نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰

بررسی بازی The Banner Saga 2 از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی نقش‌آفرینی The Banner Saga 2 به تازگی عرضه شده و وبسایت‌های مختلف، بررسی خودشان از این بازی را منتشر کرده‌اند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مهمترین نقدها و امتیازات بازی را با هم مرور کنیم.

داستان The Banner Saga از زمانی شروع شد که سه بازیساز سابق بایوور به نام‌های الکس توماس (طراح بازی)، جان واتسون (برنامه‌نویس) و آرنی یورگنسن (طراح هنری) تصمیم می‌گیرند از این استودیو جدا شوند و بازی موردعلاقه خودشان را بسازند. این سه نفر یک استودیوی محقر و جمع‌وجور به اسم استویک (Stoic) را راه‌اندازی می‌کنند، ایده‌های خاک خورده گوشه ذهن‌شان را یکی یکی بیرون می‌کشند و در نهایت The Banner Saga متولد می‌شود. نخستین بار در سال ۲۰۱۴ بود که شماره اول این مجموعه برای رایانه‌های شخصی و سپس گوشی‌های موبایل منتشر شد. این بازی با گیم‌پلی نوبتی مشابه Final Fantasy Tactics، استایل هنری زیبا و منحصربه‌فرد و یک پس‌زمینه داستانی جذاب که به افسانه‌های وایکینگ‌ها می‌پرداخت، موفق شد مخاطبان زیادی را جذب کند. حتی استقبال از بازی باعث شد تا امسال نسخه‌ای از آن برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز منتشر شود.

اکنون شماره دوم این مجموعه نیز به وسیله استودیوی سه‌نفره استویک برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و قرار است در آینده روی کنسول‌های نسل جدید هم عرضه شود. از نقدها و امتیازات بازی چنین برمی‌آید که مثل شماره اول با یک نقش‌آفرینی تاکتیکی درست و حسابی طرف هستیم. ظاهرا داستان بازی در ادامه قسمت قبلی روایت می‌شود و حتی انتخاب‌های شما در بازی قبلی تعیین می‌کنند که کدام شخصیت‌ها در The Banner Saga 2 هم حضور داشته باشند.

بررسی بازی The Banner Saga 2 به زودی در زومجی منتشر می‌شود و شما را با ویژگی‌ها مختلف این بازی آشنا می‌کند. در ادامه این مطلب نگاهی اجمالی به مهمترین نقدهای بازی که از سوی وبسایت‌های بزرگ و معتبر منتشر شده‌اند خواهیم داشت.

The-Banner-Saga-2-67567

گیم اسپات:۸/۱۰

تعادل شگفت‌انگیز سیستم‌های مختلف در The Banner Saga 2 و اثرگذاری آنها در به اوج رساندن داستان بازی، حتی اگر با بازی قبلی این مجموعه آشنایی نداشته باشید هم قابل درک است؛ هرچند اگر بازی اول را تجربه کرده باشید، این شماره را بهتر درک خواهید کرد. The Banner Saga 2 مثل قسمت اول مجموعه کاری می‌کند تا نفس‌تان را در سینه حبس کنید، با دنیای بازی، ساکنینش و مشکلات آنها ارتباط عمیقی برقرار کنید و برای سر درآوردن از چیزهای بیشتر اشتیاق زیادی داشته باشید.

گیم اینفورمر: ۸.۵/۱۰

The Banner Saga 2پرچم این مجموعه را به سمت جلو هدایت می‌کند. بازی در رابطه با خلق تصمیمات تاکتیکی جذاب و اضافه کردن گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی، چند قدم مثبت برداشته است، اما برای ایجاد یک سفر خاطره‌انگیز در سراسر دنیا، شاهد یک گام رو به عقب هستیم. اگر از فصل اول لذت برده‌اید، ادامه دادن قصه از جایی که به پایانش رسانده بودید برای‌تان لذت‌بخش خواهد بود، اما اگر یک تازه‌وارد به این مجموعه هستید باید ابتدا بازی اول را تجربه نمایید و حماسه وایکینگ‌ها را از ابتدا آغاز کنید.

آی جی ان: ۸.۹/۱۰

The Banner Saga 2 بخش عمده تجربه‌ای را که دو سال پیش باعث شده بود تا بازی اول به یک سورپرایز دوست‌داشتنی تبدیل شود، تغییر نمی‌دهد و اتفاقا این نکته مثبتی برای بازی است. شاید پیشرفت‌های بازی کوچک باشند، اما در عین حال مهم و ملموس هستند: واحدهای جدید مبارزه، امکان دنبال کردن داستان کاروان دوم و موانعی که در صحنه‌های درگیری وجود دارند، همگی جزو مواردی هستند که به درستی به The Banner Saga 2 اضافه شده‌اند. درحالی که داستان بازی به زیبایی نوشته شده و پر از شخصیت‌ها و پیچیدگی‌های به‌یادماندنی است، اما از اپیزودهای میانی‌اش تا حدی رنج می‌برد. خوشبختانه می‌دانیم که ماجرا همین‌جا تمام نمی‌شود و قسمت سوم و پایانی مجموعه نیز منتشر خواهد شد.

پی سی گیمر:۰ ۸.۶/۱

با اینکه هنوز جا برای پیشرفت بیشتر وجود داشت، اما این یک دنباله ارزشمند و تروتمیز است؛ یک دنباله مطبوع و خشن که از پیشرفت‌های هوشندانه وسیعی بهره می‌برد.

سافت پدیا: ۹/۱۰

The Banner Saga 2 یک دنباله بسیار عالی است که داستان و گیم‌پلی بازی اول مجموعه را ارتفا می‌بخشد و تنها نکته منفی که دارد این است که بازیکن‌های جدید باید حتما بازی قبلی سری را تجربه کرده باشند یا در مورد آن مطالعه کنند تا بتوانند ایده درست و واضحی در مورد داستان این شماره و تصمیماتی که باید در آن بگیرند داشته باشند. The Banner Saga 2 یک بازی فوق‌العاده برای تمام آنهایی است که عاشق داستان‌گویی پیچیده و مبارزات نوبتی هستند.

Meta-Score-82

شما درباره The Banner Saga 2 چه نظری دارید؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده