نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

کار ساخت بازی Ratchet & Clank برای کنسول پلی استیشن 4 به اتمام رسید

بازی جدید سری Ratchet & Clank که بر اساس فیلم آینده این مجموعه ساخته شده و برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود، طلایی یا Gold شد؛ این یعنی مراحل ساخت بازی به اتمام رسیده و به زودی شاهد انتشار آن خواهیم بود.

استودیوی اینسامنیاک گیمز، سازنده‌ مجموعه‌ Ratchet & Clank، با انتشار تصویر اولین دیسک بازی جدید این مجموعه در توییتر اعلام کرد که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است.

اینسامنیاک گیمز: همان‌طور که می‌دانید وقتی اولین نسخه از دیسک بازی از راه می‌رسد یعنی به زمان انتشار آن نزدیک شده‌ایم. اینسومنیاک گیمز: همان‌طور که می‌دانید وقتی اولین نسخه از دیسک بازی از راه می‌رسد یعنی به زمان انتشار آن نزدیک شده‌ایم.

بازی Ratchet & Clank که در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) به طور اختصاصی برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود، بازآفرینی اولین شماره این مجموعه است. گفته می‌شود که این بازی حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت گیم‌پلی دارد و با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسول نسل جدید سونی اجرا می‌شود. Ratchet & Clank علاوه بر بازی اول مجموعه، با فیلم آینده این سری نیز پیوندهای زیادی دارد. این فیلم که به صورت انیمیشن ساخته شده، در تاریخ ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اکران می‌شود و داستان دو شخصیت «رچت» و «کلنک» را از ابتدا (بر اساس بازی اول مجموعه) بازگو می‌کند.

Ratchet & Clank برای پلی‌استیشن 4 قیمتی کمتر از بازی‌های معمولی دارد؛ شما می‌توانید این بازی را با پرداخت ۴۰ دلار (به جای ۶۰ دلار) تهیه نمایید.

Ratchet-Clank

با اینکه Ratchet & Clank جدید یک بازسازی برای قسمت اول مجمومه به حساب می‌آید، اما ویژگی‌های تازه زیادی را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر جلوه‌های بصری ارتقا یافته، Ratchet & Clank دارای سیارات، غول‌ها و سلاح‌های جدید است و سیستم کنترل مدرنی را ارائه می‌کند. تعدادی از اسلحه‌های بازی کاملا جدید هستند و برای اولین بار معرفی شده‌اند؛ مثل «پیکسلایزر» (Pixelizer) که دشمنان شما را به موجودات ۸بیتی تبدیل می‌کند. بعضی از سلاح‌ها را نیز قبلا در بازی‌های Ratchet & Clank Future دیده بودیم. برای مثال می‌توان به سلاح «گروویترون» (Groovitron) اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید دشمنان اطراف خود را برقصانید! افرادی که بازی را پیش‌خرید کنند هم به یک اسلحه اضافی به نام «بَونسر» (Bouncer) دسترسی خواهند داشت. این سلاح که اولین بار در بازی Ratchet & Clank: Going Commando (سال ۲۰۰۳) با آن آشنا شدیم، می‌تواند یک بمب بسیار بزرگ شلیک کند که پس از انفجار، بمب‌های کوچکتری را از خود به جا می‌گذارد.

اولین شماره از مجموعه Ratchet & Clank یک سکوبازی سه‌بعدی بود که در سال ۲۰۰۲ برای کنسول پلی‌استیشن 2 به انتشار رسید. داستان بازی درباره یک موجود فضایی شبیه گربه به نام رچت بود که در سیاره «ولدین» به کار مکانیکی اشتغال داشت. یک روز رچت به طور اتفاقی با رباتی به اسم کلنک آشنا می‌شود و می‌فهمد که او قصد دارد جلوی یک دشمن خطرناک به نام «رییس درک» را بگیرد و مانع از منفجر شدن سیارات منظومه شود. در ادامه رچت و کلنک با هم متحد می‌شوند و ماجراجویی خود برای نابود کردن رییس درک را آغاز می‌کنند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده