نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵

مایکروسافت تولید کنسول ایکس باکس 360 را متوقف کرد

پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از عرضه کنسول نسل هفتمی ایکس‌باکس 360، امروز مایکروسافت اعلام کرد که این کنسول محبوب به پایان راه خود رسیده و دیگر تولید نخواهد شد. با زومجی همراه باشید.

کنسول ایکس‌باکس 360 در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و توانست خیلی زود به یکی از موفق‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ تبدیل شود؛ این کنسول با فروش بیش از ۸۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان جای پای مایکروسافت را در بازار کنسول‌های خانگی تثبیت کرد و هنوز هم که هنوز است، افراد زیادی در حال استفاده از آن هستند. با این حال امروز فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، با انتشار پستی رسما اعلام کرد که کنسول نسل هفتمی Microsoft به پایان راه خود رسیده و دیگر تولید نخواهد شد:

کنسول ایکس‌باکس 360 اهمیت خیلی زیادی برای مایکروسافت دارد و موفقیت‌های زیادی برای کمپانی ما به ارمغان آورده است، با این حال اگر منطقی باشیم، ادامه ساخت کنسولی با عمر بیش از ۱۰ سال، عاقلانه نیست. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا روند تولید این کنسول را متوقف کنیم؛ البته مایکروسافت هنوز هم کنسول‌های فعلی موجود را خواهد فروخت که تعداد موجودی آن‌ها بسته به هر کشور متغیر است.

به هر حال مایکروسافت در چند وقت اخیر با معرفی قابلیت Backward Compatibility (اجرای برخی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 در ایکس‌باکس وان)، به طور غیرمستقیم دارندگان ایکس‌باکس 360 را به خرید کنسول نسل هشتمی خود تشویق می‌کرد و حال رسما پایان راه این کنسول محبوب را اعلام کرده است. البته مایکروسافت به پشتیبانی از ایکس‌باکس 360 هم از حیث نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری ادامه خواهد داد. برای مثال، سرور‌های شبکه ایکس‌باکس لایو این کنسول همچنان قابل استفاده خواهد بود تا طرفداران بتوانند به صورت آنلاین بازی کنند.

به هر حال طول عمر ۱۰ ساله برای یک کنسول بسیار عالی به نظر می‌رسد و بدون شک در تاریخچه کنسول‌های خانگی، از ایکس‌باکس 360 به عنوان یکی از بهترین‌ها یاد خواهد شد.

نظرات خود را در مورد این تصمیم مایکروسافت با زومجی در میان بگذارید.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده