نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

پالمر لاکی اولین هدست آکیولس ریفت را شخصا تحویل داد

چند روز پیش،‌ پالمر لاکی، خالق هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، اولین نسخه مصرف‌کننده آکیولس ریفت را شخصا به فردی که اولین پیش‌خرید این هدست را انجام داده، تحویل داد! با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

مدتی قبل بود که پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت آغاز شد. اولین فردی که این هدست را پیش‌خرید کرده بود، راس مارتین اهل آنکوراج ایالات آلاسکا بود. حال که زمان عرضه نسخه مصرف‌کننده این هدست فرا رسیده است، پالمر لاکی، خالق این هدست، در یک اقدام جالب، اولین Oculus Rift پیش‌خرید شده را شخصا به راس مارتین تحویل داد که می‌توانید در زیر ویدیویی که لاکی به صورت زنده در صفحه رسمی فیسبوک خود از این واقعه استریم می‌کرد، تماشا کنید:


در ادامه این خبر، بخش خبری کمپانی آکیولس، اطلاعاتی از راس مارتین در اختیار وب‌سایت گیم‌اسپات قرار داد که می‌توانید آنها را در زیر مطالعه کنید:

  • هم پالمر لاکی و هم راس مارتین هر دو در خانه تحصیل کرده‌اند.
  • راس یکی از دنبال‌کنندگان اخبار آکیولس ریفت از زمان «کیت توسعه یک» بوده است.
  • او نمی‌تواند برای تجربه بازی Eve: Valkyrie برروی این هدست صبر کند و به بازی‌های شوتر اول شخص علاقه دارد.
  • راس یک توسعه دهنده نرم‌افزار است و کمپانی وی راهکارهایی برای شرکت‌های مخلتف ارائه می‌کنند و این راهکارها را در اختیار عموم قرار می‌دهند تا بتوانند به راحتی داده جمع‌آوری کنند. نام این شرکت اکسیوم دیتا ساینس ‌(Axiom Data Science) است.
  • وی اصالتا اهل آلاسکا است.

اواسط تابستان سال ۲۰۱۲ بود که نام آکیولس، زمانی که این کمپانی یک کمپین کیک‌استارتر برای ساخت یک هدست واقعیت مجازی راه‌اندازی کرد، بر سر زبان‌ها افتاد. این کمپین کیک‌استارتر بسیار موفق شد و در سال ۲۰۱۴، آکیولس توسط فیسبوک به مبلغ دو میلیارد دلار خریداری شد.

آکیولس به خریداران قول داده است که این تازه برای آنها ابتدای راه است و آنها برنامه دارند که در آینده، سخت‌افزارهای جدید واقعیت مجازی بسازند. هم‌چنین کنترلرهای لمسی منحصر به فرد این هدست در زمان نامشخصی در سال ۲۰۱۶ در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت و لاکی پیش از این اعلام کرده بود که آنها از ابتدا قصد نداشتند که این هدست را با کنترلرهای لمسی عرضه کنند.

امسال را باید بدون شک سال واقعیت مجازی نامید. مدتی دیگر هدست اچ‌تی‌سی وایو در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و پس از آن و در اوایل پاییز نیز باید منتظر عرضه هدست خوش قیمت سونی، یعنی پلی‌استیشن VR باشیم.
منبع:‌ Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده