نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰

شایعه: کنسول Nintendo NX به رم DDR4 مجهز است و از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند

یکی از کاربران وب‌سایت ردیت از پشتیبانی شدن رزولوشن 4K در  Nintendo NX و در دسترس بودن ۶ تا ۸ گیگابایت از فضای رم در این کنسول خبر داده است. همراه زومجی باشید.

این روزها شایعات مختلفی در مورد Nintendo NX، کنسول بعدی نینتندو، به گوش می‌رسند. در یکی از تازه‌ترین این شایعات، یکی از کاربران وب‌سایت ردیت به نام untypedhero ادعاهای جالبی را در مورد ویژگی‌های این محصول مطرح کرده است. وی همان کسی است که اخیراً از کم‌دردسر بودن پورت شدن بازی‌ها برای NX و معماری x86 پردازنده‌ی آن خبر داده بود.

به‌گفته‌ی untypedhero نینتندو ان‌ایکس می‌تواند محتوا را با رزولوشن 4K (البته با افزایش مقیاس، نه به‌شکل واقعی) به نمایش درآورد. گویا رم این محصول هم از نوع DDR4 است که بین ۶ تا ۸ گیگابایت از فضای آن در دسترس نرم‌افزارها قرار می‌گیرد. در این میان، پشتیبانی از عروسک‌های آمیبو (Amiibo) یکی از قابلیت‌هایی است که از کنسول جدید انتظار می‌رود و کاربر مذکور هم وجود آن را در این محصول تأیید کرده است. ضمناً چندین وسیله‌ی جانبی مختلف (به قول نویسنده، «ماسماسک» یا Gimmick) برای NX در نظر گرفته شده که فعلا تهیه کردن یکی از آن‌ها اختیاری و بسته به نظر مشتری است.

بنا به اطلاعات untypedhero، تا اینجا دست‌کم یکی از بازی‌های ترد-پارتیِ (Third-party) کنسول Wii U با موفقیت برای NX پورت شده است. همچنین کیت‌های فیزیکی توسعه‌ی NX مدتی است که در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته‌اند؛ هرچند منبع مطلع ما به آن‌ها دسترسی نداشته است. در این بین، وی با آنکه از مدل پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه ابراز بی‌اطلاعی کرده، ولی تقریباً مطمئن است که این تراشه توسط AMD ساخته شده است.

پرس‌وجوهای untypedhero در مورد نام واقعی NX تا اینجا نتیجه‌ای نداشته و توسعه‌دهندگان و منابع مرتبط با وی نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. او همچنین نتوانسته از تاریخ رونمایی NX باخبر شود؛ اما احتمال می‌دهد که در ماه جاری میلادی نظاره‌گر معرفی شدن آن باشیم.

نظر شما چیست؟ با توجه به شایعات جدید، NX را چطور ارزیابی می‌کنید؟

منابع: SegmentNext / Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده