// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰

محصول بعدی خالق بازی Bioshock، سریال تعاملی Twilight Zone خواهد بود

بر طبق اخبار منتشر شده کن لوین، خالق پرآوازه سری مشهور Bioshock، وظیفه نگارش فیلم‌نامه و تهیه‌کنندگی اولین قسمت از سریال تعاملی و لایو اکشن Twilight Zone را بر عهده خواهد داشت. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کن لوین ۴۹ ساله فعالیت خود در حوزه بازی‌های ویدیویی را در سال ۱۹۹۵ و استخدام به عنوان طراحی بازی در استودیو لوکینگ گلس آغاز کرد. در این استودیو، کن لوین اولین محصول خود یعنی Thief: The Dark Project را ارائه داد. پس از گذشت دو سال، وی استودیو لوکینگ گلس را ترک کرد و به همراه دو تن از همکارانش استودیو ایرشنال گیمز را تاسیس کرد. نتیجه این عمل عرضه BioShock، یکی از برترین سری‌های صنعت بازی‌های ویدیویی و بازی‌های System Shock 2 و SWAT 4 بود. اما شاید غافلگیرکننده‌ترین خبر برای طرفداران بازی‌های کن لوین، تعطیلی استودیو ایرشنال گیمز در سال ۲۰۱۴ و تمرکز او بر روی بازی‌های دیجیتالی و داستان محور باشد. حال بر طبق خبرهای منتشر شده اولین قسمت از سریال تعاملی و لایو اکشن The Twilight Zone، که اقتباسی از سریالی تلویزیونی با نام مشابه و محصول سال ۱۹۵۹ است، با نویسندگی و تهیه‌کنندگی کن لوین در حال ساخت است.

کن لوین در مصاحبه با وب‌سایت Wired  اعلام کرده است که هدف وی بهره‌گیری از المان‌ها و عناصر گیم‌پلی در جهت ارتقای سطح تعامل میان تماشاگر و محصول رسانه‌ای است. این ویژگی باعث می‌شود که مخاطب سریال Twilight Zone، نقشی فراتر از یک تماشاگر صرف داشته باشد و اعمال و رفتار شخصیت‌ها توسط شخص او تعیین شوند، در نتیجه تجربه و پایان هر فرد با دیگری تفاوت خواهد داشت. کن لوین در این باره می‌گوید:

تعامل طیفی گسترده است نه یک سیستم دوتایی محدود.

وی اعتقاد دارد که سطح تعامل مخاطب با محتوای ارائه شده، وضعیت نشستن او را مخاطب می‌کند; به این صورت که در هنگام تماشای فیلم، تماشاگران به پشتی صندلی تکیه می‌دهند اما در هنگام انجام بازی‌های ویدیویی این افراد کمی به جلو خم می‌شوند و در این حالت مغز نیز فعالیت بیشتری دارد.

Ken Levine

واسطه ساخت سریال تعاملی Twilight Zone توسط کن لوین، کمپانی رسانه‌ای اینترلود است. این کمپانی که افرادی مانند سم بارلو، خالق Her Story به عنوان مدیر خلاقیت و نانسی تلن،سرپرست سابق استودیو ایکس‌باکس اینترتینمت به عنوان مدیر ارشد رسانه‌ای را در راس قدرت دارد، پروژه‌های تعاملی متعددی از جمله تبلیغ تعاملی هالک برعلیه مردمورچه‌ای را ارائه داده است و هم اکنون نیز در حال ساخت اقتباسی تعاملی از فیلم WarGames، محصول سال ۱۹۸۳ و با هنرنمایی متیو برودریک و آلی شیدی است.

علی‌رغم هیجان زائدالوصف کن لوین نسبت به همکاری با کمپانی اینترلود و ساخت فیلم تعاملی Twilight Zone، وی اذعان کرده است که او همچنان به عنوان عضوی از کمپانی تیک-تو اینتراکتیو شناخته می‌شود و بخش اعظمی از تمرکز خود را بر روی بازی‌ در حال ساخت این کمپانی معطوف کرده است و فیلم تعاملی Twilight Zone تنها یک پروژه جانبی خواهد بود.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده