نویسنده: مرتضی تقوی
// شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

بازی Uncharted: A Thief’s End در استرالیا رده بندی سنی بالاتر از 15 سال دریافت کرد

حدود یک ماه تا عرضه‌ی بازی مورد انتظار Uncharted 4: A Thief’s End باقی مانده است و طرفداران این انحصاری پلی‌استیشن 4 بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی آن هستند. به تازگی سایت رده‌بندی رسمی بازی‌های ویدئویی در استرالیا به این بازی درجه ی سنی بالای ۱۵ سال داده است.

طرفداران مجموعه‌ی محبوب Uncharted امیدوارند تا پس از تاخیر خوردن‌های مکرر بالاخره چشمشان به جمال نسخه‌ی جدید یعنی A Thief’s End روشن شود. این بازی به تازگی در استرالیا دومین رده‌بندی سنی خشن این کشور، یعنی یک درجه پایین تر از 18+ ، را دریافت کرده است.

سایت رسمی رده‌بندی سنی استرالیا در ارزیابی خود از این بازی تصمیم گرفت تا نسخه‌ی چهارم این مجموعه را در رده‌ی بازی های 15+ یا «بسیار خشن» قرار دهد. بازی‌های این رده محتوای خشونت‌آمیز با تاثیر‌گذاری بالا دارند و زبان و تم‌های بازی هم از تاثیرگذاری متوسط برخوردارند. بعلاوه، بازی Uncharted 4: A Thief’s End هیچگونه محتوای غیر‌اخلاقی یا مربوط به مواد مخدر ندارد.

رده‌بندی سنی نسخه‌ی جدید مشابه رده‌بندی نسخه‌های پیشین این مجموعه است. حتی دنباله‌ی فرعی Golden Abyss که در سال ۲۰۱۲ برای پلی‌استیشن ویتا عرضه شد نیز همین درجه‌ی سنی را دریافت کرده بود. درجه‌ی سنی داده شده به نسخه ی چهارم توسط این سایت استرالیایی مشابه ارزیابی «کمیته‌ی ارزیابی سرگرمی‌های نرم‌افزاری» (ESRB) است. در توضیحات سایت ESRB همچنین آمده که محتوای بازی به دلیل وجود خون و کشتن دشمنان به انواع مختلف توسط نیتن درک، خشونت‌آمیز است.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End قرار است طبق برنامه‌ریزی‌ها در تاریخ ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) به صورت انحصاری برای کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شود. این بازی پیش از این بار‌ها از سوی ناتی‌داگ تاخیر خورده بود تا سازندگان را از عرضه‌ی یک نسخه‌ی بی نقص مطمئن کند. مسئولان ناتی‌داگ دیگر هیچ برنامه‌ای برای ادامه دادن این مجموعه ندارند و A Thief’s End را باید پایان ماجراجویی‌های نیتن درک دانست. پیش از این در خبر‌ها داشتیم که احتمال دارد بخش چند نفره بازی Uncharted 4 در نسخه فیزیکی این بازی وجود نداشته باشد. شما همچنین می‌توانید تریلر سینمایی جدید و زیبای این بازی با نام شیر یا خط (Heads or Tails) را تماشا کنید.

منبع: AttackOfTheFanBoy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده