نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۰

تنوع آهنگ‌ ها و ماشین‌ های بازی Mafia 3 بسیار بالا خواهد بود

در جریان رویداد PAX East، سازندگان بازی Mafia 3 در استودیوی هنگر 13، اعلام کرده‌اند که این اثر از حیث داشتن موسیقی‌های زیبا و ماشین‌های متنوع بسیار غنی خواهد بود. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

یکی از ویژگی‌های مثبت بازی Mafia 2، آهنگ‌های بسیار زیبا و کلاسیک آن بودند که شاید هنوز هم خیلی‌ها آلبوم موسیقی‌های این بازی را گوش کنند. حال به نظر می‌رسد که نسخه سوم بازی نیز از حیث داشتن موسیقی‌های زیبا و متنوع دست‌کمی از شماره قبلی نخواهد داشت. چندی پیش بود که استودیوی Hanger 13 با انتشار تریلری جذاب تاریخ عرضه مافیا 3 را اعلام کرد و در همان تریلر‌ آهنگ‌های دهه شصتی بسیار زیبایی مثل House of the Rising Sun و All Along the Watchtower شنیده می‌شد. حال سازندگان بازی در جریان رویداد PAX East که این روز‌ها در حال برگزاری است، اعلام کرده‌اند که در مافیا 3 آهنگ‌های کلاسیک «بسیار زیاد و متنوعی» وجود خواهند داشت.

سازندگان البته اسامی موسیقی‌های بازی را اعلام نکردند و دلیل این امر را هم موارد مربوط به کسب مجوز استفاده از یک آهنگ در بازی بیان کردند؛ با این حال اعلام شد که هنگر 13 از آهنگ‌های انتخاب شده برای بازی کاملا راضی است. همچنین با این که هنوز اسامی تمامی آهنگ‌های بازی اعلام نشده، ولی تعدادی از مشهور‌ترین موسیقی‌های دهه ۶۰ میلادی برای مافیا 3 تایید شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به Fortune Son از گروه کریدنس کلیر‌واتر، Son of a Preacher Man از داستی اسپرینگ‌فیلد و Paint It Black از گروه مشهور رولینگ استونز اشاره کرد.

ماشین‌های مافیا 3

علاوه بر ارائه توضیحاتی در مورد جنبه‌های صوتی بازی، هِیدِن بلک‌من، کارگردان این اثر، اعلام کرد که در حین ساخت بازی، شهر‌ها و بازه‌های زمانی مختلفی مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ وی البته نامی از گزینه‌های دیگر در این بخش نبرد و فقط ذکر کرد که هدف سازندگان انتخاب شهری بود که شامل جنبه‌های توریستی، تفریحی و صنعتی باشد تا گروه خلافکاران بازی بتوانند آن‌ها را کنترل کنند. به همین دلیل هم شهر نیو اورلئان (که در بازی با نام «نیو بوردو» شناخته می‌شود) انتخاب شده که ضمن داشتن امکانات مذکور، زیبا هم هست و با شهر «امپایر بِی» در نسخه دوم از هر نظر تفاوت دارد.

ادامه صحبت‌های سازندگان بازی Mafia 3 در جریان PAX East، به ماشین‌های بازی مربوط می‌شد؛ طبق اعلام آنها، بازیکنان می‌توانند از بین خودرو‌های متنوع، وسیله دلخواه خود را انتخاب کنند. همچنین به این موضوع  اشاره شد که شاهد ماشین‌هایی از نوع خودرو‌های عضلانی، جیپ‌ها و حتی ماشین‌های نظامی در بازی خواهیم بود. اندی ویلسون، تهیه‌کننده بازی، در این مورد اعلام کرد که حس رانندگی با هر یک از این ماشین‌ها کاملا متفاوت و منحصر‌به‌فرد خواهد بود و البته طرفداران نباید انتظار شبیه‌سازی کامل و واقع‌گرایانه از رانندگی را داشته باشند و این امر بیشتر حالتی آرکیدمانند خواهد داشت.

بلک‌من در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز اعلام کرد که در مافیا 3 «هیچ راه صحیح و از پیش تعیین شده‌ای» برای انجام بازی وجود نخواهد داشت و هر بازیکن می‌تواند سبک و شیوه خود را برای گردش در محیط، انجام ماموریت‌ها و حتی ایجاد تعادل بین مخفی‌کاری و کشت و کشتار در پیش بگیرد؛ به همین دلیل هم تجربه هر فرد از مافیا 3 کاملا متمایز از تجربه دیگر بازیکنان خواهد بود.

بازی مافیا 3 توسط کمپانی تو‌کی گیمز (2K Games) و در تاریخ ۷ اکتبر (۱۶ مهر) برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده