نویسنده: محسن بیگی نیا
// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴

بلیزارد از دلایل تصمیمش برای بستن سرورهای قدیمی و غیرمجاز WoW می‌گوید

کمپانی بلیزارد به تازگی یک سرور غیرمجاز بازی World of Warcraft را بست؛ این شرکت اکنون توضیحاتی را در مورد دلیل اتخاذ این تصمیم با اجتماع کاربران بازی به اشتراک گذاشته است. با زومجی همراه باشید.

بلیزارد در مورد تصمیمش برای بستن نوستالریوس (Nostalrius)، یک سرور غیرمجاز World of Warcraft که نسخه‌ی اولیه این بازی پرطرفدار را اجرا می‌کرد و فاقد هرگونه بروزرسانی‌ منتشر شده برای بازی بود، توضیح داد. جی آلن برَک، مدیر اجتماع کاربران، با انتشار یک پست در انجمن World of Warcraft گفت که تعطیلی این سرور برای «محافظت در برابر نقض مالکیت معنوی» که ممکن است به حقوق بلیزارد لطمه وارد کند لازم است. برک گفت:

ما سال‌ها در خصوص سرورهای کلاسیک مشغول بحث بوده‌ایم (این یکی از موضوعات بحث همیشگی بلیزکان است)، بخصوص در طول چند هفته‌ی گذشته. از بحث‌های در حال انجام داخلی تیم تا نشست‌های چند ساعته با رهبران [کمپانی]، بحث‌های بسیار زیادی در مورد این موضوع انجام شده است.

در حالی که ما  امکان [حمایت از سرورهای کلاسیک] را مورد بررسی قرار داده‌ایم هیچ راه قانونی واضحی برای حفاظت از مالکیت معنوی بلیزارد و تضمین مجوز فعالیت برای یک سرور غیرقانونی وجود ندارد.

او ادامه داد:WoW

ما گزینه‌های مربوط به توسعه‌‎ی سرورهای کلاسیک را جستجو کردیم و امکان اجرایی کردن هیچ یک از آنها بدون [متحمل شدن] سختی‌های فراوان وجود ندارد. اگر این امکان وجود داشت که ما یک دکمه را فشار دهیم و تمام این‌ها به وجود می‌آمدند، ما این کار را می‌کردیم. هرچند چالش‌های عملیاتی  فوق‌العاده‌ای برای یکپارچه‌سازی سرورهای کلاسیک وجود دارند، قصد اشاره کردن به پشتیبانی مداوم از چندین نسخه‌ی در حال اجرای هر یک از نسخه‌های World of Warcraft را نیز ندارم.

علی رغم تصمیم‌ برای جلوگیری از فعالیت سرورهای کلاسیک غیرمجاز، برک گفته است که ایجاد یک عرصه جدید برای ارائه‌ی تجربه‌ای در راستای World of Warcraft اصلی هنوز هم «یک موضوع قابل بحث است.» او توضیح داد:

خب ما برای حفظ احساس آشنایی که زمان عرضه‌ی اولین World of Warcraft بوجود آمد چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ در طول سال‌ها ما در خصوص یک «قلمروی بکر» صحبت کرده‌ایم. به طور اساسی این ممکن است تمام شتاب‌دهنده‌های لِوِل‌گیری (از جمله نقل و انتقال بین کاراکترها، ابزارهای موروثی، بوست‌های کاراکترها، پرداخت [هزینه] برای استخدام یک دوست، توکن‌های World of Warcraft و دسترسی به مناطق کراس رِلم و همچنین گروه‌یاب‌) را خاموش کند.

ما مطمئن نیستیم که آیا [عرضه‌ی] نسخه‌ای با بستر پاک چیزی باشد که به مذاق اجتماع کاربران بازی خوش بیاید و این [موضوع] هنوز هم یکی از سر فصل‌های آزاد برای گفتگو است.

برَک همچنین تأکید کرد که سکوت بلیزارد در خصوص بسته شدن این سرور به معنی شور و اشتیاق کمپانی برای انجام این کار نیست. او همچنین بیان کرد که درباره‌ی این موضوع با گرداننده‌ی نوستالریوس صحبت شده است.

بدیهی است که آنها عمیقاً به بازی توجه دارند و ما به دنبال گفتگوهای بیشتر با آنها طی هفته‌های پیش رو هستیم.

۷ آوریل (۱۹ فروردین) تیم نوستالریوس گفت که نمایندگان بلیزارد به شرکت اصلی آنها دستور داده‌اند که به کار خود پایان دهد. ظاهرا آنها کمتر از یک هفته برای خاموش کردن سرورها مهلت داشته‌اند. در پاسخ به این درخواست سرورهای Nostalrius Begins PVP و Nostalrius Begins PVE و Nostalrius TBC خاموش شدند.

تیم نوستالریوس همچنین اعلام کرد کد منبع نوستالریوس را به همراه اطلاعات ناشناس بازیکن‌ها منتشر می‌کند تا اعضای اجتماع World of Warcraft بتوانند نوستالریوس خودشان را بسازند. نوستالریوس تقریباً برای یک سال فعال بود و اجتماعی ۱۵۰٫۰۰۰ نفره از گیمرها را بوجود آورد. قبلا یک تقاضانامه از طرف اجتماع کاربران World of Warcraft  جهت درخواست از بلیزارد برای حمایت از سرورهای کلاسیک نیز ایجاد شده بود.

World of Warcraft در سال جاری یک بسته الحاقی جدید با نام Legion را دریافت خواهد کرد. همچنین فیلم ساخته شده بر اساس بازی برای عرضه در ماه ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر) در نظر گرفته شده است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده