نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

حالت «بقا» از ۲۴ فروردین به بازی Far Cry: Primal اضافه می شود

اگر در حال تجربه بازی Far Cry: Primal هستید و این بازی از نظرتان به حد کافی چالش برانگیز نیست، یوبی‌سافت قصد دارد تا با عرضه حالت بقا، درجه سختی آن را تا حد زیادی بالا ببرد. برای اطلاع از جزییات این حالت با زومجی همراه باشید.

کمپانی یوبی‌سافت با انتشار پستی در سایت خود، خبر از اضافه شدن حالت بقا (Survival) به بازی Far Cry: Primal داد که قرار است طی یک بروزرسانی در تاریخ ۱۲ آوریل‌ (۲۴ فروردین)، به آن اضافه شود. توماس سایمون، کارگردان بازی، در مورد این حالت طی ویدیویی کوتاه اطلاعاتی ارائه کرد که می‌توانید در ادامه آن را تماشا کنید:

|

سایمون در مورد حالت بقا گفت که این حالت باعث می‌شود تا جستجو در محیط، ساخت و ساز و درجه سختی کلی بازی، بسیار نزدیک به واقعیت باشد. به‌علاوه می‌توان حالت Permadeath را نیز بر روی تمامی درجه‌های سختی بازی فعال کرد؛ در اینصورت اگر در بازی بمیرید، باید مجددا کار را از ابتدا آغاز کنید. حالت Survival همچنین یک نوار انرژی هم به بازی اضافه می‌کند که در صورت پایین بودن آن، سرعت و قدرت شخصیت شما کم می‌شود و برای پر شدن مجدد این نوار، باید حتما بخوابید. به‌علاوه این حالت نقشه کوچک (Mini Map) را نیز از بازی حذف می‌کند، نبرد با انسان‌ها و حیوانات به دفعات کم‌تری رخ می‌دهند و با Fast Travel کردن هم انرژی و میزان ذخیره غذا گیمر کاهش پیدا می‌کند.

ویژگی دیگری که Ubisoft در حالت بقا به بازی اضافه می‌کند، مربوط به تغییراتی در مورد حیوانات رام شده است. حیوانات رام شده توسط گیمر در این حالت ضعیف‌تر از حالت معمولی خواهند بود و برای رام کردن حیوانات عظیم‌الجثه مثل خرس یا ببر‌های دندان شمشیری، باید سطح سلامتی آن‌ها را به کم‌تر از نصف برسانید. به‌علاوه حالت Permadeath به حیوانات شما هم اعمال خواهد شد و حتی قوی‌ترین آن‌ها هم در صورت مرگ، دیگر به بازی برنخواهد گشت.

این حالت در تاریخ مذکور برای هر سه نسخه ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی بازی در کنار یک بروزرسانی عرضه خواهد شد. این بروزرسانی همچنین بافت‌هایی با رزولوشن 4K را هم به نسخه رایانه‌های شخصی بازی اضافه خواهد کرد. بازی Far Cry: Primal چندی پیش عرضه شد و در بررسی زومجی، نمره نه چندان خوب ۵/۵ را دریافت کرد. رضا حاج محمدی در این مورد گفت:

اگرچه یوبی‌سافت در تبلیغات بازی می‌گوید: وارد دنیایی عصر حجری شوید. به فراتر از انقراض خیز بردارید. دنیای مرگبار اُروس را جستجو کنید و در فضایی مملو از هرج‌و‌مرج‌های غیرمنتظره که «فارکرای» به آن مشهور است و برایش جایزه هم برنده شده، گشت‌و‌گذار کنید، اما در حقیقت خیلی وقت است دیگر نمی‌توان «فارکرای» را با چنین صفاتی توصیف کرد. نه چالشی، نه خلاقیتی و نه پیشرفتی. اگر بازی‌های قبلی را خورده باشید، این یکی چیز بیشتری برای عرضه ندارد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده