نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰

پیتر جکسون: تا سال ۲۰۲۶ واقعیت افزوده از گوشی‌های هوشمند رایج‌تر خواهد شد

پیتر جکسون، کارگردان معروف فیلم‌های Lord of the Rings، انتظار دارد که تا ۱۰ سال آینده بازار فناوری واقعیت افزوده بزرگتر یا برابر با گوشی‌های هوشمند شود. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

پیتر جکسون، کارگردان «ارباب حلقه‌ها»، در مورد آینده‌ی فناوری واقعیت افزوده (Augmented Reality) بسیار خوش‌بین است. وی در یک مصاحبه‌ی جدید گفته که علاقه‌ی وی به واقعیت افزوده بسیار بیشتر از واقعیت مجازی است، چون با واقعیت افزوده کاربر می‌تواند دنیای واقعی و مجازی را به طور هم‌زمان تجربه کند. پیتر جکسون در گفتگو با سایت Wired گفت:

من واقعیت آمیخته (Mixed Reality) را هیجان‌انگیزتر از واقعیت مجازی می‌دانم. واقعیت آمیخته شما را از این دنیا بیرون نمی‌برد. در عوض، این [تکنولوژی] عناصری را به دنیای واقعی ما اضافه می‌کند. این فناوری انعطاف‌پذیری بسیار عالی دارد. شما می‌توانید چیزهای بسیار کوچکی را اضافه کنید (یک موجود کوچک روی این میز که با ما صحبت می‌کند) یا اینکه می‌توانید دیوارهای این اتاق را با تصویری از آسمان جایگزین کنید؛ به این ترتیب ما اینجا نشسته‌ایم و به تماشای ابرهای در حال حرکت می‌پردازیم.

جکسون عضو هیئت مشورتی کمپانی نوپای مجیک لیپ (Magic Leap) است که در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده‌ فعالیت می‌کند. امروز، مجیک لیپ جدیدترین ویدیوی خود را با نام «یک صبح جدید» عرضه کرد که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید. این ویدیو نشان می‌دهد که در آینده و در صورتی که تکنولوژی واقعیت افزوده گسترش پیدا کند، صبح معمولی یک فرد عادی، چطور به نظر می‌رسد.

 

جکسون درباره مجیک لیپ و همچنین پیش‌بینی خود از آینده واقعیت افزوده گفت:

اگر شما عینک‌های واقعیت افزوده‌ی مجیک لیپ خود را به چشم داشته باشید، خواهید توانست به ساختمان امپایر استیت نگاه کنید و ساخته شدن آن در اوایل دهه‌ی ۱۹۳۰ را، طبقه به طبقه، اما با سرعت بالا نظاره‌گر باشید. شاید هنگامی که در حال راه رفتن در خیابان‌های مدرن شیکاگو هستید گروهی از خلافکارها را با اسلحه تامی ببینید که در حال رانندگی هستند. این [تکنولوژی] می‌تواند نوعی آموزش، سرگرمی و گردشگری باشد.

من انتظار دارم که در ۱۰ سال آینده تکنولوژی واقعیت آمیخته مانند مجیک لیپ، به اندازه گوشی‌های هوشمند و شاید بیشتر از آنها کاربرد داشته باشد.

مجیک لیپ تنها شرکتی نیست که در زمینه‌ی واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده است. هدست واقعیت افزوده مایکروسافت یعنی هولولنز (HoloLens) نیز مراحل توسعه و تکمیل را پشت سر می‌گذارد. مایکروسافت اخیراً نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان هولولنز را با قیمت ۳۰۰۰ دلار معرفی و آن را برای توسعه‌دهنده‌های منتخب ارسال کرده است.

نظر شما در مورد تکنولوژی واقعیت افزوده چیست؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده