// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰

بهترین فیلم‌های باکس آفیس: The Jungle Book اکرانش را با کسب ۱۰۳ میلیون دلار آغاز کرد

این هفته همه‌ی خبرها پیرامون اکران فوق‌العاده‌ی فیلم «کتاب جنگل» (The Jungle Book) می‌چرخد. فیلمی که موفق شد کمپانی دیزنی را با یک افتتاحیه‌ی ۱۰۰ میلیونی دیگر در ۲۰۱۶ همراه کند. همراه گزارش باکس آفیس زومجی و نگاهی به ۱۰ فیلم پرفروش‌ هفته باشید.

the-jungle-book-022_tg_0020_comp_v0455_right_901f1d6c-1200x649

جدیدترین محصولِ پرخرجِ دیزنی که به نظر می‌رسد باید تا هفته‌‌های آینده درباره‌اش حرف بزنیم، بازسازی «کتاب جنگل» (The Jungle Book) است که این هفته اکرانش را با ۱۰۳ میلیون دلار آغاز کرد و به این ترتیب بعد از «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» (۱۶۶ میلیون دلار) و «ددپول» (۱۳۲ میلیون دلار) تبدیل به سومین فیلمی شد که در سال ۲۰۱۶ اکرانش را با فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار آغاز کرده است. دو فیلم بیشتر از آمار سال ۲۰۱۵ در این زمینه تا این لحظه. این در حالی است که به احتمال زیاد باید با اکران «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» منتظر دیدن یک افتتاحیه‌ی ۱۰۰ میلیونی دیگر هم باشیم. دیگر تازه‌ اکران‌های گسترده‌ی این هفته «سلمانی: اصلاح بعدی» (Barbershop: The Next Cut) بود که در جایگاه دوم جدول قرار گرفت و فیلم «جنایتکار» (Criminal) هم در رده‌ی ششم جدول جای گرفت. روی هم رفته، مجموع درآمد ۱۲ فیلم برتر جدول در مقایسه با سال پیش با ۵۰/۲ درصد و نسبت به هفته‌ی پیش با ۷۶/۶ درصد رشد روبه‌رو شده است.

«کتاب جنگل» با کسب ۱۰۳ میلیون دلار از بلندپروازانه‌ترین پیش‌بینی‌ها هم عبور کرد و لقب دومین افتتاحیه برتر ماه آوریل تاریخ را بدست آورد. در رده‌ی سوم «کاپیتان امریکا: سرباز زمستان» (۹۵ میلیون دلار سال ۲۰۱۴) و در رده‌ی اول نیز «خشمگین ۷» (۱۴۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵) قرار دارد. این فروش سرسام‌آور را باید از صدقه سری کیفیت فیلم که هم‌اکنون امتیاز شگفت‌انگیز ۹۵ را بر روی سایت راتن‌تومیتوز دارد دانست. این در حالی است که نمره‌ی A تماشاگران روز افتتاحیه به فیلم هم نشان می‌دهد که آنها نیز در حد منتقدان از فیلم راضی بوده‌اند. این وسط، افتتاحیه‌ی «کتاب جنگل» اگرچه پایین‌تر از «آلیس در سرزمین عجایب» (۱۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰) است، اما کماکان خیلی بهتر از «اُز: بزرگ و قدرتمند» (۷۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳)، «ملفیسنت» (۶۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴) و «سیندرلا» است. پس با این وضعیت فروش خانگی بالای ۳۰۰ میلیونی «کتاب جنگل» تا پایان دوره‌ی اکرانش ردخور ندارد. از لحاظ بین‌المللی اما «کتاب جنگل» پس از اکران در ۴۹ منطقه‌ی خارجی، ۱۳۶/۱ میلیون دلار کسب کرد و درآمد جهانی این فیلم خانوادگی/فانتزی را به رقم ۲۹۰/۹ میلیون دلار رساند. مثل اکثر اوقات بیشترین درآمد فیلم از بازارهای خارجی مربوط به چین (۵۰/۳ میلیون دلار) می‌شود.

Jungle-book-poster-600x857

اما قبل از «کتاب جنگل»، دیزنی سال طوفانی‌اش را با «زوتوپیا» آغاز کرد که خیلی غیرمنتظره ظاهر شد. این هفته «زوتوپیا» تبدیل به دَهمین انیمیشنی شد که تاکنون از مرز ۳۰۰ میلیون دلار درآمد گیشه‌ی خانگی عبور کرده است. فیلم ۸/۲ میلیون دلار کسب کرد و مجموع درآمد خانگی‌اش را به ۳۰۷/۴ میلیون دلار رساند. این در حالی است که کل درآمد جهانی فیلم نیز ۸۸۰ میلیون دلار است. این رقم «زوتوپیا» را در جدول پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۶ بالاتر از «بتمن علیه سوپرمن» و «ددپول» در رده‌ی اول قرار می‌دهد. مجموع فروش «زوتوپیا» و «کتاب جنگل» باعث شد تا هنوز هیچی نشده، درآمد دیزنی از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کند. به گفته‌ی این استودیو آنها برای پانزده سال متوالی است که به این مرحله دست پیدا کرده‌اند. این در حالی است که بلاک‌باستر بعدی گیشه‌ها فیلم دیگری از دیزنی خواهد بود: «کاپیتان امریکا: جنگل داخلی».

دومین تازه‌اکران این هفته که با اختلاف بسیاری در جایگاه دوم چارت قرار دارد، «سلمانی» است. فیلم به علاوه‌ی ۲۰/۲ میلیون دلار، نمره‌ی A منفی را هم از تماشاگران دریافت کرد. عملکرد فیلم برای دنباله‌ای که ۱۱ سال بعد از قسمت فرعی این مجموعه، «سالن زیبایی» و ۱۲ سال بعد از «سلمانی۲» آمده خیلی خوب است. برای مقایسه «سلمانی۲» اکرانش را با ۲۴/۲ میلیون دلار شروع کرده بود. با توجه به بودجه‌ی ۲۰ میلیون دلاری فیلم و امتیازِ شگفت‌انگیز ۹۲ بر روی راتن‌تومیتوز، به احتمال زیاد فیلم در هفته‌‌های آینده در جدول زنده خواهند ماند. این موفقیت علاوه‌بر کیفیت خودِ فیلم به فعالیت‌های آیس کیوب و دیگر بازیگران فیلم در شبکه‌های اجتماعی هم مربوط می‌شود. به‌طوری که گروه «رلیش‌میکس» که فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی را زیر نظر دارد، گفته است که این فیلم فعال‌ترین گروه بازیگران را در این اواخر داشته است.

nextcut1

بیرون از پنج فیلم برتر جدول به آخرین تازه‌اکرانِ گسترده‌ی این هفته، «جنایتکار» محصول لاینزگیت می‌رسیم. فیلم موفق نشد حضور پررنگی داشته باشد و با کسب ۵/۵۸ میلیون دلار پایین‌تر از بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها ظاهر شد. تماشاگران روز افتتاحیه فیلم را لایق نمره‌ی B منفی دانستند که به این معنی است که «جنایتکار» برای مدت زیادی در میان ۱۰ فیلم برتر هفته دوام نخواهد آورد.

جایی دیگر در میان ۱۰ فیلم برتر، «رییس» با بازی ملیسا مک‌کارتی بعد از صدرنشینی‌اش در هفته‌ی پیش، در دومین هفته‌ی اکرانش با تجربه‌ی ۵۶/۹ درصد افت فروش، ۱۰/۱ میلیون دلار کسب کرد. اصولا فیلم‌های مک‌کارتی در برابر نقدهای ضعیف و نمره‌‌های بد تماشاگران ضدضربه هستند و افتتاحیه قوی فیلم هم از چنین چیزی خبر می‌داد، اما انگار باید از این به بعد «رییس» را به عنوان یک استثنا قبول کنیم. چون امتیاز ۱۹ بر روی راتن تومیتوز و C منفی تماشاگران به بزرگترین افت فروش هفته‌ی دوم مک‌کارتی ختم شد. قبل از این بدترین آمار مک‌کارتی در این زمینه مربوط به «جاسوس» می‌شد که در هفته‌‌ی دومش با ۴۶/۳درصد سقوط مواجه شده بود.

درست یک پله پایین‌تر از «رییس»، «بتمن علیه سوپرمن» در جایگاه چهارم چارت با تجربه‌ی ۶۱/۴ درصد افت فروش و کسب ۹ میلیون دلار ناقابل چندان حال‌و‌روز خوشی ندارد. هم‌اکنون مجموع درآمد خانگی فیلم روی عدد ۳۱۱/۳ میلیون دلار ایستاده و فروش بین‌المللی‌اش هم ۵۱۶ میلیون دلار است. در نتیجه، «بتمن علیه سوپرمن» به‌طور کلی ۸۲۵ میلیون دلار در جیب دارد.

بیرون از ۱۰ فیلم برتر، فیلم «نابودی» (Demolition)، محصول فاکس سرچ‌لایت و اکشن «هاردکور هنری» را داریم که هر دو بعد از آغاز اکرانشان در هفته‌ی گذشته، به ترتیب با ۷۲/۱ و ۷۱ درصد افت فروش روبه‌رو شدند. «هاردکور هنری» اگرچه در بیش از ۳ هزار سینما نمایش دارد، اما فعلا فقط حدود ۸ میلیون دلار کسب کرده است.

 

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱The Jungle Book۱۰۳  میلیون دلار
۲Barbershop: The Next Cut۲۰/۲ میلیون دلار
۳The Boss۱۰/۱ میلیون دلار
۴Batman v Superman: Dawn of Justice۹ میلیون دلار
۵Zootopia۸/۲ میلیون دلار
۶Criminal۵/۸ میلیون دلار
۷My Big Fat Greek Wedding 2۳/۲ میلیون دلار
۸Miracles from Heaven۱/۹ میلیون دلار
۹God's Not Dead 2۱/۷ میلیون دلار
۱۰Eye in the Sky۱/۶ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

the-latest-poster-for-disney-s-the-jungle-book-finally-reveals-mowgli-bagheera-and-balo-781090

کتاب جنگل

The Book Jungle

«کتاب جنگل» به کارگردانی جان فاورو به پسری به اسم موگلی می‌پردازد که توسط گرگ‌ها بزرگ شده است. او یک روز متوجه می‌شود که «شیر خان» (با صدای ادریس آلبا) به خاطر خاطره‌ی بدی که از انسان‌ها دارد، قصد بیرون انداختن او از جنگل را دارد. بالاخره موگلی برای ترک کردن جنگل مجبور به آغاز سفری از خودشناسی می‌شود و در این مسیر با پلنگی به اسم بگیرا (با صدای بن گینگزلی)، مار خوش خط و خال و حیله‌گیری به اسم کا (با صدای اسکارلت جوهانسون) و گوریل عظیم‌جثه‌ی آرامی به اسم پادشاه لویی (با صدای کریستوفر والکن) آشنا می‌شود. در سال‌های اخیر کمپانی‌های مختلف تمرکز فراوانی روی بازسازی لایواکشن انیمیشن‌های کلاسیک قدیمی پیدا کرده‌اند که دیزنی در این زمینه پیشگام است. اگرچه اکثر این فیلم‌ها در جذب جادو و لذت آن انیمیشن‌ها چندان موفق نیستند، اما با توجه به نظر اکثر منتقدان «کتاب جنگل» یک استثنا محسوب می‌شود و شاید بهترین بازسازی‌ای باشد که در سال‌های اخیر از روی کارتون‌های قدیمی ساخته شده است.

منتقد وال‌استریت ژورنال که فیلم را فوق‌العاده دوست داشته، می‌نویسد: «پروداکشن جدید این فیلم به جز پسر زنده‌ای که در میان تمام اتفاقات نفس می‌کشد کاملا با جلوه‌های کامپیوتری ساخته شده است که فقط زیبا و لذت‌بخش نیست، بلکه شدیدا میخکوب‌کننده و بسیار بامزه است؛ هیچکدام از رقص و آوازهای فیلم‌های قبلی هم فراموش نشده است». منتقد سن فرانسیسکو کرانیکل که بسیار از فیلم راضی بوده می‌آورد: «این شاید بهترین دستاورد فاورو باشد؛ او یک فیلم محبوب را برداشته با راهنمایی والت دیزنی و خودش از درون آن چیزی به‌یادماندنی و متمایز بیرون کشیده است». جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که سه ستاره به فیلم داده می‌نویسد: «با وجود ترکیب تاثیرگذاری از تصاویر خیره‌کننده، صحنه‌های اکشن/ماجراجویی پرانرژی و شوخ‌طبعی نامحسوس، این فیلم حداقل به اندازه‌ی کارتون سال ۱۹۶۷ خوب است». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۷۸ است.

 

Barbershop-2

سلمانی: اصلاح بعدی

Barbershop: The Next Cut

قسمت دیگری در مجموعه‌ی کمدی «سلمانی» که قسمت اول آن در سال ۲۰۰۲ اکران شده بود و درباره‌ی یک روز از کار یک پیرایشگر بود که مغازه‌ی سلمانی‌شان از پدرش به او به ارث رسیده بود و وضعیت خوبی نداشت و در ابتدا به این کار به عنوان تلف‌شدن وقت نگاه می‌کرد. داستان «اصلاح بعدی» بعد از «سلمانی۲» (۲۰۰۴) و فیلم فرعی این مجموعه به نام  «سالن زیبایی» (۲۰۰۵)، حدود ۱۰ سال پس از آخرین دیدارمان با کالیون (آیس کیوب) اتفاق می‌افتد. مهم‌ترین تغییری که سلمانی کالوین در این مدت کرده اضافه شدن بخش خانم‌ها است که باعث شده آنها غیب‌کردن‌ها و داستان‌های خودشان را به مغازه آورده و مردها را به چالش بکشند.

منتقد شیکاگو سان‌تایمز که فیلم را دوست داشته می‌نویسد: «دیدن اینکه چگونه مالکوم دی‌.لی در مقام کارگردان (با استفاده از سناریویی از کنیا باریس و تریسی الیور)، متریال جدی فیلمنامه را با بخش‌های کمدی بی‌تربیتی و بی‌پروایش ترکیب می‌کند شگفت‌انگیز است». پیتر تراویس از رولینگ‌استون می‌نویسد: «"سلمانی: اصلاح بعدی" اغلب اوقات نمایشی و ساده‌نگرانه است و زیادی وراجی می‌کند، اما به درک! مهم این است که این وراجی‌ها دارای طعم، ضربه و احساس واقعی جامعه‌ای در بحران است. برای یک فیلم غیرعمیق از سرش هم زیاد است». منتقد لس آنجلس تایمز که از فیلم راضی بوده می‌آورد: «"اصلاح بعدی" موفق می‌شود در آن واحد سرگرم‌کننده و تامل‌برانگیز، بامزه اما به حدی جدی باشد که تمام اینها بی‌معنی به نظر نرسد». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۶۶ است.

گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده