نویسنده: محسن بیگی نیا
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

امکان تجربه بازی‌های آکیولس ریفت روی HTC Vive فراهم شد

به تازگی یک نرم‌افزار جدید ساخته و معرفی شده که امکان اجرای بازی‌های هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت (Oculus Rift) را روی اچ تی سی وایو (HTC Vive) فراهم می‌کند. با زومجی و جرییات این خبر همراه باشید.

اگر شما یک هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو دارید و مایلید بازی‌ها و دموهای آکیولس ریفت را نیز تجربه کنید، نرم‌افزار جدید Revive که به وسیله یکی از کاربران سایت ردیت به نام CrossVR ساخته شده به دردتان می‌خورد. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی مثل Lucky's Tale و Oculus Dreamdeck را روی هدست اچ‌تی‌سی وایو بازی کنند.

lucky's tale تصویری از بازی Lucky's Tale

CrossVR فایل‌های مربوط به این برنامه را روی سایت Github به اشتراک گذاشته است. Revive به صورت یک لایه‌ی سازگارکننده بین Oculus SDK و OpenVR (پلتفرم‌هایی که به ترتیب برای توسعه نرم‌افزارها روی آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو استفاده می‌شوند) عمل می‌کند. اگر عملکرد این نرم‌افزار همانطور باشد که اعلام شده، بازی‌های اختصاصی آکیولس ریفت را می‌توان روی اچ‌تی‌سی وایو نیز به راحتی تجربه کرد. در وبسایت Github در مورد نرم‌افزار Revive این گونه توضیح داده شده است:

این برنامه از طریق اجرای دوباره‌ی توابع از ران‌تایم آکیولس و ترجمه‌ی آنها به طوری که برای OpenVR قابل تشخیص باشند، عمل می‌کند. متأسفانه آکیولس یک کد بررسی رمزگذاری را در ران‌تایم کتابخانه DLLs خود به کار گرفته است، بنابراین تا وقتی که  اپلیکیشن [برای انجام اینکار] پچ نشده باشد نمی‌توان فایل‌های DLL مربوط به Revive را بکار گرفت.

بنظر می‌رسد که کاربران ردیت تجربیات متفاوتی با این نرم‌‌افزار داشته‌اند. برخی از آنها بیان کرده‌اند که Revive بسیار عالی عمل می‌کند در حالی که برخی دیگر یک سری پیغام‌های خطا دریافت کرده‌اند. سایت PC Gamer بیان کرده که در هنگام انجام بازی Lucky's Tale با تأخیر در ورود داده‌ها و افت نرخ فریم مواجه شده است. CrossVR گفته که این نرم‌افزار الان در فاز آلفا (اولیه) قرار دارد و در آینده تمام مشکلات آن رفع خواهند شد:

من به کارم برای از بین بردن هرگونه مشکلی که مردم با آن روبرو شده‌اند ادامه خواهم داد. این نسخه 0.2 برنامه است و در آینده [امکانات] بسیار بیشتری [در آن] وجود خواهند داشت، همچنان که هنوز هم کارهای زیادی برای انجام باقی مانده‌اند.

همچنین به گفته‌ی CrossVR احتمال دارد این نرم‌افزار در حالت فعلی هم با دیگر بازی‌ها و دموهای آکیولس سازگار باشد، اما آنها تنها دو بازی Lucky's Tale و Oculus Dreamdeck را تست کرده‌اند. وی گفت:

اکنون در روزهای اولیه‌ی این پروژه به سر می‌بریم، چرا که [این نرم‌افزار] تنها چند هفته در حال توسعه‌ بوده است. در آینده از بازی‌های بیشتری پشتیبانی خواهد شد، اما من بسیار خوشحال هستم که همین الان هم یک چنین پیشرفت سریعی را مشاهده می‌کنم.

شما می‌توانید فایل‌های مربوط به Revive را از اینجا دانلود کنید و روی اچ‌تی‌سی وایو امتحان نمایید. آیا این نرم‌افزار که تعداد بازی‌های قابل انجام روی HTC Vive را افزایش می‌دهد، می‌تواند افراد بیشتری را به خرید این هدست ترغیب کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده