// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

Battlefield 5 از لحاظ فنی پیشرفته ترین بازی مبتنی بر موتور Frostbite خواهد بود

هر وقت صحبت از نبرد‌های بزرگ و تمام عیار مدرن به میان آید بی شک مجموعه‌ی Battlefield یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر است. کمپانی دایس که در حال ساخت Battlefield 5 است از آن به عنوان پیشرفته ترین بازی مبتنی بر موتور گرافیکی فراست‌بایت نام برده است. با زومجی همراه باشید.

چند ماه پیش و طی خبری که از زومجی نیز خواندید، مشخص شد که بازی Battlefield 5، جدیدترین شاهکار DICE، قرار است از تکنولوژی و جلوه‌های بصری جدید بهره‌مند شود. در تازه ترین خبر نیز اینطور پیداست که این بازی قرار است از لحاظی فنی به پیشرفته‌ترین بازی تبدیل شود که تا بحال از موتور گرافیکی FrostBite بهره برده است. با توجه به پایان یافتن ساخت و انتشار بروز رسانی برای بازی فوق‌العاده‌ی Battlefield 4 و همچنین ایجاد یک سری فرصت‌های شغلی و بکارگیری برخی افراد توسط دایس، اینطور پیداست که این کمپانی خوش‌نام تمامی انرژی خود را بر روی شماره‌ی بعدی مجموعه‌ی بَتِل‌فیلد متمرکز کرده و قصد دارد برخی جنبه‌های بازی و احتمالا موتور گرافیکی را نیز ارتقا داده و بهتر کند.

هدف ایجاد فرصت‌های شغلی و استخدام افراد متخصص برای تحقق اهداف این کمپانی، یعنی ارتقای موتور گرافیکی را می‌توان تلاش برای سرعت بخشیدن به تمامی فرآیندها، افزایش نرخ پایداری تصاویر و همچنین تقویت میزان جزییات قابل مشاهده در دوردست یا به اصطلاح تکنیکی Level of Details in Distances دانست. متن آگهی استخدام کمپانی دایس را در زیر مشاهده می‌کنید:

در تیم DICE بصورت گروهی کار کرده و در جهت تحقق اهدافی از جمله طراحی، پیاده سازی و سنجش سیستمی برای محاسبه‌ و پردازش دید بهینه و میزان جزییات دوردست (Level of Details in Distances)، فعالیت کنید. تمامی این کارها در موتور قدرتمند Frostbite انجام خواهد گرفت و هدف تیم سرعت بخشیدن به فرآیند کارهای جاری، بهبود بخشیدن پایداری تصاویر و همچنین دستیابی به سیستم جزییات دوردستی است که از لحاظ کارایی و بازدهی بهینه‌تر از نمونه‌های پیشین خود باشد.

اگرچه اطلاعات دقیق‌تری در مورد Battlefield 5 ذکر نشده، اما با توجه به ساخت آن بر اساس موتور فراست‌بایت که قرار است بهبود نیز داده شود، بدون شک این مساله تاثیر مستقیمی بر بازی خواهد گذاشت و می‌توان بازی Battlefield 5 را از لحاظ فنی پیشرفته‌ترین و تکنیکی‌ترین بازی با طعم موتور FrostBite دانست. در حال حاضر که داستان و دوره‌ی زمانی بازی هنوز مشخص نشده است، بازار شایعات اینترنتی نیز داغ است. بطوری که برخی داستان بازی را مربوط به گذشته از جمله جنگ‌ جهانی اول نسبت داده و برخی دیگر نیز احتمال انتشار نسخه‌ی نینتندو NX این بازی را دور از انتظار نمی‌دانند! اما چیزی که شاید به نظر خیلی‌ها از جمله مایکل پچر، تحلیل‌گر بازی‌های ویدیویی، خیلی روشن است این است که بازی Battlefield 5 توان شکست دادن Call of Duty را دارد.

نظر شما در مورد این بازی زیبا چیست؟ آیا تا به حال تجربه‌ی بازی با نسخه‌های پیشین این مجموعه را داشته‌اید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده