نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

مدیر فروشگاه گیم استاپ: عرضه کنسول های جدید قریب الوقوع است

مدیر فروشگاه گیم استاپ (GameStop) طی جلسه‌ی توضیح به سهامداران و تحلیلگران، به کنسول‌های جدید شایعه شده اشاراتی داشته و عرضه برخی از آنها را قریب‌الوقوع توصیف کرده است. برای اطلاع از جزییات بیشتر با زومجی همراه باشید.

تونی بارتل، مدیر اجرایی گیم‌استاپ در جلسه ارائه توضیحات به سرمایه‌گذاران و تحلیلگران که در تگزاس برگزار شد،  اشاراتی به شایعات مربوط به کنسول‌های جدید پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو داشت و بیان کرد که حداقل عرضه برخی از این کنسول‌ها «قریب الوقوع» به نظر می‌رسد. او همچنین درباره هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی‌استیشن VR صحبت کرد و در رابطه با چشم‌انداز این فناوری توضیحاتی داد. این مدیر اجرایی اصرار داشت که گیم‌استاپ هنوز کنسول‌های جدید و هدست‌های واقعیت مجازی را به پیش‌بینی‌های درآمدی خود اضافه نکرده است، اما توضیح داد که آنها بخش‌هایی هستند که می‌توانند رشد بالقوه این شرکت را نمایش دهند. بارتل گفت:

Gamestop-video game business در این اسلاید گیم‌استاپ به عرضه کنسول‌های جدید در آینده نزدیک اشاره کرده است

اگر چه ما مدلی را برای رشد وسیع نوآوری‌های جدید در این گزارش آماده نکرده‌ایم، ما بسیار خرسندیم که معرفی رسمی تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی و شایعه‌ی ساخت کنسول‌های جدید را می‌بینیم که عرضه برخی از آنها قریب‌الوقوع است.

چندی پیش وال استریت ژورنال طی گزارشی ادعا کرد که سونی قصد دارد یک کنسول پلی استیشن 4 جدید و قوی‌تر را قبل از ماه اکتبر (مهر یا آبان ۱۳۹۵) معرفی کند. همچنین شایعه شده است که نینتندو کنسول جدید خود یعنی NX را در اواخر سال میلادی جاری عرضه می‌کند. مایکروسافت نیز به طور مشابه در مورد احتمال معرفی یک ایکس‌باکس جدید صحبت کرده، اگر چه به زمان خاصی (رسمی یا غیر رسمی) برای عرضه‌ی آن اشاره نشده است. عرضه سخت‌افزارهای جدید به طور نظری می‌تواند برای گیم‌اسپات یک مزیت به حساب بیاید، بنابراین شنیدن صحبت‌های با شور و اشتیاق بارتل درباره این موضوع چندان غافلگیرکننده نیست.

طی جلسه گیم‌استاپ، یک اسلاید درآمدهای ناشی از عرضه کنسول‌های جدید و هدست‌های واقعیت مجازی در سال‌های آینده را بر حسب دلار نمایش می‌داد. اگر گیم‌استاپ سهمی ۳۳ درصدی از عرضه ۱۵ میلیارد دلاری کنسول‌های جدید داشته باشد، آنها از طریق فروش کنسول‌ها بطور بالقوه ۵ میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد. با فرض اینکه تا سال ۲۰۱۹ بازار هدست‌های واقعیت مجازی ۱۵ میلیارد دلار ارزش داشته باشد و گیم‌استاپ بتواند سهمی ۲۰ درصدی از آن را به خود اختصاص دهد، از محل فروش آنها درآمدی ۳ میلیارد دلاری را بدست خواهد آورد. البته این تنها تجسمی از آینده است.

gamestop_going off-road پیش‌بینی گیم‌استاپ از ارزش کلی بازار کنسول‌های جدید و هدست‌های واقعیت مجازی و سهم خود از این بازارها

مدیریت گیم‌استاپ اصرار داشت که آنها هیچ‌گونه مدلی برای پیش‌بینی درآمدهای حاصل از کنسول‌های جدید و هدست‌های واقعیت مجازی ندارند.

در طول این جلسه پرسش و پاسخ، یک تحلیلگر پرسید که آیا اشاره ‌آنها به «کنسول جدید» با NX در ارتباط است یا کنسول‌های دیگر؟ اما مدیر اجرایی گیم‌استاپ پاسخ داد که آنها اشاره‌ی بیشتری به این موضوع نمی‌کنند و این گونه خبرها از طرف خود سازندگان پلتفرم‌ها اعلام خواهد شد. اما در ادامه‌ی این نشست، در بخشی که ارتباط چندانی با عرضه‌ی کنسول‌های جدید نداشت، مدیریت گیم‌استاپ گفت:

مثل همیشه ما بیشتر از آن چیزی که می‌توانیم صحبت کنیم، می‌دانیم.

طی این سخنرانی، بارتل در ارتباط با هدست‌های واقعیت مجازی مانند پلی استیشن VR، آکیولس ریفت و اچ تی سی وایو گفت: «انتظارات ما بسیار بزرگ هستند.» وی افزود که گزارش‌های متعددی در ارتباط با بازار این هدست‌ها وجود دارد و در حالی که این گزارش‌ها به موارد مختلفی اشاره می‌کنند، اما از همه آنها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این فناوری یک بازار چند میلیارد دلاری خواهد بود. هدست پلی استیشن VR از طریق گیم‌استاپ عرضه می‌شود و در حال حاضر امکان پیش‌خرید‌ آن از این فروشگاه وجود دارد. گیم‌استاپ همچنین در حال مذاکره با کمپانی‌های آکیولس و اچ تی سی برای فروش هدست‌هایشان در این فروشگاه است.

نظر شما در ارتباط با گفته‌های مدیر گیم‌استاپ چیست؟ آیا فکر می‌کنید به زودی کنسول‌های جدیدی معرفی و عرضه خواهند شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده