نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳

نینتندو رسما تاریخ عرضه کنسول Nintendo NX را اعلام کرد

کمپانی نینتندو در جریان جلسه ارائه گزارش عملکرد مالی خود، رسما تایید کرد که کنسول نینتندو NX را در ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) به بازار عرضه خواهد کرد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کمپانی ژاپنی Nintendo امروز و در جریان جلسه اعلام گزارش عملکرد مالی خود، بالاخره جزییاتی درباره کنسول مرموز Nintendo NX منتشر کرد؛ بر این اساس کنسول جدید این کمپانی در ماه مارس ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد. با این حال نینتندو اعلام کرد که قرار نیست کنسول ان‌ ایکس در نمایشگاه E3 2016 حضور داشته باشد. این خبر طی یک توییت منتشر شده که به شرح زیر است:

تمرکز اصلی ما در نمایشگاه E3 2016 بر روی نسخه جدید The Legend of Zelda خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۱۷ به صورت همزمان برای کنسول‌های Wii U و NX منتشر شود.

نینتندو این خبر را در حالی اعلام کرده که نسخه جدید «افسانه زلدا» پیشتر قرار بود در سال ۲۰۱۶ و فقط برای Wii U عرضه شود که حال تا زمان عرضه کنسول جدید تاخیر خورده است. نینتندو همچنین در جریان جلسه گزارش مالی خود، کنسول جدیدش را «یک طرح و ایده کاملا نو» معرفی کرد.

افسانه زلدا

بخش بعدی توضیحات نینتندو در این جلسه، مربوط به بازی‌های در نظر‌گرفته شده برای سال ۲۰۱۶ بود که بر اساس آن تا پایان سال، بازی Pokemon Sun and Moon اواخر آذرماه و همچنین بازی‌های Kirby: Planet Robobot و Metroid Prime: Federation Force برای کنسول دستی 3DS منتشر خواهند شد.

نینتندو همچنین گزارشی از میزان فروش محصولات خود نیز ارائه کرد که طبق آن، در طی یک سال اخیر بازی Animal Crossing: Happy Home Designer بیش از ۳ میلیون نسخه و Pokémon Super Mystery Dungeon بیش از ۱/۲ میلیون نسخه فروش داشته‌اند؛ با این حال نینتندو کماکان از میزان فروش کلی کنسول دستی 3DS خود ابراز نارضایتی کرده است.

در مورد بازی‌های کنسول Wii U نیز Splatoon در حدود ۴/۲۷ میلیون نسخه و Super Mario Maker تقریبا ۳/۵۲ میلیون نسخه فروش داشته‌اند. این در حالی است که دارندگان این کنسول تا پایان سال انتخاب‌های جدید زیادی نخواهند داشت و فعلا فقط Paper Mario: Color Splash برای عرضه تا پایان ۲۰۱۶ تایید شده است.

بخش پایانی گزارش نینتندو هم به میزان فروش مجسمه‌های آمیبو و کارت‌های بازی مربوط می‌شد که به‌ترتیب ۲۴/۷ و ۲۸/۹ میلیون عدد در سراسر جهان فروش کرده‌اند.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده