‌تری دارد. اما چنین چیزی می‌تواند تغییر کند. اگر دریل بمیرد، آبراهام فرصت پیدا می‌کند تا جای خالی او را در کنار رهبر گروه پر کند، اما این احتمال را هم نمی‌توانیم دست کم بگیریم که ممکن است سریال دریل را حفظ کند و به جای او آبراهام را به دیدار با فرشته‌ی مرگ بفرستد. آبراهام این روزها به جز علاقه‌ی نیم‌بندی که به ساشا دارد، نقش مهمی در داستان ندارد و مرگ او تغییر عظیمی در سریال ایجاد نخواهد کرد. اما نباید فراموش کنیم که به نظر می‌رسد سریال می‌خواهد با استفاده از نیگان یک تکان اساسی به سریال بدهد و بی‌هدف‌بودن شخصیت آبراهام شاید همان چیزی است که او را نجات می‌دهد.

 

مگی

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد «مردگان متحرک» این‌قدر دیوانه باشد که یک زن حامله و بچه‌ی به دنیا نیامده‌اش را بکشد یا حداقل من این‌طور فکر می‌کنم. بله، سریال قبلا لوری را کشته است، اما حداقل او قبل از مردن بچه‌اش را به دنیا آورد. مرگ مگی سریال را به معنای واقعی کلمه به یک کشت‌و‌کشتارِ بی‌خاصیتِ که صرفا جهت ایجاد شوک‌های زودگذر طراحی شده تبدیل خواهد کرد و من با چنین مرگی مخالفم. اما تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید آیا سریال از لحاظ داستان‌گویی می‌تواند در کنار جودیث یک نوزاد دیگر را هم به جمع گروه اضافه کند؟ اگرچه نویسندگان «مردگان متحرک» چندان جودیث را به عنوان یک چالش پردازش نمی‌کنند، اما کماکان او برای آنها یک مشکل محسوب می‌شود و یک نوزاد دیگر شاید کار را سخت‌تر کند. پس‌، بهتر است او را قبل از به دنیا آمدن حذف کرد! (قهقهه‌ شیطانی!)

 

The-Walking-Dead-Sacha

ساشا

مثل کارول، ساشا هم قوس شخصیتی تاثیرگذاری را پشت سر گذاشته است. او بعد از مرگ برادرش تایریس و معشوقه‌اش باب حسابی به سیم آخر زد و قاطی کرد، اما به مرور زمان خودش را جمع‌و‌جور کرد و این روزها به یکی از اعضای باارزش گروه تبدیل شده است. این درحالی است که ساشا نه یکی از اعضای درجه‌یک تیم است و نه شخصیت درجه‌یکی محسوب می‌شود. بنابراین مرگ او نمی‌تواند ضربه‌ی دراماتیکی که سریال در ذهن دارد را به همراه بیاورد. تازه، بزرگ‌ترین نتیجه‌ی حذف او این است که آبراهام بدجوری رودست می‌خورد و دیوانه می‌شود. اما آبراهام خیلی وقت است که قاطی دارد و این چیز جدیدی نیست.

 

the walking dead.jpgh

یوجین

اگرچه یوجین در قسمت نهم این فصل بر بزدلی‌اش فایق آمد و همراه با الکساندریایی‌های دیگر بیش از هزاران زامبی را قلع و قمع کرد و اگرچه او در اواخر اپیزود چهاردهم به‌طرز غیرمنتظره‌ای با استفاده‌ی اصولی از دهان و دندان‌هایش از سد سفت‌و‌سختی به اسم شلوار جین عبور کرد و برای یک بار هم که شده طعم قهرمانی را چشید اما راستش یوجین در حال حاضر ضعیف‌ترین عضو تیم است و تازه او این روزها درحال برنامه‌ریزی برای آغاز خط تولید کارخانه‌ی گلوله‌سازی‌اش است. پس، این‌طور که به نظر می‌رسد شاید قبلا ضعیف‌بودن نکته‌ی بدی محسوب می‌شد، اما از آنجایی که نیگان باید با کشتن قوی‌ترها شوکه‌کننده ظاهر شود، این چیزی است که با مرگ یوجین به دست نخواهد آمد.

 

the walking dead.jpgj (4)

آرون

از وقتی که وظیفه‌ی آرون به عنوان کسی که گروه ریک را به الکساندریا جذب کرد به پایان رسید، شخصیت او نیز به سرعت در پس‌زمینه قرار گرفت. در نیمه‌ی دوم فصل ششم او با وجود عیسی کاملا محو شده است. اما این چه معنایی در رابطه با احتمال مرگ او می‌تواند داشته باشد: ۱) شخصیت او کاری برای زنده ماندن ندارد و ۲) او کسی نیست که مرگش به کسی بربخورد. شاید او در حمله‌ی ناجیان به عنوان تلفاتِ جنگ کشته شود، اما یک‌جورهایی مطمئنیم که او از اعدام مستقیم به دست نیگان در امان است.

 

Rosita-The-Walking-Dead

روزیتا

اگرچه ما به روزیتا اهمیت نمی‌دهیم و آبراهام هم به تازگی به‌طرز بسیار مسخره‌ای رابطه‌اش را با او به‌هم زد، اما نویسندگان که این‌طور فکر نمی‌کنند. بنابراین پیش‌بینی می‌کنم شاید روزیتا تبدیل به قربانی نیگان نشود، اما احتمال کشته شدن او به عنوان تلفات جنگ زیاد است. بالاخره سازندگان شاید بخواهند از این راه آبراهام را دچار عذاب وجدان و از این جور چیزها کنند. هرچند هر اتفاقی بیفتد برای ما اهمیتی ندارد!

 

the walking dead.jpgn (3)

گابریل

پدر گابریل یک دیوانه‌ی‌ ترسو بود که فکر می‌کرد ریک شیطان است. حالا فکر می‌کند ریک اگرچه قاتل اما از نجات‌دهندگان بشریت است. پس ظاهرا او هنوز با قدرت دیوانه تشریف دارد و خوب نشده. گابریل تازه خودش را جمع‌و‌جور کرده و علاوه‌بر استفاده‌ از سلاحش، در بچه‌داری هم کاربرد فراوانی دارد. با این حال گابریل هنوز به مرحله‌ای نرسیده که دلمان برایش تنگ شود. پس تقریبا می‌توان گفت جای او در اپیزود نهایی حتما امن و امان است.

 

the walking dead.jpgn

تارا

تارا دختر خوبی است و همین. ما چیز بیشتری درباره‌اش نمی‌دانیم. اگر دنیس آن‌گونه به قتل نمی‌رسید، مرگ تارا نمی‌توانست هیچ شوکی به همراه داشته باشد، اما حالا تارا با مرگ معشوقه‌اش یک‌دفعه همین‌طوری از روی هوا مهم‌تر شده است. این یعنی او در جنگ با ناجیان، با حس انتقام‌جویی قوی‌تری خواهید جنگید و سازندگان نیز می‌توانند با کشتن او و پایان دادن رابطه‌ی تراژیک او و دنیس، کمی شوکه‌کننده ظاهر شوند.

 

کارل

آن دسته از طرفداران سریال که به‌طرز شدیدی «ضد-کارل» هستند، شاید دوست داشته باشند نیگان مغز این بچه‌ روی اعصاب را با لوسیل به خمیر تبدیل کند، اما همیشه قبل از چنین آرزوهایی کمی صبر کنید! مسئله این است که ریک همین‌طوری در اکثر اوقات یک روانی قاتل است. اگر او کارل را از دست بدهد، آن وقت با ریکی روبه‌رو می‌شویم که فرماندار در مقابلش مثل یوجین می‌ماند! دیگر داستان به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند جلوی ریک را از تبدیل شدن به یک ماشین کشتارِجمعی بی‌توقف بگیرد. پس، برای رضای ریک و کل سریال هم که شده کارل باید زنده بماند. (پس کارل هم به درد بخور بود و ما خبر نداشتیم!)

 

the walking dead

ریک

خب، حتی آوردن اسم ریک در این فهرست هم خنده‌دار است. چون ریک گرایمز فقط در صورتی در «مردگان متحرک» می‌میرد که اندرو لینکن بخواهد بی‌خیال بازی کردن در سریال شود یا حوصله‌اش سر برود یا نمی‌دانم، به اندازه‌ی کافی پول نگیرد. از آنجایی که «مردگان متحرک» یکی از پرطرفداراترین سریال‌های تلویزیون است، او هیچ رقمه نمی‌تواند از دست مزدش راضی نباشد و مگر می‌شود حوصله‌ی آدم از تیراندازی با کلاشینکف و دستور دادن و کشتن زامبی‌ها و ملت سر برود! پس، در این زمینه نیگان باید نگران باشد!

 

the walking dead.jpgbb

عیسی

کاراکتر جدیدی که از هیل‌تاپ به جمع اعضای گروه اصلی سریال اضافه شده، با آن کلاه‌ گیس ضایعش، یک کونگ‌فوکار قهار هم است. هنوز چیزهای زیادی است که باید درباره‌ی عیسی بدانیم و او آن‌قدر پتانسیل دارد که حداقل تا پایان فصل بعد زنده بماند. این درحالی است که وجود کسی مثل عیسی که دریل را به سادگی خلع سلاح کرد، بیشتر نگران‌مان می‌کند که نکند سازندگان خواب‌های بدی برای دریل دیده‌اند و می‌خواهند جای خالی او را با نسخه‌ی خفن‌تری از او پر کنند.

شما فکر می‌کنید چه کسانی در اپیزود نهایی این فصل قربانی نیگان خواهند شد؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده