نویسنده: سجاد پاک آیین
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

ویژگی تأییدیه دو مرحله‌ ای به شبکه پلی‌ استیشن اضافه خواهد شد

شرکت سونی تأیید کرد برای تقویت امنیت حساب‌های کاربری شبکه پلی‌استیشن، ویژگی تأییدیه دو مرحله‌ای را برای این شبکه در نظر گرفته است. با زومجی همراه باشید.

چندی پیش یکی از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 3 با انتشار توییتی اعلام کرد که پس از آپدیت به آخرین فریمور این کنسول، ویژگی امنیتی تاییدیه دو‌مرحله‌ای برای ورود به شبکه پلی‌استیشن به آن اضافه شده است؛ ویژگی که سونی هنوز در آن زمان اشاره‌ای در موردش نکرده بود . اما اخیرا شرکت Sony تأیید کرده که به منظور تقویت امنیت حساب‌های کاربری شبکه پلی‌استیشن، ویژگی تأییدیه دو مرحله‌ای را در آینده به صورت همگانی برای کاربران این شبکه اضافه خواهند کرد.

نماینده شرکت سونی در اینباره به سایت گیم‌اسپات گفت:

برای اینکه ما از حساب‌های کاربرانمان محافظت کنیم، در حال آماده‌سازی ویژگی تأییدیه دو مرحله‌ای هستیم.

گرچه او گفت در آینده جزئیات بیشتری درباره این ویژگی اعلام خواهند کرد، اما  راجع به زمان انتشار این ویژگی برروی شبکه پلی‌استیشن سخنی نگفت.

ویژگی تأییدیه دو مرحله‌ای، قابلیتی است که دارای دو مرحله تأییدیه پیش از ورود کاربر به حساب کاربری خود است که زمان بیشتری صرف می‌شود تا کاربر وارد حساب کاربر خود شود، اما این ویژگی بسیار امن‌تر از تنها استفاده کردن از رمز عبور است. این ویژگی از سال ۲۰۱۳ به شبکه ایکس‌باکس لایو اضافه شد، همچنین سایت Battle.net و استیم از این ویژگی استفاده می‌کنند.

۵ سال پیش، شبکه پلی‌استیشن دچار یک نقص امنیتی شد که لو رفتن اطلاعات بیش از ۷۰ میلیون کاربر را در پی داشت و حتی باعث شد پای کنگره آمریکا به پرونده بررسی این موضوع باز شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده