// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

بالاخره دعوای حقوقی سازنده Ark: Survival Evolved به سرانجام رسید

پس از مدت‌ها استودیوی وایلدکارت، سازنده بازی Ark: Survival Evolved توانست در رابطه با پرونده رفتار نامناسب یکی از کارمندانش با استودیوی ترندی اینترتینمنت، سازنده بازی Dungeon Defenders به توافق برسد. با زومجی همراه باشید.

ماجرای شکایت ترندی اینترتینمنت از استودیوی وایلدکارت زمانی آغاز شد که مسئولین استودیوی ترندی در دسامبر ۲۰۱۵ ادعا کردند جرمی استایگ‌لیتز، یکی از اعضای سابق این استودیو، شرایط قرارداد کاری خود را نقض کرده و به صورت پنهانی بر روی بازی Ark: Survival Evolved مشغول به کار شده و در عین حال سایر اعضای این استودیو را به جدایی و تاسیس استودیوی وایلدکارت ترغیب کرده است. ترندی اینترتینمنت مدعی می‌شود که استایگ‌لیتز از تکنولوژی و دستاوردهای این استودیو سوءاستفاده کرده و از آن‌ها برای ساخت Ark: Survival Evolved بهره برده که این امر بر روی عملکرد استودیوی ترندی تاثیر جبران‌ناپذیری داشته است.

پیش از این اعلام شده بود که در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۶ (۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) دادگاه استودیوهای وایلدکارت و ترندی برگزار خواهد شد. حال طبق اخبار منتشر شده این دو استودیو به توافق رسیده‌اند. علی‌رغم حاصل شدن توافق، جزئیات آن منتشر نشده است، اما سوزان استایگ‌لیتز، از موسسان استودیوی وایلدکارت در توییتر خود نوشت:

آن‌ها (ترندی اینترتینمت) ۶۰۰ میلیون دلار غرامت می‌خواستند. در نهایت ۴۰ میلیون دلار پرداخت کردیم.

طبق گزارش وب‌سایت کوتاکو، این توافق پنج روز پیش و در طی جلسه‌ای که در شعبه اصلی استودیوی ترندی واقع در شهر گینزویل ایالت فلوریدا برگزار شده بود، عملیاتی شده است. همان روز استایگ‌لیتز این جلسه را با ارسال پستی در شبکه اجتماعی توییتر «یک روز طولانی با وکلا» توصیف کرد.

طبق برنامه‌ریزی استودیوی وایلدکارت، Ark: Survival Evolved در ماه ژوئن ۲۰۱۶ (خرداد تا تیر ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ویندوز، لینوکس و مک عرضه می‌شود. این بازی که از سال گذشته نسخه ابتدایی آن در دسترس بوده و نسخه رایگان آن نیز تحت عنوان Survival of the Fittest عرضه شده است، همواره با استقبال عمومی روبه‌رو بوده و هم‌اکنون به عنوان یکی از ده بازی پرطرفدار در شبکه استیم شناخته می‌شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده