// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

سرورهای بلیزارد پس از یک حمله سایبری DDoS از دسترس خارج شدند

شب گذشته پس از حمله سایبری DDoS (دیداس) به سرورهای شرکت بلیزارد توسط هکرهای Lizard Squad، کلیه بازی‌های این شرکت از دسترس خارج شدند. با ما در زومجی همراه باشید.

دیروز، شرکت بلیزارد اعلام کرد که در حال حاضر تمام بازی‌هایی که از طریق وب‌سایت Battle.Net اجرا می‌شوند و بر روی سرورهای آمریکا و اروپای شرکت بلیزارد قرار دارند، از دسترس خارج شده و غیرفعال هستند. مسئولیت این حمله DDoS را گروه لیزارد اسکواد بر عهده گرفت. این بازی‌ها عبارتند از: World of Warcraft، Diablo 3، StarCraft 2 و Hearthstone.

حمله DDoS به حمله‌ای گفته می‌شود که یک گروه از هکرها با استفاده از روش‌هایی مانند ارسال میلیون‌ها درخواست هم‌زمان به یک سرور باعث بالا رفتن ترافیک و قطعی آن سرور می‌شوند.

پس از این حمله، لیزارد اسکواد اعلام کرد که به کلیه ایمیل‌های کارکنان شرکت بلیزارد دسترسی دارد.

هک بیلیزارد توسط Lizard Squad

برخی از متخصصان معتقد هستند که این حمله از طریق درخواست به یکی از سرورهای محبوب و خصوصی بازی World of Warcraft یعنی Nostalrius انجام شده است.

شرکت بلیزارد در یک پیام از طریق انجمن وب‌سایت Battle.Net گفت:

به نظر می‌رسد که ما در حال تجربه یک حمله DDoS به یکی از دیتاسنترهای خود هستیم. در حال حاضر آسیب‌های اولیه به پایان رسیده و مهندسین ما مشکلات را برطرف کرده‌اند و درحال بازیابی سرورها هستند. سرورهای بازی به زودی آنلاین خواهند شد.

ما به نظارت بر روی سرورها ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم که آسیب وارد شده به حداقل خواهد رسید. از طرف شرکت بلیزارد از کلیه کاربران عذرخواهی می‌کنیم.

لیزارد اسکوارد (به فارسی: جوخه مارمولک) نام یکی از گروه‌های هکر است که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با حملات DDoS به سرورهای League of Legends، Destiny، شبکه پلی‌استیشن، شبکه ایکس باکس و قطع کردن اینترنت کره شمالی مشهور شدند.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده