// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

پلی استیشن 4، پر فروش ترین کنسول ماه مارس در ایالات متحده آمریکا

بر طبق گزارش موسسه آماری و تحلیل بازار NPD، کنسول پلی‌استیشن 4 برای چندمین بار توانست لقب «پرفروش‌ترین کنسول در کشور ایالات متحده آمریکا» را بدست آورد. با زومجی و جزئیات این خبر همراه باشید.

در جدیدترین گزارش موسسه آماری و تحلیل بازار ان‌پی‌دی که با هدف بررسی بازار صنعت‌هایی مانند محصولات الکترونیک، سرگرمی، موبایل و بازی‌های ویدیویی در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده، اعلام شده است که کنسول پلی‌استیشن 4 در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۴ تا فروردین ۱۳۹۵) توانسته است گوی سبقت را از رقیب خود یعنی کنسول ایکس‌باکس وان برباید. با این حال بر طبق این گزارش، میزان فروش سخت‌افزارهای حوزه گیم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی مواجه شده و از ۳۱۱/۱ میلیون دلار به ۲۵۳/۲ میلیون تقلیل پیدا کرده است. لیام کالاهان، تحلیل‌گر موسسه ان‌پی‌دی در این باره می‌گوید:

دلیل این تفاوت، کاهش به طور میانگین دو درصدی در قیمت کنسول‌ها در خرده‌فروشی‌ها نسبت به ماه مارس سال گذشته است. سخت‌افزارهای قابل حمل بیشترین کاهش در میزان فروش نسبت به ماه مارس سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند. کنسول‌های نسل هفتم با کاهش شدید ۷۸ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده‌اند و  تنها دو درصد از فروش کنسول‌ها در ماه مارس به نام آن‌ها ثبت شده است.

اوضاع در بازار لوازم جانبی متفاوت است.  بازار لوازم جوانبی در ماه مارس مبلغ ۲۸۵/۱ میلیون  درآمد کسب کرده است که این رقم نسبت به درآمد ۲۶۱/۸ میلیون دلاری این حوزه در سال گذشته به میزان ۹ درصد افزایش داشته است. کالاهان چنین اضافه می‌کند:

سه دسته از لوازم جانبی کارت‌های بازی ویدیویی، گیم‌پدها و هدست/هدفون‌ها در سال ۲۰۱۶ نیز به فروش موفقیت‌آمیز خود ادامه دادند. میزان درآمد این حوزه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ به میزان ۸۲ میلیون دلار بیشتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ بوده است.

کمپانی سونی با آگاهی از صدرنشینی کنسول پلی‌استیشن 4 در جدول فروش کنسول‌های نسل هشتم در ماه مارس کشور ایالات متحده آمریکا، بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده است که به شرح زیر است:

از تمام طرفداران و همکاران برای تبدیل کردن کنسول پلی‌استیشن 4 به پرفروش‌ترین کنسول، صدرنشین فروش‌های نرم‌افزاری در ماه مارس و کنسول منتخب برای طرفداران The Division تشکر می‌کنیم. ما نسبت به این موفقیت احساس غرور و افتخار می‌کنیم و قصد داریم در سال ۲۰۱۶ تجربه‌های فوق‌العاده‌ای از جمله عرضه پلی‌استیشن VR در ماه اکتبر را برای طرفداران رقم بزنیم.

DS4 Playstation 4

فروش بیشتر کنسول پلی‌استیشن 4 نسبت به کنسول ایکس‌باکس وان بدون شک در برگزیده شدن کنسول نسل هشتم سونی به عنوان کنسول منتخب طرفداران The Division بی تاثیر نبوده است و این در حالی است که دو بسته الحاقی این بازی برای اولین بار بر روی کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهند شد. کمپانی مایکروسافت رویکرد متفاوتی نسبت به سونی را در پیش گرفته است و تنها به ارائه آمار مرتبط با بازی‌های کنسول نسل هشتم خود اکتفا کرده است. مایک نیکولز، مدیر بازاریابی این کمپانی گفته است:

نسبت به سال گذشته، ساعت‌هایی که گیمرها به بازی بر روی ایکس‌باکس وان پرداخته‌اند به میزان ۸۹ درصد افزایش یافته است. بازی Killer Instinct: Season 3 از زمان عرضه در ۲۹ مارس بر روی پلتفرم‌های ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان با استقبال عمومی روبه‌رو شده است و این بازی توانست با ۶ میلیون بازیکن بهترین ماه کل سری را جشن بگیرد. ده روز پیش بازی Quantum Break را عرضه کردیم که با نظر مثبت منتقدین روبه‌رو شد و به پرفروش‌ترین بازی ایکس‌باکس در سراسر دنیا تبدیل شد. همچنین این بازی لقب پرفروش‌ترین ای‌پی منتشر شده توسط استودیوهای مایکروسافت را بدست آورده است.

ما نمی‌دانیم با چه زبانی از حمایت طرفداران تشکر کنیم و بزودی تجربه‌های غیرقابل پیش‌بینی و فوق‌العاده‌ای را بر روی ایکس‌باکس وان، ویندوز 10 و ایکس‌باکس لایو ارائه خواهیم داد.

در پایان لازم به ذکر است که در گزارش کمپانی نینتندو تنها میزان فروش نرم‌افزارهای این کمپانی اعلام شده است و به کنسول‌های Wii U و 3DS اشاره نشده است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده