نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

Paragon در پلی استیشن 4 با رزولوشن 900p اجرا می شود؛ احتمال عرضه برای ایکس باکس وان

کمپانی اپیک گیمز چندی پیش در مورد نحوه توسعه بازی Paragon در جریان رویداد GDC 2016 توضیحاتی ارائه کرد و حال ویدیو این کنفرانس منتشر شده که بر اساس آن بازی در پلی‌استیشن 4 با رزولوشن 900p اجرا می‌شود و احتمال عرضه نسخه ایکس‌باکس وان هم وجود دارد.

بازی Paragon یک اثر رایگان (Free to Play) است که توسط کمپانی Epic Games ساخته شده و نسخه نهایی آن در تابستان ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد. با این حال نسخه دسترسی پیش از موعد بازی چند روز پیش برای دارندگان بسته‌های Founder Pack آن عرضه شده و قابل بازی است. سازندگان این بازی چندی پیش و در جریان رویداد GDC 2016، کنفرانسی در مورد نحوه توسعه آن با موتور آنریل ۴ ارائه کردند که حال ویدیو این کنفرانس منتشر شده و اطلاعات جدیدی از بازی ارائه می‌دهد.

با استناد به صحبت‌های مارتین میترینگ و بن گالاگِر، نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی در رزولوشن 900p اجرا خواهد شد. البته این رزولوشن مربوط به محیط‌های سه بعدی آن است و رابط کاربری و منو‌ها، با رزولوشن 1080p اجرا خواهند شد. دلیل استفاده از رزولوشن پایین‌تر، ارائه نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پایدار در بازی است.

Paragon GDC 2016 1

سازندگان در ادامه اعلام کردند که برای طراحی لباس شخصیت‌های بازی، از فناوری APEX کمپانی انویدیا استفاده شده که در کنار بخشیدن ظاهری واقع‌گرایانه به لباس‌ها، تا حدود زیادی موجب بهبود عملکرد بازی هم شده است. به طوری که در مقایسه صحنه به صحنه با لباس‌های طراحی شده بدون این فناوری و در خود Unreal Engine 4، شاهد بهبودی ۱۰ تا ۱۵ برابری در نرخ فریم هستیم.

Paragon GDC 2016 2

توسعه دهندگان پاراگون پس از ارائه این اطلاعات، اشاره‌ای هم به بخش دستورات همزمان (Parallel Commands) کردند که در بین اطلاعات ارائه شده، نام کنسول ایکس‌باکس وان هم دیده می‌شود و این امر احتمال عرضه بازی برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت را افزایش می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید نام این کنسول را مشاهده کنید:

Paragon GDC 2016 3

البته فقط بودن نام ایکس‌باکس وان به منزله عرضه ۱۰۰ درصدی Paragon برای این کنسول نیست؛ با این حال ممکن است اپیک گیمز این بازی MMO را برای این کنسول هم پورت کند و حتی ممکن است به موجب تلاش‌های مایکروسافت برای عملی کردن بازی بین شبکه‌ای، امکان بازی بین کاربران این کنسول و دیگر پلتفرم‌ها ممکن شود. چرا که نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و پی‌سی این اثر از قابلیت بازی بین پلتفرمی بهره خواهند برد.

نظر شما در مورد این اطلاعات چیست؟

منبع: WCCFTech


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده