نویسنده: پدرام بهادری
// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰

مایکروسافت در حال آزمایش نمونه‌ های اولیه مختلفی از ایکس‌ باکس است

در چند هفته گذشته، از گوشه و کنار شایعاتی شنیده شد مبنی بر اینکه سونی، در حال کار برروی یک نسخه جدید از پلی‌استیشن 4 با نام Neo است. حال بنابه شایعات جدید، به نظر می‌رسد مایکروسافت هم در حال آزمایش نمونه‌های اولیه مختلفی از نسخه جدید کنسول نسل هشتمی خود است.

در حالی که هنوز مدت زیادی از انتشار اطلاعات جدیدی پیرامون شایعه پلی‌استیشن 4.5 نمی‌گذرد، تام وارن از وب‌سایت ورج گزارش می‌دهد که مایکروسافت در حال آزمایش نمونه‌های اولیه مختلفی از ایکس‌باکس است. ورج منبع این خبر را به افرادی از داخل مایکروسافت نسبت داده است که از برنامه‌ها و اهداف این کمپانی برای ایکس‌باکس اطلاع دارند. برخی از این نمونه‌های اولیه را می‌توان همچون کامپیوتر‌های شخصی ارتقا داد. در متن گزارش آمده است:

بعضی از این نمونه‌های اولیه با قطعات ارتقا یافته‌ای که شما برای بهبود عملکرد کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنید، آزمایش شده‌اند.

به نظر می‌رسد که این خبر صحبت‌های پیشین فیل اسپنسر، رئیس برند ایکس‌باکس، در مورد فراهم شدن امکان ارتقا سخت‌افزار کنسول‌های مایکروسافت در آینده را تایید می‌کند. اسپنسر در گفته‌های خود هیچ‌وقت به نسل حاضر اشاره‌ای نکرد و صراحتاً گفت که برای نصب قطعات جدید قرار نیست که ایکس‌باکس وان خود را با پیچ‌گوشتی از هم باز کنید. همچنین، اسپسنر چندی پیش اعلام کرد که طرفداران ایکس‌باکس نباید انتظار ایکس‌باکس 1.5 را داشته باشند. او توضیح داد:

من علاقه چندانی به ایکس‌باکس 1.5 ندارم. اگر قرار است که ما حرکتی رو به جلو داشته باشیم، من می‌خواهم که با اعداد کامل و بزرگ پیش برویم. به نظر ما ایکس‌باکس وان عملکرد خوبی دارد، قابل اطمینان است و سرور‌ها در وضعیت خوبی به سر می‌برند. اگر قرار است که به جلو حرکت کنیم، همانطور که گفتم، می‌خواهم که تغییر و پیشرفتی واقعاً بزرگ برای مردم باشد.

البته باید اشاره کرد که اجرای آزمایش‌های مختلف توسط سازندگان کنسول‌ها امری غیرعادی به حساب نمی‌آید. مایکروسافت نمونه‌های اولیه بی‌شماری برای ایکس‌باکس وان ساخت و همچنین قبل از ساخت مدل نهایی کنترلر، ۲۰۰ طراحی متفاوت را مورد آزمایش قرار داد.

موضوع دیگری که شرایط را جالب‌تر می‌کند آن است که یکی از کاربران وب‌سایت نیوگف به تازگی مدارکی مرتبط به کمیسیون ارتباطات فدرال، به اختصار FCC، یافته است که نشان می‌دهد مایکروسافت در حال آزمایش چیپ وایرلس جدیدی برای ایکس‌باکس وان است. جالب‌تر از آن، تعهدنامه منع افشای اطلاعات میان مایکروسافت و کمیسیون ارتباطات فدرال، کمتر از دو هفته بعد از کنفرانس مایکروسافت درE3 امسال و در تاریخ پنج تیر به اتمام می‌رسد.

نظر شما کاربران زومجی در مورد احتمال عرضه کنسول جدیدی از سوی مایکروسافت با امکان ارتقای سخت‌افزاری چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده