// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲

بازی Ark: Survival of the Fittest بر روی پلتفرم پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد

مدت زیادی از انتشار نسخه فرعی بازی Ark: Survival Evolved، یعنی Ark: Survival of the Fittest بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی نمی‌گذرد. حال استودیو وایلدکارت اعلام کرده است که این نسخه بر روی پلی‌استیشن 4 نیز عرضه خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

استودیو وایلدکارت ساخت بازی Ark: Survival Evolved را با محوریت سلاح‌های متنوع و دایناسورها و مبتنی بر بقا در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و نسخه دسترسی پیش از موعد این بازی را در سال‌ ۲۰۱۵ بر روی چندین پلتفرم از جمله ویندوز و ایکس‌باکس وان عرضه کرد. حال بر طبق اعلام استودیو نسخه فرعی Ark: Survival Evolved بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 نیز عرضه خواهد می‌شود.

بر طبق اعلام استودیو وایلدکارت نسخه فرعی Ark: Survival of the Fittest در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۶ (۲۹ تیر ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. در واقع این نسخه فرعی یکی از حالت‌های بازی است که می‌توان آن را با جمله «میدان نبرد آنلاین با محوریت بقا» توصیف کرد و تجربه‌ای مشابه مجموعه فیلم‌های Hunger Games را ارائه می‌دهد. این نسخه در ماه مارس و در قالب یک بازی رایگان از طریق شبکه استیم بر روی رایانه‌های شخصی عرضه شد. علاوه بر نسخه فرعی، نسخه کامل بازی Survival Evolved هم‌اکنون در حال ساخت است و پیش از این اعلام شده بود که در ماه ژوئن بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد، اما مدتی قبل استودیو وایلدکارت اعلام کرد که عرضه این بازی با تاخیر روبه‌رو شده است و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. زمان انتشار نسخه فرعی Survival of the Fittest بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان تاکنون اعلام نشده است.

Survival of the Fittest بسیاری از عناصر اصلی Survival Evolved از جمله ساخت و ساز، احداث ساختمان و رام کردن دایناسورها را به ارث برده است. اما برخلاف Survival Evolved، در نسخه فرعی Survival of the Fittest هفتاد و دو بازیکن در میدان نبردی زنده و پویا به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند.  بر طبق اعلام وبلاگ پلی‌استیشن، این نسخه علاوه بر بخش آنلاین، از ویژگی‌های تقسیم صفحه (split-screen) و LAN پشتیبانی می‌کند و دارای بخش آموزشی آفلاین با محوریت مبارزه با هوش مصنوعی نیز خواهد بود. لازم به ذکر است که استودیو وایلدکارت قصد دارد مسابقاتی ماهیانه تحت عنوان Survivor League بر روی پلتفرم پلی‌استیشن 4 را برگزار کند که به برندگان ۵۰ هزار دلار جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده