نویسنده: پدرام بهادری
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۴

بازی Ark: Survival Evolved روی پی سی و ایکس باکس وان به فروش ۵ میلیونی رسید

به نظر می‌رسد که بازی Ark: Survival Evolved در زمینه فروش، قله‌های جدیدی را فتح و برای موفقیت بیشتر، روی ساخت ماد (Mod) سرمایه‌گذاری کرده است. برای اطلاعات از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

استودیو وایلدکارد (Wildcard)، سازنده بازی Ark: Survival Evolved، اعلام کرد که فروش این بازی روی ایکس‌باکس وان به ۱ میلیون و روی رایانه‌های شخصی به ۴ میلیون نسخه رسیده است. همچنین برنامه مادسازی جدیدی برای این اثر منتشر شده که کاربران به کمک آن می‌توانند ماد‌های خودشان را به ثبت برسانند. در نهایت بعضی از این ماد‌های ساخته شده، به نسخه نهایی ایکس‌باکس وان و پی‌سی بازی اضافه خواهد شد.

اولین ماد‌ ساخته شده که نقشه‌ای به نام «مرکز» (The Center) است، در ماه می (اردیبهشت-خرداد ۱۳۹۵) عرضه می‌شود. به گفته وایلدکارد، این نقشه بسیار گسترده بوده و محتوایی دو برابر بازی اصلی خواهد داشت. علاوه بر این، ماد دیگری به نام Primitive Plus تابستان امسال به بازی اضافه می‌شود. تمامی این ماد‌ها در حال حاضر نیز برای نسخه‌ کامپیوتری بازی عرضه شده و قابل بازی هستند، اما تا پیش از این راه خودشان را به نسخه ایکس‌باکس وان Ark: Survival Evolved باز نکرده بودند. ماد‌های ذکر شده را می‌توانید در ویدیوی زیر تماشا کنید:

|

استودیوی بازی‌سازی وایلدکارد همچنین تایید کرد که تاریخ انتشار بازی برای تعطیلات کریسمس سال ۲۰۱۶ و برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی تعیین شده است. پیش از این بنا بود که Ark: Survival Evolved در تابستان عرضه شود.

جسی رپچک (Jesse Rapczak)، موسس استودیو وایلدکارد، در اعلامیه‌ای گفت:

موفقیت Ark اهداف ما را به سمت ساخت ماد‌ها برده است و بازیکنانی که به بازی دسترسی زودتر داشتند، جاه‌طلبی‌های ما را با نظرات مفیدشان به سطح بالاتری رسانده‌اند. زمانی که بازی برای اولین بار معرفی شد، ما تعداد دایناسورهای بازی را ۷۰ تا اعلام کردیم و حال بیش از ۱۰۰ دایناسور مختلف در بازی وجود دارند. ما هیچ‌وقت پیش‌بینی نمی کردیم که قسمت‌هایی را مثل ماد‌سازی، بخش چندنفره شبکه‌ای، قابلیت Split-Screen و قابلیت‌های جدید دیگری که در راه هستند، به بازی اضافه کنیم. Ark: Survival Evolved در هنگام عرضه بسیار گسترده‌تر از آن چیزی خواهد بود که انتظارش را داشتیم اما جمع‌کردن تمامی این موارد، زمان بیشتری می‌برد.

نسخه ایکس‌باکس وان Ark: Survival Evolved از طریق برنامه Xbox Game Preview این کنسول قابل بازی است، دارندگان رایانه‌های شخصی نیز برای دسترسی به بازی باید آن را از قسمت Early Access شبکه استیم خریداری کنند.

چندی پیش در زومجی خواندید که دعوای حقوقی سازنده بازی در نهایت به سرانجام رسید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده