نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

بازی Shovel Knight مجموعا ۱/۲ میلیون نسخه فروش داشته است

به‌گفته‌ی سازندگان Shovel Knight تاکنون دست‌کم ۱/۲ میلیون نسخه از این بازی به دو شکل فیزیکی و دیجیتالی به فروش رسیده است. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

استودیو یات کلاب (Yacht Club Games)، سازنده‌ی بازی Shovel Knight، اعلام کرد که این اثر تابه‌حال فروشی ۱/۲ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده است. به‌گفته‌ی سازندگان، از زمان عرضه‌ی Shovel Knight در ژوئن ۲۰۱۴ (تیرماه ۹۳) تا دسامبر ۲۰۱۵ (آذرماه/دی‌ماه ۹۴)، مجموعاً بیش از یک میلیون نسخه‌ی فیزیکی و دیجیتالی از آن به فروش رفته بود؛ درحالی‌که در فوریه‌ی امسال (بهمن‌ماه/اسفندماه ۹۴) میزان فروش دیجیتالی این بازی به‌تنهایی به یک میلیون واحد رسید. با این حساب، مخاطبان Shovel Knight تا اینجا دست‌کم ۲۰۰ هزار نسخه از آن را به‌شکل فیزیکی خریداری کرده‌اند.

یات کلاب در کنار اعلام خبر فوق، به جزئیاتی در مورد فروش Shovel Knight بر روی پلتفرم‌های مختلف هم اشاره کرد. آن‌طور که مسئولین این استودیو می‌گویند، ۳۲ درصد از میزان فروش کل، به فروشگاه استیم و درواقع رایانه‌های شخصی تعلق دارد. در این میان، کنسول دستی 3DS سهمی ۲۹ درصدی را به خودش اختصاص داده و کنسول Wii U هم ۱۷ درصد از فروش کل سهم داشته است. همچنین حدود ۱۰ درصد نسخه‌های بازی برای پلی‌استیشن 4 و نزدیک به یک درصد آن‌ها برای پلی‌استیشن 3 فروخته شده است. از طرفی، وب‌سایت‌های Humble و GOG هم هرکدام یک درصد از فروش کل را به خودشان اختصاص داده‌اند. در ضمن، سهم کنسول‌های Wii U و 3DS از نسخه‌های فیزیکی فروخته‌شده به‌ترتیب ۳۸ و ۳۷ درصد بوده است.

مسئولین یات کلاب در پایان ضمن اشاره به مناسب بودن وضعیت کنونی فروش Shovel Knight، از طرفداران‌شان «بابت پشتیبانی بی‌پایان‌شان» سپاس‌گزاری و از بابت اینکه بازی‌شان «پس از گذشت سال‌ها» همچنان مورد توجه مخاطبان دارد ابراز خوشحالی کردند.

منبع: MCVUK


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده