// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۶

آموزش Clash Royale: بهترین چیدمان‌ها برای آرنای ششم و هفتم

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا برترین چیدمان‌ کارت‌های بازی کلش رویال را برای آرناهای ششم و هفتم معرفی کنیم. در این مقاله با معرفی دسته‌ای از کارت‌ها توضیحات کوتاهی از استراتژی‌های هر چیدمان را مرور می‌کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در مجموعه مقالات کلش رویال (Clash Royale) بعد از معرفی مجموع نکاتی برای تازه‌واردانِ دنیای این بازی، به تفسیر هر یک از کارت‌های آرناهای آموزشی و اول ، دوم تا چهارم و همچنین آرنای پنجم تا هفتم پرداختیم. اکنون و بعد از معرفی چیدمانی ویژه برای آرنای یک تا پنج با قابلیت جایگزینی کارت‌ها، به سراغ آرنای ششم و هفتم و البته لجندری می‌رویم تا با معرفی مجموعه کارت‌هایی، چیدمان‌های متفاوتی را با یکدیگر بررسی کنیم.

متفاوت با مقالات قبلی که عمده تمرکز آنها برروی کاربران مبتدی بود، این بار به جای توضیح کامل هر چیدمان، با توجه به حرفه‌ای بودن افراد حاضر در آرناهای ششم و هفتم، توضیحات مختصر را برای هر دسته کارت ارائه خواهیم کرد. هرچند تقریبا تمامی کارت‌ها و چیدمان‌ها در صورتی که به بالاترین سطح برسند در آرنای هفتم و لجندری قابل استفاده هستند، با این حال در این مقاله چیدمان‌هایی را که در آرنا لجندری مشاهده شده است، برای آرنای فوق پیشنهاد داده‌ایم.

چیدمان اول

میانگین الکسیر: ۳.۹

حداکثر آرنا: آرنای ششم

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • زپ: کم هزینه، اما مناسب برای مقابله با کارت‌هایی مانند گوبلین، اسپیر گوبلین یا اسکلتون است. با هزینه ۲ الکسیر قابلیت یک ثانیه اِستان به کارت‌هایی مانند ویچ امکان وارد آوردن ضربات بیشتر را می‌دهد.
  • ویچ: قدرت ضربه همگانی، ترکیب خوبی را با جاینت اسکلتون و باربارین‌ها ایجاد می‌کند.
  • اسپیر گوبلین:‌ با توجه به قدرت ضربه زمین و هوا، اسپیر گوبلین کارتی مناسب جهت منحرف کردن مسیر حرکت کارت‌های قدرتمند زمینی و هوایی است.
  • باربارین‌ها: مقابله با هاگ رایدر، پرینس، جاینت و تمام کارت‌های قدرتمند با سطح سلامت بالا، باربارین‌ را به کارتی مناسب برای حمله و دفاع تبدیل کرده است. علاوه بر این، باربارین ترکیب خوبی را با ویچ ایجاد می‌کند.
  • بُمبر: ضربه همگانی این کارت جهت از بین بردن کارت‌های زمینی کاربردی خواهد بود. علاوه بر این، بُمبر پشتیبان خوبی برای همراهی جاینت اسکلتون برای مقابله با کارت‌هایی مانند اسکلتون آرمی یا باربارین محسوب می‌شود.
  • جاینت اسکلتون: تانکی مناسب جهت حمله و روشی کاربردی برای مقابله با سیل عظیم نیروهای حریف خواهد بود.
  • بی‌بی دراگون: هم در حمله و هم در دفاع به دلیل قدرت ضربه بالا و قدرت ضربه همگانی کاربرد دارد.
  • مینی پکا: اگر حریف با ترکیبی از دو کارت با سطح سلامت بالا استفاده کرد. ترکیب دفاعی مینی پکا و باربارین بسیار مناسب عمل می‌کند.

توضیحات چیدمان:

ترکیبی بیشتر دفاعی با هماهنگی میان کارت‌ها جهت ضد حمله؛ به عنوان مثال، در صورتی که حریف از کارت پرینس بهره برد با استفاده از باربارین‌ در کنار مقابله ویچ را برای ضد حمله مستقر کنید. وجود بی‌بی دراگون، بمبر و ویچ در کنار اسپل زپ مقابله با تمامی کارت‌های ارتشی مانند مینیون هورد یا باربارین را آسان می‌کند. میانگین الکسیر مورد استفاده کارت‌ها ۳/۹ است که باعث خواهد شد در تقابل الکسیر از رقیب پیشی بگیرید.

چیدمان دوم

میانگین الکسیر: ۴/۹

حداکثر آرنا: آرنای ششم

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • ویچ: قدرت ضربه همگانی و ایجاد اسکلتون روشی مناسب برای کاهش سرعت حرکت نیروهای حریف و همچنین نزدیک شدن به برج‌های آرنا است.
  • اینفرنو: برای مقابله با کارت‌های تانک از جاینت اسکلتون گرفته تا پکا بسیار کارآمد است. علاوه بر این، روشی مناسب برای منحرف کردن نیروهای حریف محسوب می‌شود.
  • پرینس: کارتی با سرعت بالا  و ضربه اول ۲ برابر در صورت شارژ، این کارت با همراهی ویچ یا بی‌بی دراگون بسیار کارآمد عمل می‌کند.
  • اسکلتون آرمی:‌ هرچند در چیدمان از اینفرنو تاور و کارت‌هایی مانند پرینس برای مقابله با کارت‌های قدرتمند زمینی بهره می‌بریم، اما وجود کارتی مانند اسکلتون آرمی برای تقابل سریع لازم به نظر می‌رسد.
  • بی‌بی دراگون: قدرت ضربه همگانی زمین و هوا در کنار سطح سلامت بالا برای همراهی با پرینس یا استفاده همزمان به همراه جاینت اسکلتون با کارت تهاجمی گوبلین برل ترکیب قدرتمندی را ایجاد می‌کند.
  • جاینت اسکلتون: این کارت در نبود اسپل Arrows، در کنار حمله قدرتمند، نیروی دفاعی مفیدی برای پشتیبانی از حمله ایکس‌بو خواهد بود.
  • ایکس بو: استفاده از این کارت نیازمند مهارت بالایی است، در نتیجه در صورت نداشتن مهارت لازم کارت دیگری را جایگزین کنید. در صورت استقرار به موقع ایکس‌بو قادر به تخریب برجِ آرنا خواهید بود.
  • گوبلین برل: نیرویی تهاجمی کارآمد به ویژه در صورتی که حریف از کارت اسپل خود استفاده کرده باشد. گوبلین‌ها را زمانی که برج آرنا در حال هدفگیری نیروی دیگری است برای تاثیر بیشتر رها کنید.

توضیحات چیدمان:

در ابتدا در انتظار استقرار کارت‌های قدرتمندی نظیر پرینس، جاینت یا جاینت اسکلتون بمانید. سپس با حمله متقابل با استفاده از ویچ و اسکلتون آرمی مقابله کنید. در ادامه اگر حریف از Arrows استفاده نکرد با کارت‌های قدرتمند فشار برروی برج را بیشتر کنید. در صورت استفاده حریف از کارت Arrows یا زپ، از اینفرنو تاور برای مقابله با کارت‌های قدرتمند بهره ببرید. در انتهای بازی به ویژه برای استقرار ایکس‌بو جهت حمله به برج حریف گوش به زنگ باشید. پشتیبانی ایکس بو با کارت‌های ضربه همگانی بسیار مهم خواهد بود. به یاد داشته باشید کوچکترین اشتباه -به دلیل عدم استفاده از زپ یا Arrows در این چیدمان- می‌تواند باعث شکست تنها با مجموعه‌ای از کارت‌های طبقه «معمول» شود. برای استفاده از چیدمان باید مهارت کافی را داشته باشید.

چیدمان سوم

میانگین الکسیر: ۴/۴

حداکثر آرنا: با توجه به سطح آرنای هفتم یا لجندری

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • توم‌استون: با توجه به عدم استفاده از کارت‌های ارتشی زمینی برای مقابله با حرکت پرینس یا مینی پکا، استفاده از توم استون زمان مناسبی را برای از بین بردن شارژ پرینس و دارک پرینس فراهم می‌کند.
  • بالون: نیرویی قدرتمند و تمام کننده جهت تخریب برج‌های آرنا یا سازه‌هایی مانند کنن و مورتار است. این نیرو ترکیب مناسبی را با والکری و اسپل فریز ایجاد می‌کند.
  • راکت: قدرت بالای تخریب این کارت راه حلی مناسب برای مقابله با چیدمان‌های کلبه و تمام کردن  کار برج است. در نتیجه با توجه به سطح کارت، مقابله با حمله یا تخریب برج‌ها تسریع خواهد یافت.
  • مینیون هورد: نیرو‌های زمینی و هوایی به ویژه بالون، هاگ رایدر و جاینت به راحتی توسط مینیون هورد متوقف می‌شوند. علاوه بر این مینیون هورد در صورت جدی گرفته نشدن برج آرنا را به همراه بالون تخریب خواهد کرد.
  • اینفرنو: دقیقا مانند توم استون از این کارت نیز برای مقابله سریع در برابر کارت‌هایی با سطح سلامتی بالا از پکا گرفته تا گولم استفاده می‌کنیم. وجود اینفرنو در این چیدمان الزامی خواهد بود.
  • فریز: جادوی انجماد یا همان فریز هم در حمله و هم در دفاع بهترین فرصت را برای نیروهای دفاعی و همچنین نیروهای هجومی نظیر بالون برای تخریب برج آرنا فراهم می‌کند.
  • Arrows: نیروهای ارتشی هرچند سطح سلامت پایینی دارند اما بسیار با قدرت عمل کرده و مقابله با آنها بدون وجود جادو غیر ممکن است. به جای Arrows جادوی زپ نیز در این چیدمان می‌تواند مفید باشد.
  • والکری: من همواره ویزارد را پیشنهاد می‌کنم با این حال والکری با سطح سلامت بالایی که دارد در کنار سپر بلا شدن برای بالون، نیروهای زمینی حریف را نیز با یک چرخش از بین می‌برد؛ در نتیجه در این چیدمان از والکری بهره می‌بریم.

توضیحات چیدمان:

هرچند به اختصار بالا توضیحاتی داده شد با این حال، بعد از بروزرسانی ۴ فروردین شاهد تغییراتی در چیدمان‌های محبوب کلش رویال بوده‌ایم. با افزایش قدرت والکری و بالون، این دو کارت به محبوب‌ترین کارت‌ها در کنار اسپل فریز تبدیل شده‌اند. در این چیدمان در ابتدا در انتظار آغاز حمله توسط حریف باشید. استفاده از اینفرنو و جادو‌های راکت و Arrows فرصت را برای حمله سریع از حریف می‌گیرد. استقرار سریع والکری به همراه بالون نیز تا رسیدن کارت‌ها به برج حریف امکان استفاده از جادوی فریز را خواهد داد. اگر حریف از Arrows در کارت‌های خود بهره نمی‌بَرد در استفاده از مینیون هورد راحت باشید. مهمترین نکته در این دسته ضد حمله‌های قدرتمند با استفاده از جادوی فریز است.

چیدمان چهارم

میانگین الکسیر: ۴/۲

حداکثر آرنا: آرنای هفتم و لجندری

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • کلبه باربارین: وجود این کلبه در کنار کلبه گوبلین امری ضرروی بوده و فشاری فزاینده را در کنار دفاع در حمله ایجاد می‌کند. تقریبا استفاده از چیدمان پرینس (نه دارک پرینس) در برابر این ترکیب غیر ممکن است.
  • کلبه گوبلین: سرعت حمله اول اسپیر گوبلین بالا است. در نتیجه در صورتی که حریف به مقابله با اسپیر گوبلین‌ها نپردازد می‌توانید با رها سازی کارت اسپیر گوبلین در کنار کلبه گوبلین، ضرباتی مفید را به برج وارد کنید. در انتهای بازی استفاده از دو کلبه فشار بالایی را ایجاد می‌کند.
  • اسکلتون آرمی: اصولا با ایجاد فشار بالا حریف از کارت Arrows بهره می‌برد، در نتیجه کارتی مانند اسکلتون آرمی در کنار امکان دفاع سریع در برابر کارت‌های قدرتمند، امکان ضد حمله بعد از استفاده جادو توسط حریف را با همراهی ماسکتر می‌دهد.
  • ماسکتر: برد بالا، سطح سلامت مناسب و ضربات قدرتمند، دیگر چه چیزی برای کاربردی کردن یک کارت در کلش رویال لازم است؟ اگر حریف از بی‌بی دراگون استفاده کند، ماسکتر برای مقابله عالی خواهد بود. همراهی ماسکتر با هجوم اسپیر گوبلین و باربارین کار برج را تمام می‌کند.
  • اسپیر گوبلین: دفاع سریع در برابر بالون و هاگ در کنار حمله اول سریعتر از برج آرنا، اسپیر گوبلین را برای تمام کردن کار عالی کرده است. با توجه به پرهزینه بودن کلبه باربارین و گوبلین، این کارت برای دفاع سریع مناسب خواهد بود.
  • Arrows: مانند تمامی چیدمان‌ها باید از Arrows یا زپ در ترکیب بهره برد.
  • آرچرها: قدرت ضربه بالای این کارت و از بین نرفتن با ضربه Arrows (با توجه به سطح) آرچر‌ها را برای حمله و همچنین دفاع در برابر کارت‌های قدرتمند بسیار مفید می‌کند. در ضمن آرچرها همراهان خوبی برای باربارین هستند.
  • باربارین‌ها: افزایش فشار به روی برج‌ها با ۶ باربارین (به همراه بربرهای کلبه) تقریبا کار را تمام می‌کند. البته این موضوع منوط به عدم استفاده حریف از بمبر و ویزارد یا والکری و فایربال است.

توضیحات چیدمان:

چیدمان کلبه یکی از محبوب‌ترین چیدمان‌ها برای بالا بردن تروفی است. این چیدمان با توجه به اسپم نیروهایی نظیر باربارین و اسپیر گوبلین به ویژه در انتهای بازی امکان ایجاد فشاری فزاینده را به سمت برج‌ آرنای حریف می‌دهد. حتی در صورتی که حریف از کارت‌های Arrows‌ یا جادوهای دیگر نیز استفاده کند، با توجه به اسپمِ سریع نیروها، دفاع سریع تقریبا امری غیر ممکن به نظر می‌رسد. البته در صورتی که حریف از چند نیروی ضربه همگانی مانند بمبر، ویزارد، بی‌بی دراگون و ویچ در کنار جادوی سم استفاده کند امکان باخت شما وجود خواهد داشت که این موضوع کاملا مرتبط با شانس شما است. در یک طرف کلبه گوبلین را رها کنید و در صورتی که حریف به این سمت بی توجه بود از سمت دیگر برای دفاع توسط آرچرها و باربارین‌ها اقدامات لازم را انجام دهید. رها سازی کلبه باربارین به ویژه در یک دقیقه پایانی با پشتیبانی دو کلبه گوبلین تقریبا کار حریف را تمام خواهد کرد. به شخصه در رویال تی‌وی تا به حال شخصی را ندیده‌ام که موفق به پیروزی در برابر چیدمان کلبه شده باشد. هرچند همانطور که گفتم روش‌های مقابله با آن در بازی پیش‌بینی  شده است.

چیدمان پنجم

میانگین الکسیر: ۳/۸

حداکثر آرنا: آرنای هفتم و لجندری

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • گوبلین برل: ضد حمله سریع و ضربات قدرتمند با توجه به سطح کارت، گوبلین برل را برای استفاده در این چیدمان بسیار مفید می‌کند.
  • آینه: اصلی‌ترین کارت ترکیب پیشِرو، جادویِ آینه با همراهی هاگ و گوبلین است. این کارت امکان استفاده سریع از آخرین کارت استفاده شده را فراهم می‌کند.
  • مینیون هورد: دفاع و حمله‌ی قدرتمند مینیون هورد در صورت عدم استفاده حریف از کارت Arrows بسیار سریع خواهد بود. همانطور که در ویدیو زیر قابل مشاهده است. اگر حریف از Arrows برای از بین بردن گوبلین برل استفاده کند، هاگ با همراهی مینیون هورد کارِ برج را یک سره خواهد کرد.
  • زپ: جادوی زپ برای فلج کردن نیروهای حریف مفید است. البته اگر علاقه‌ای به زپ ندارید با توجه به استفاده از فایربال می‌توانید کارت فریز را جایگزین کنید.
  • هاگ رایدر: سرعت بالای هاگ رایدر مقابله با آن را مشکل می‌کند حال در صورتی که این کارت با گوبلین و فریز با پشتیبانی فایربال همراه شود. تقریبا ایستادگی در برابر این کارت غیر ممکن است. گوبلین و هاگ را با یکدیگر رها کنید و شاهد ضربات قدرتمند این کارت‌ها باشید.
  • فایربال: وجود آینه امکان استفاده پشت سرِ هم از این کارت را برای مقابله سریع یا تخریب سریع برج‌های آرنا می‌دهد. فایربال در مقابل کارت‌های ارتشی بسیار قدرتمند عمل می‌کند.
  • اینفرنو: به دلیل دفاعی نبودن هاگ رایدر و وجود اسپل‌های بسیار در چیدمان، اینفرنو با سطح سلامت بالایی که دارد علاوه بر مقابله با کارت‌های قدرتمند، فرصت مناسبی را جهت استفاده از اسپل ‌ها برای دفاع را فراهم می‌کند.

توضیحات چیدمان:

نخستین بار در جریان مقالات آموزشی از ویدیو برای ایجاد درکی بهتر بهره برده‌ایم. همانطور که در ویدیو قابل مشاهده است. در حمله گوبلین و هاگ رایدر را جهت ایجاد فشار برروی برج آرنا استفاده می‌کنیم. در صورتی که حریف الکسیر کافی برای دفاع مناسب نداشته باشد، گوبلین برل با پشتبانی هاگ و گوبلین‌، برج حریف را تخریب می‌کند. جادوی Mirror یا آینه اصلی‌ترین کارت چیدمان محسوب می‌شود. استفاده به موقع از این کارت پیروزی را رقم خواهد زد. در دومین مسابقه‌ی ویدیو، شاهد رقابت نابرابر کارت‌ها و همچنین بازیکنان از نظر سطح هستیم. با این حال، هرچند حریف یک پله از نظر کارت‌ها قدرتمندتر به نظر می‌رسد. استفاده کننده از چیدمان آینه، هاگ و فایربال با استفاده به موقع، از سد راه حریف عبور می‌کند.

|

چیدمان ششم

میانگین الکسیر: ۴/۳

حداکثر آرنا: آرنای ششم

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • ویزارد: برای مقابله با تمامی کارت‌ها و همچنین حمله قدرتمند ویزارد گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این کار با همراهی باربارین حمله خوبی را ایجاد می کند.
  • ویچ: دفاع در برابر کارت‌های ارتشی و همچنین کارت‌های قدرتمند برای ویچ بسیار آسان است. ویچ را با بمبر یا باربارین همراه کنید تا ترکیب قدرتمندی برای دفاع و حمله ایجاد شود.
  • ماسکتر: ویزارد و ماسکتر برای مقابله با کارت‌های هاگ و بالون در زمانی که حریف از جادوی فریز استفاده می‌کند کاربردی خواهد بود. تنها کافی است نیرو‌ها را با فاصله از یکدیگر مستقر کنید.
  • مینیون هورد:‌ این کارت در دفاع سریع در برابر کارت‌ها و ضد حمله در صورتی که حریف از جادوهای خود استفاده کرده، کاربرد دارد. مینیون هورد و باربارین تا برج کینگ قادر به پیشروی هستند.
  • باربارین: دفاع در برابر جاینت اسکلتون، پکا و پرینس برای باربارین بسیار آسان است. باربارین قادر به ایجاد فشاری زیاد برروی برج‌های حریف است.
  • بی‌بی دراگون: این اژدهای دوست‌داشتنی با همراهی ماسکتر خسارت بالایی را به برج حریف وارد می کند. اگر در دفاع با ویزارد جان سالم به در بردید، در همراهی این دو کارت دریغ نکنید.
  • بمبر:‌ برای حمله و دفاع، ترکیب مناسبی را با ویزارد و بی‌بی دراگون دارد. البته این کارت تا آرنای ۵ قادر به جایگزینی با اسکلتون آرمی است هرچند پیشنهاد می‌شود تا آرنای ۶ با همین ترکیب پیش بروید.
  • Arrows: این کارت برای مقابله سریع با کارت‌های کم سلامت مفید است. فایربال نیز قابل جایگزینی با Arrows خواهد بود.

توضیحات چیدمان:

این ترکیب من را به راحتی تا آرنای ششم همراهی کرد. اگر حریف از چیدمان کلبه استفاده کند با کارت‌های ضربه همگانی با آن مقابله کنید. در صورتی که چیدمان هاگ استفاده شد؛ با کارت‌های باربارین و استقرار ویزارد خود را برای ضد حمله آماده کنید. جاینت‌اسکلتون و پکا نیز قادر به مقابله با این چیدمان در صورتی که به موقع و در پشت جاینت اسکتون باربارین را رها کنید، نخواهند بود. در حمله ترکیب بی‌بی دراگون، ماسکتر و ویزارد خوب عمل می‌کند. البته تمامی چیدمان‌ها مخالف‌هایی را دارند. در صورت استفاده حریف از فایربال، کار برای شما کمی سخت می‌شود. همراهی جاینت اسکلتون با ویزارد و والکری توسط حریف نیازمند دقت در استقرار به موقع و با فاصله کارت‌ها است.

چیدمان هفتم

میانگین الکسیر: ۴/۵

حداکثر آرنا: آرنای لجندری

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • پرینس: پرینس به همراه دارک پرینس توانایی بالایی را برای رسیدن به برج آرنا و تخریب سریع سازه‌های حریف دارند. پرینسس و فریز نیز ترکیب مفیدی را به وجود می‌آورند.
  • پرینسس: هرچند سطح سلامت پایین این کارت مقابله با آن را آسان می‌کند. اما در نبود Arrows، پرینسس توانایی خوبی را در دفاع و ضد حمله دارد. این کارت پشتیبان خوبی برای سایر کارت‌ها محسوب می‌شود.
  • دارک پرینس: ضربه همگانی دارک پرینس و سپر این نیرو باعث می‌شود تا علاوه بر از بین بردن سریع نیروهای ارتشی زمینی، قادر به مقابله با جادوهای قدرتمند با استفاده از سپر باشید.
  • فریز: جادوی فریز در کنار توانایی دفاعی، امکان حمله بی دردسر را در مقابل برج آرنا و نیروهای کمکی دفاعی به ما می‌دهد. به ویژه در اواخر بازی فریز و پکا با همراهی پرینس‌ها توان بالایی برای حمله از دو طرف را دارند.
  • مینیون هورد: هرچند بسیاری از آیس ویزارد به جای مینیون هورد استفاده می‌کنند، با این حال مسابقات مشاهده شده، توانایی‌های بیشتر مینیون هورد را نسبت به آیس ویزارد برای این دسته ثابت می‌کند.
  • Arrows: زپ یا تیرکمان‌ها جهت دفاع و تسریع در تخریب برج آرنای حریف کاربردی است. فایربال نیز توانایی جایگزینی با Arrows را دارد.
  • پکا: به ویژه در انتهای بازی با استقرار پکا علاوه بر دفاع قادر به تدارک دیدن حمله‌ای قدرتمند هستید. در انتهای بازی به ویژه با ۲ برابر شدن الکسیر دریافتی، امکان استقرار متوالی پکا مهیا می‌شود.
  • کالکتور الکسیر: چیدمان پرینس و دارک پرینس نیازمند الکسیر بالایی است. با کالکتور الکسیر علاوه بر مقابله با چیدمان‌های هاگ رایدر توانایی دریافت الکسیر بیشتر را نسبت به حریف خواهید داشت.

توضیحات چیدمان:

به ویژه در رتبه‌های بالای بازی اخیرا چیدمان معرفی شده جزء محبوب‌ترین ترکیب‌ها محسوب می‌شود. هماهنگی ویژه پرینس و دارک پرینس با همراهی فریز و پرینسس در کنار قدرت بالای پکا برای پیش‌روی به سمت برج آرنا باعث شده تا بسیاری از بازیکنان اخیرا به این چیدمان روی بیاورند. زمانی که با پکا از یک سو به سمت برج حریف فشار وارد می‌کنید، با دارک پرینس و پرینسس از سمت دیگر حمله‌ای قدرتمند را آغاز کنید. پکا نیز به ویژه در انتهای بازی با سطح سلامت بالایی که دارد فرصت مناسبی را برای دفاع و حمله ایجاد خواهد کرد. البته این چیدمان نیز نقطه ضعف‌هایی مانند پرهزینه بودن را دارا است. اما هماهنگی بالای کارت‌ها باعث شده تا هنوز محبوبیت خود را در بین افراد حرفه‌ای حفظ کند.

چیدمان هشتم

میانگین الکسیر: ۳/۳

حداکثر آرنا: آرنای لجندری

توضیحات کارت‌های پیشنهادی:

  • هاگ رایدر: برای حمله مستقیم به سمت برج حریف با سرعت و قدرت ضربه بسیار بالا، هاگ رایدر بهترین گزینه خواهد بود. گوبلین یا مینیون هورد را با هاگ همراه کنید.
  • اسکلتون: نیروهای پرینس، دارک پرینس یا حتی پکا با استقرار اسکلتون‌ها در کنار انحراف از مسیر خود، سرعت حرکتشان را به سمت برج آرنا از دست می‌دهند. در صورتی که حریف در سطوح بالا کارت Arrows را استفاده کرد. اسکلتون، مینیون هورد و هاگ را به سمت برج رها کنید.
  • گوبلین: بهترین همراه برای هاگ رایدر بدون شک گوبلین است. این کارت در کنار مقابله با نیروهای حریف زمان کافی را برای ضربات بیشتر به هاگ می‌دهد.
  • زپ: فلج کردن یک ثانیه‌ای این کارت فرصت لازم را به برج برای مقابله خواهد داد. البته فایربال و Arrows نیز گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی هستند.
  • مینیون هورد: مینیون هورد یا مینیون برای دفاع در برابر نیروهای قدرتمند خوب هستند. علاوه بر این، در ضد حمله مینیون هورد، گوبلین و اسکلتون را در صورت استفاده حریف از جادوها مستقر کنید.
  • لایتنینگ:  برای چیدمان‌های کلبه و تمام کردن کار برج در آستانه تخریب مفید خواهد بود. فریز و راکت نیز قابلیت جایگزینی با این کارت را دارند.
  • کنن: منحرف کردن نیروهای حریف در کنار وارد آوردن ضرباتی سریع به همراه برج آرنا از جمله فواید کنن محسوب می‌شود. هزینه ۳ الکسیری این کارت نیز استفاده از آن را آسان می‌کند.
  • پرینسس: برای مقابله با کارت‌های ارتشی و همچنین وارد آوردن ضربات از دور، پرینسس عالی عمل می‌کند. البته سطح سلامت پایین این کارت، پرینسس را در برابر کارت‌های جادو ضعیف می‌کند.

توضیحات چیدمان:

برای مقابله با ترکیب پرینس-دارک پرینس، چیدمان بالا قدرتمند عمل می‌کند. در صورت استفاده حریف از Arrows به سرعت مینیون هورد، اسکلتون و گوبلین را رها کنید تا به سمت برج حرکت کنند. با توجه به محبوبیت پرینس و دارک پرینس در سطوح بالا، به مرور مقابله با این چیدمان در حال  رایج شدن میان کاربران است. برای حمله همچنین قادر به استقرار گوبلین پشت نیروی هاگ رایدر خواهید بود. اگر از فریز استفاده می‌کنید؛ نیروی دفاعی و برج آرنا را با یکدیگر منجمد کنید تا هوگ رایدر خسارت زیادی را به برج وارد کند. اگر لایتنینگ دارید، برای مقابله همزمان با پکا، پرینس و دارک پرینس این کارت را رها کنید. کنن را برای منحرف کردن کارت و احیانا هاگ رایدر می‌توانید استفاده کنید، مینیون هورد نیز با هاگ رایدر ترکیبی مناسب را برای حمله ایجاد می‌کنند.

برای حسن ختام نیز ویدیویی از رقابت یک بازیکن با سطح ۶ در آرنای رویال را برای شما قرار داده‌ایم. در این ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای بازیکن علاوه بر حضور در آرنای ۷ که نیازمند پیروزی بر رقابای قدرتمندی است، در کنار پیروزی بر بازیکنانی با سطح ۱۰، گاهی اوقات نیز در رقابت‌های خود با فاصله‌ای اندک طعم شکست را می‌چشد. هرچند در کل این ویدیو می‌تواند اهمیت حرفه‌ای بودن بازیکن را در استفاده از چیدمان‌های مختلف نشان دهد:

|

تهیه شده در  زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده