نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

Final Fantasy XV اگر برای پی سی عرضه شود یک پورت ساده نخواهد بود

Final Fantasy XV، بازی جدید استودیوی اسکوئر انیکس فقط برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در حال ساخت است، اما هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی از نسخه تأیید نشده رایانه‌های شخصی و رویکردی که در مورد آن اتخاذ خواهد شد سخن می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

هاجیمه تاباتا، کارگردان فاینال فانتزی 15، ایده انتشار نقش‌آفرینی جدید اسکوئر انیکس برای رایانه‌های شخصی را می‌پسندد، اما انجام این کار به ترتیبی که او در سر دارد یک فرایند آسان نخواهد بود. تاباتا طی مصاحبه‌ی اخیرش با سایت فرانسوی JeuxVideo گفت:

نظر من در خصوص ایده توسعه یک نسخه از بازی برای رایانه‌های شخصی کاملاً مثبت است.

البته چیزی که تاباتا برای عرضه بازی روی رایانه‌های شخصی در سر دارد، با آنچه که در حال حاضر برای کنسول‌ها در دست توسعه است متفاوت خواهد بود. تاباتا گفت:

این نسخه می‌تواند چیزهایی را در بر داشته باشد که ما به خاطر محدودیت‌هایی که روی کنسول‌های خانگی داشتیم مجبور شدیم از به کارگیری‌شان صرف نظر کنیم.

عرضه بازی روی رایانه‌های شخصی می‌تواند فرصتی باشد تا نسخه‌ای از بازی را عرضه کنیم که از نظر کیفیت و تکنولوژی عملکرد بسیار بهتری [نسبت به نسخه‌های کنسولی] داشته باشد. بنابراین اگر ما تصمیم بگیریم چنین پروژه‌ای را توسعه دهیم، کار ساخت آن را از پایه و با تحقیق جهت یافتن بهترین تکنولوژی قابل استفاده [روی رایانه‌های شخصی] آغاز خواهیم کرد. بنابراین امکان دارد این پروژه یک پورت ساده از نسخه‌ی کنسولی نباشد.

اسکوئر انیکس تاریخ ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) را برای عرضه Final Fantasy XV روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در نظر گرفته است. آیا شما به انتشار این بازی برای رایانه‌های شخصی و حتی افزایش کیفیت آن نسبت به نسخه کنسولی امیدوار هستید؟ نظرات خود را این خصوص با ما در میان بگذارید.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده