در این مقاله آموزشی کلش رویال، به بهترین ترفند‌ها برای مقابله با کارت‌های آرناهای پنجم، ششم و هفتم خواهیم پرداخت. علاوه بر این، نگاهی اجمالی به ویژگی‌های هر کارت می‌اندازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در دو مقاله‌ی قبلی به طور مفصل با معرفی کارت‌های هر آرنا از آموزشی گرفته تا آرنای چهارم در کنار پرداختن به ویژگی‌های هر کارت، بهترین راه‌ها برای مقابله با کارت‌های آرناهای ذکر شده را توضیح دادیم. در این مقاله به ۱۲ کارت باقی‌مانده از سه آرنای پنجم تا هفتم نگاهی می‌اندازیم تا علاوه بر معرفی کوتاه استراتژی‌های مناسب هر کارت، در قالب جدول‌های کوتاهی مهم‌ترین ویژگی‌های نیرو، اسپل و ساختمان‌های باقی‌مانده را معرفی کنیم. در انتهای توضیحات هر کارت برای درک بهترین ویژگی‌های هر کارت جدولی کوتاه قرار گرفته است.

Arena-clash-royale-vale-dos-feiticos-speell-valley

آرنای پنجم: Spell Valley

زپ آیکون کلش رویال Clash royale icon

جادوی زپ (Zap)

در کنار جادوی تیرِکمان که در مقاله اول به آن پرداختیم، بازیکنانی که به آرنای پنجم راه پیدا می‌کنند، قادر به آزادسازی جادوی زپ هستند. این جادو علاوه بر انجام کارهای مشابه Arrows به بازیکن استفاده کننده امکان اِستان یا فلج کردن نیرو‌های حریف را تا شعاع معینی به مدت یک ثانیه می‌دهد. البته در حالت کلی همواره استفاده از Arrows با توجه به قدرت ضربه بالاتر و شعاع پوشش بیشتر، پیشنهاد می‌شود. با این حال در صورتی که از دسته‌ای با میانگین الکسیر بالاتر استفاده می‌کنید، جادوی زپ فرصت مناسبی را برای فلج کردن یک ثانیه‌ای و در نتیجه وارد کردن ضربات بیشتر به کارت‌های پشتیبان را می‌دهد. به دلیل شعاع نسبتا محدود زپ، رها سازیِ با فاصله نیروهای خودی امکان از بین بردن تمامی کارت‌ها را از حریف می‌گیرد. با این حال هنوز هم استفاده از زپ با توجه به وجود اسپل فریز با قدرت توقف بالاتر و Arrows با قدرت ضربه بالاتر پیشنهاد نمی‌شود.

شعاع
Icons stats target
هزینه
Elixir
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۲.۵۲اسپلمعمول

ویزارد آیکون Icon کلش رویال Clash royale

ویزارد (Wizard)

ویزارد یکی از بهترین کارت‌های بازی برای مقابله با کارت‌های چندتایی مانند باربارین، اسکلتون آرمی یا مینیون هورد است. این کارت همچنین جزء اولین انتخاب‌ها برای مقابله با بالون محسوب می‌شود. در صورتی که از نیروهایی با سطح سلامت بالا نظیر جاینت اسکلتون، جاینت یا پکا خسته شده‌اید، ویزارد گزینه‌ای مناسب برای مقابله با این کارت‌ها خواهد بود. علاوه بر این، این کارت امکان پشتیبانی بسیار مناسب را از کارت‌های قدرتمند می‌دهد. با این حساب با قرار دادن ویزارد پشت نیرو‌های قدرتمند می‌توانید مانع استفاده حریف از کارت‌هایی مانند مینیون هورد یا اسکلتون آرمی شوید. اگر حریف از ویزارد استفاده کرد با رها سازی لایتنینگ قادر به مقابله خواهید بود. روش بهتر استفاده از نیروهایی سریع مانند مینی پکا یا پرینس است. اگر علاقه‌ای به استفاده از این روش ندارید با یک اسپل زپ و مینیون هورد به سراغ ویزارد بروید. در این روش با رها سازی سریع دو کارت تقابل کارآمدی را با ویزارد می‌توانید انجام دهید. جادوی زپ برای نزدیک شدن کارت‌های کم سلامت برای مقابله با ویزارد می‌تواند کارآمد باشد.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۷ ثانیهمتوسط۱ ثانیه۵/۵ کاشیزمین و هوا۵۱نیروکمیاب

آینه آیکون کلش رویال Clash royale icon

جادوی آینه (Mirror)

اسپل آینه امکان کپی کردن آخرین کارت را با سطحی پایین‌تر و یک الکسیر هزینه بیشتر فراهم می‌کند. البته سطح کپی برداری از کارت‌ها بر اساس سطح جادو و طبقه‌بندی هر کارت متفاوت است. استفاده از این جادو کاملا به استراتژی مربوط می‌شود. کپی برداری کارت‌هایی با سطح سلامت پایین یا کارت‌های جادو در مواقع اضطرار می‌تواند بسیار کارآمد باشد. یکی از استراتژی‌ها در سطوح متوسط بازی کپی برداری از کارت کالکتور الکسیر است. این کار فرصت بدست آوردن سریع‌تر الکسیر را نسبت به حریف می‌دهد. با این حال، کپی برداری کارت‌های گران قیمت مانند پکا یا گولم در اواخر بازی کاملا به قدرت شما در دفاع بستگی دارد. استفاده از جادوی آینه در هر حال سطح الکسیر را نسبت به حریف کاهش خواهد داد.

هزینه
Elixir
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
یک الکسیر بیشتر از کارت کپی شدهاسپلاپیک

سم آیکون کلش رویال Clash royale icon

جادوی سم (Poison)

یکی از جادوهای اپیک بازی سم یا همان Poison است. این جادو هم در دفاع و هم در حمله باعث کاهش سطح سلامت ساختمان‌ها و نیروها و به ویژه کاهش سرعت حرکت نیرو‌های حریف می‌شود. همین قدرت کارت سم است که بهترین فرصت را برای مقابله با چیدمان‌های هات یا همان کلبه از جمله کلبه باربارین، کلبه گوبلین و توم استون می‌دهد. در این روش با رها سازی کارت برروی ساختمان آرنا و سایر کلبه‌ها علاوه بر تسریع بخشیدن به تخریب آنها باعث کاهش سطح سلامت نیرو‌های ساخته شده نیز می‌شوید. در دفاع نیز به ویژه با استفاده از سم می‌توانید در کنار کاهش سطح سلامت نیروهای حریف، سرعت حرکت آنها را نیز کاهش دهید. این موضوع فرصت مناسبی را برای مقابله با کار‌ت‌های بالون، پکا و جاینت می‌دهد. روش مقابله با جادوی سم در حمله استفاده از کارت ریج است در غیر این صورت باید نیروهای خود را با فاصله رها کنید.

شعاع
Icons stats target
هزینه
Elixir
طول عمر
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۳/۵۴۱۰اسپلاپیک

آیس ویزارد آیکون کلش رویال Clash royale icon

آیس ویزارد (Ice Wizard)

یکی از تازه‌ترین کارت‌های بازی کلش رویال، آیس ویزارد با طبقه بندی لجندری است. این کارت قادر است تا با ضربه به هر نیرو یا ساختمانی سرعت حرکت و سرعت ضربه در ثانیه‌‌ی آن را کاهش دهد. این توانایی فرصت مناسبی را برای مقابله با کارت‌هایی با سطح سلامت بالا می‌دهد. از سویی دیگر هزینه‌ی تنها سه الکسیری این کارت امکان استفاده سریع از آیس ویزارد را در دفاع یا برای پشتیبانی کارت‌های پر قدرت مانند پکا یا جاینت در حمله را فراهم می‌کند. اگر حریف از آیس ویزارد استفاده کرد استقرار کارت پرینسس می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد علاوه بر این، در صورت ورود آیس ویزارد به زمین شما می‌توانید با رها سازی باربارین در اطراف کارت با آن مقابله کنید. مقابله با کارت آیس ویزارد با کارت‌های جادو نیز راحت خواهد بود. درضمن، بسیاری از کارت‌های قدرتمند مانند مینی پکا یا پرینس با چند ضربه قادر به از بین بردن آیس ویزارد هستند.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۲ ثانیهمتوسط۱ ثانیه۶ کاشیزمین و هوا۳۱نیرولجندری

مقاله مرتبط

builders workshop آیکون کلش رویال

آرنای ششم: Builder's Workshop

اکسیر آیکون کلش رویال Clash royale icon

الکسیر کالکتور (Elixir Collector)

کالکتور الکسیر برای چیدمان‌هایی با میانگین بالا، مانند چیدمان گولم کمک می‌کند تا در ازای هر ۹.۸ ثانیه یک الکسیر بیشتر بدست بیاورید. البته این سازه برای منحرف کردن نیروهای حریف نیز بسیار کارآمد است. در نتیجه در سطوح بالا بسیاری از کاربران با استقرار کالکتور میان سه برج خود مانع از حمله مستقیم کارت‌های حریف می‌شوند. مانند بسیاری از سازه‌ها، جادو‌های مختلف مهم‌ترین ابزار برای تخریب محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، در صورتی‌ که حریف از یک یا چند سازه در اطراف برج‌های آرنا استفاده می کند می‌توانید با استفاده از جادوی لایتنینگ علاوه بر ضربه به کالکتور، خسارتی را نیز به برج آرنا وارد کنید. کالکتور در طول عمر ۷۰ ثانیه‌ای خود در مجموع ۷ الکسیر تولید می‌کند در نتیجه تنها ۲ الکسیر به سود شما تولید خواهد کرد.

سرعت تولید
Icons stats dmg speed
زمان استقرار
Icons stats speed
طول عمر
DeployTime
هزینه
Elixir
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۹/۸ ثانیه۱ ثانیه۷۰ ثانیه۵ساختمانکمیاب

مورتار آیکون کلش رویال Clash royale icon

مورتار (Mortar)

در کنار ایکس‌بو، مورتار تنها سازه و کارت با شعاع پوشش ۱۲ کاشی است. در نتیجه در صورتی که کارت را در زمین خود مستقر کنید قادر به وارد کردن خسارت به برج یا نیروهای حریف خواهید بود. متاسفانه یا خوشبختانه مورتار تنها ۳۰ ثانیه فعال خواهد بود در نتیجه این کارت قادر است تنها ۶ بار به ازای هر ۵ ثانیه به هدف خسارت وارد کند. یکی از استراتژی‌های دفاعی، استقرار مورتار در میان سازه‌ها است؛ این کار علاوه بر دادن فرصت دفاع به مورتار، نیروهای حریف را نیز از مسیر حمله مستقیم به برج‌های آرنا منحرف می‌کند. هزینه ۴ الکسیری مورتار این کارت را به جایگزینی مناسب برای ایکس‌بو تبدیل کرده است. به دلیل سرعت عکس‌العمل و سطح سلامت پایین مورتار، نیروهایی مانند هاگ رایدر، بالون و جاینت به راحتی قادر به تخریب این سازه هستند. کارت‌های جادو نیز مانند دیگر سازه‌ها برای مقابله با مورتار بسیار مناسب خواهند بود.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
زمان استقرار
DeployTime
طول عمر
Icons stats troop count
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۵ ثانیه۳ ثانیه۳۰ ثانیه۱۲زمین۴ساختمانمعمول

آیکون Icon کلش رویال Clash royale

گولم (Golem)

گولم در هنگام مرگ علاوه بر وارد کرد ضربه، به دو گولم کوچک‌تر تبدیل می‌شود

اگر به دنبال یک تانک واقعی در کلش رویال هستید بدون شک گولم مناسب خواهد بود. هر چند این کارت هزینه‌ی هشت الکسیری دارد با این حال، استفاده از گولم برتری مناسبی را در صورت پشتیبانی خواهد داد. یکی از استراتژی‌های مفید پشتیبانی از گولم با کارت‌های ضربه همگانی مانند ویزارد است. با این حال، استفاده از کارت‌های قدرتمندی مانند مینی پکا و پرینس یا دارک پرینس نیز از جمله چیدمان‌های رایج در سطوح بالا به حساب می‌آید. دقیقا مانند بازی کلش آف کلنز در بازی کلش رویال نیز گولم با مرگ علاوه بر وارد آوردن مقدار ضربه‌ای به اطراف، به دو گولم کوچک با نام Golemite تبدیل می‌شود. این ویژگی در کنار از بین بردن کارت‌های کم سلامتی نظیر مینیون، به نیروهای پشتیبانی گولم فرصت پیش‌روی بدون مشکل را به سمت برج‌ها می‌دهد. در اواخر بازی زمانی که سرعت تولید الکسیر دو برابر می‌شود برخی از بازیکنان با کپی گولم توسط جادوی آینه فشار بالایی را به سمت برج‌ها می‌آورند. این استراتژی نیز در برخی موارد بسیار کارآمد به نظر می رسد هرچند، در صورت استفاده حریف از چیدمان هاگ رایدر+ فریز، احتمال شکست افزایش پیدا خواهد کرد. بهترین راه مقابله استفاده از برج اینفرنو است. این برج به راحتی قادر به از بین بردن گولم و تمام نیروهای قدرتمند با سطح سلامت بالا خواهد بود. در غیر این صورت استقرار پکا با پشتیبانی کارت‌های کم سلامت یا کارت فریز با پشتیبانی نیروهای قدرتمند معقول به نظر می‌رسد. اسپل‌ لایتنینگ نیز در سطوح بالا ضربه‌ای در حدود ۱۲۰۰ واحد وارد می‌کند. در نتیجه استفاده از این کارت نیز به از بین بردن گولم و نیروهای پشتیبان آن کمک خواهد کرد.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۲.۵ ثانیهآهسته۳ ثانیهنزدیکساختمان۸۱نیرواپیک

مقاله مرتبط

کلش رویال آرنا royale arena png icon

آرنای هفتم: Royal Arena

پرینسس آیکون Icon کلش رویال Clash royale پرینسس

پرینسس (Princess)

دومین کارت لجندری بازی کلش رویال تا زمان نگارش این خبر پرینسس است. این کارت با قدرت ضربه منطقه‌ای بالا یکی از بهترین کارت‌ها برای مقابله با نیروهای ارتشی یا چندتایی مانند مینیون هورد، اسپیر گوبلین، اسکلتون آرمی یا آرچرها است. هرچند سطح سلامت نسبتا پایین پرینسس مقابله با این نیرو را با استفاده از تمامی اسپل‌ها به ویژه فایربال و Arrows با سطح بالا (به غیر از سطح شش پرینسس) آسان می‌کند. با توجه به برد ۸/۵ کاشی برج‌های آرنا، پرینسس به راحتی قادر به وارد کردن ضربه بدون قرار گرفتن در تیررس برج‌ها است. یکی از روش‌های مناسب برای مقابله با پرینسس استفاده از هیدن تسلا در نزدیک پل‌های وسط منطقه رقابت است. با این کار زمانی که هیدن تسلا در استراحت قرار دارد کارت پرینسس قادر به تخریب آن نخواهد بود. به دلیل هزینه الکسیری پایین، پرینسس کارت مناسبی برای کپی توسط جادوی آینه است. یکی از روش‌های رایج برای منحرف کردن پرینسس استقرار جاینت، پکا یا نیروهایی با سطح سلامت بالا است.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۳ ثانیهمتوسط۱ ثانیه۹/۵ کاشیزمین و هوا۳۱نیرولجندری

داک پرینس آیکون کلش رویال clash royale icon darck prince

دارک پرینس (Dark Prince)

یکی از بهترین کارت‌های ضربه همگانی با سرعت حرکت بالا و پشتیبانی قدرتمند دارک پرینس است. این کارت مانند پرینس با طی مسافتی شارژ شده و در اولین ضربه دو برابر خسارت وارد می‌کند. به دلیل قدرت ضربه همگانی دارک پرینس، این کارت پشتیبان خوبی برای همراهی پرینس و کارت‌هایی با سطح سلامت بالا در برابر نیروهای کم سلامت مانند اسپیر گوبلین و اسکلتون آرمی خواهد بود. علاوه بر این، سطح سلامت دارک پرینس به دلیل استفاده از سپر، دو مرحله‌ای است در نتیجه در صورتی که حریف از جادوهای مختلفی مانند لاتنینگ با قدرت ضربه ۱۲۰۰، استفاده کند -در صورت وجود سپر- باقی‌مانده ضربه دفع خواهد شد. یکی از کارت‌های مفید برای مقابله با شارژ پرینس نیز استقرار دارک پرینس است. این کارت با استفاده از سپر قدرت ضربه اولیه‌ی پرینس را جذب کرده و با کمک برج آرنا از سد این نیرو عبور می‌کند. به دلیل ضربه همگانی دارک پرینس برخلاف پرینس استفاده از نیروهایی با سطح سلامت بالاتر برای مقابله کاربردی‌تر از استقرار کارت‌هایی مانند اسکلتون آرمی خواهد بود. این کارت توانایی ضربه به هوا را ندارد در نتیجه دارک پرینس در برابر تمامی کارت‌های هوایی مانند مینیون هورد و بی‌بی دراگون در معرض صدمه است. برج‌هایی مانند اینفرنو نیز برای مقابله با دارک پرینس مفید خواهند بود.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۵ ثانیهمتوسط۱ ثانیهنزدیکزمین۴۱نیرواپیک

کلش رویال آیکون سه ماسکتر تری three musketeers

سه ماسکتیر (Three Musketeers)

هرچند بعد از بروزرسانی ۴ فروردین هزینه الکسیر تری ماسکتیر با یک واحد کاهش به ۹ الکسیر رسید با این حال، هنوز هم استفاده از کارت تری ماسکتیر (سه ماسکتیر)‌ با ریسک بالایی همراه است. با این حال، یکی از تازه‌ترین استراتژی‌هایی که در بین بازیکنان باب شده استقرار این کارت در پشت پکا یا گولم در اواخر بازی جهت پشتیبانی است. در این استراتژی در صورتی که حریف از اسپل‌هایی قدرتمند در چیدمان خود استفاده نکند بدون شکل با مشکل روبرو خواهد شد. سه ماسکتیر همچنین به دلیل ضربه‌های قدرتمند با جادوی خشم بسیار سازگار هستند. رهاسازی ریج برروی هر سه ماسکتیر در چند ثانیه باعث تخریب برج آرنا می‌شود. برای از بین بردن سریع این کارت می‌توانید از جادوهای مختلف مانند راکت، لایتنینگ به ویژه فایربال استفاده کنید. البته در بالاترین سطح، جادوی فایربال قادر به از بین بردن ماسکتیرها در یک ضربه نخواهد بود. در صورتی که ماسکتیرها به زمین شما وارد شده‌اند با استقرار باربارین نیز می‌توانید مانع ضربات سنگین‌تر این نیروها شوید. اگر می‌خواهید از دو سمت به حریف حمله کنید با استقرار ماسکتیر در میانه زمین، باعث تقسیم آنها به دو دسته شوید.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۱ ثانیهمتوسط۱ ثانیه۶/۵ کاشیزمین و هوا۹۳نیروکمیاب

رویال جاینت آیکون Icon کلش رویال Clash royale

رویال جاینت (Royal Giant)

هرچند در ابتدا به نظر می‌رسد که رویال جاینت برای انتخاب در چیدمان کارت‌ها از پتانسیل بالایی برخوردار باشد. با این حال، این کارت هنوز هم در میان دسته‌ی کارت‌های بازیکنان حرفه‌ای جایی را ندارد. دلیل این موضوع نیز پایین بودن نسبی قدرت ضربه و سرعت حرکت پایین در کنار الکسیر شش است. با این حال، استقرار کارت‌های ضربه همگانی مانند ویزارد استراتژی مناسبی را برای پیش‌روی به سمت برج آرنا فراهم می‌کند. جادوی خشم نیز به رویال جاینت و نیروهای پشتیبان آن کمک فزاینده‌ای را برای تخریب برج‌ها می‌دهد. مانند سایر کارت‌های قدرتمند با سطح سلامت بالا، رویال جاینت نیز به راحتی توسط برج اینفرنو از بین می‌رود. با توجه به هدفگیری برج‌ها توسط این کارت، نیروهای هوایی مانند مینیون هورد به راحتی قادر به مقابله با رویال جاینت هستند. کارت‌های قدرتمند مانند مینی پکا و پرینس با کمک جادوهایی مانند لایتینگ کارت‌های مناسبی جهت مقابله با این کارت خواهند بود. اگر برج حریف در آستانه تخریب است رویال جاینت را در کنار پل رها کرده و به تماشای پیروزی خود بنشینید.

سرعت ضربه
Icons stats dmg speed
سرعت
Icons stats troop count
زمان استقرار
DeployTime
بُرد
Icons stats range
هدف
Icons stats target
هزینه
Elixir
تعداد
Icons stats troop count
تایپ
CardTypeIcon
طبقه
RarityIcon
۱/۵ ثانیهآهسته۱ ثانیه۶ کاشیساختمان‌ها۶۱نیرومعمول

آرنای لجندری کلش رویال clash royale legendary آرنای هشتم: Legendary Arena

این آرنا هیچ کارت جدیدی را تا زمان نگارش این مقاله شامل نمی‌شود. در نتیجه قبل از ورود به این آرنا باید نیروهای خود را به قدر کافی برای توانایی مقابله با قدرتمندترین و حرفه ای ترین بازیکنان و دسته‌ها آماده کنید. استراتژی‌های مختلفی برای ورود به این آرنا وجود دارد که در آینده طی مقالاتی به آنها خواهیم پرداخت. در صورت تجربه حضور در این آرنا، چیدمان خود را در هنگام ورود با ما به اشتراک بگذارید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده