نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۵

بهترین بازی‌ های موبایل ماه فروردین ۱۳۹۵

بازی‌ های موبایل امروزه از حیث محبوبیت دست کمی از آثار کنسولی ندارند و حتی می‌توان گفت در حال پیشی گرفتن از آن‌ها نیز هستند. به همین دلیل تصمیم داریم هر ماه بهترین بازی‌های موبایل را معرفی کنیم. با زومجی و بهترین بازی‌های فروردین همراه باشید.

محبوبیت روز‌افزون بازی‌های موبایل و رشد کاربران آن‌ها، باعث شد تصمیم بگیریم تا از این به بعد، اندکی پس از پایان هر ماه، بهترین بازی‌های موبایل ماه را برای علاقه‌مندان در زومجی معرفی کنیم. در این مقالات، مرجع ما نمره‌ها و بازخورد‌هایی است که بازی‌ها در فروشگاه‌های رسمی دریافت می‌کنند و سعی خواهیم کرد تا برای هر سه پلتفرم رایج اندروید، iOS و ویندوز فون بازی‌هایی را معرفی کنیم. پس با اولین قسمت از معرفی بهترین بازی‌های موبایل ماه در زومجی همراه باشید که در آن بازی‌های برتر فروردین ۱۳۹۵ را مرور خواهیم کرد.

 

بازی‌های موبایل برتر ماه

۱۰- Harvest Moon: Seeds of Memories

اگر از گیمر‌های قدیمی باشید، قطعا خاطرات زیادی با بازی Harvest Moon: Back to Nature در کنسول اول پلی‌استیشن داشتید؛ یک بازی زیبا که با تمرکز بر زندگی در یک روستای کوچک و مخصوصا کشاورزی، لحظات خوشی را برای گیمر‌ها فراهم می‌کرد. حال استودیو ناتسومی، نسخه‌ای از سری «هاروست موون» را با نام Seeds of Memories برای گوشی‌های موبایل عرضه کرده است که تجربه آن خالی از لطف نیست؛ نسخه iOS این بازی چندی پیش عرضه شده بود و حال در طی ماه گذشته شاهد عرضه نسخه اندروید این اثر نیز بودیم که همانند گذشته گیمر را در نقش یک کشاورز تازه‌کار قرار می‌دهد که باید با کشت بذر‌های مختلف و پرداختن به دام‌داری و کار‌هایی مشابه، زمین بایر خود در ابتدای بازی را به یک زمین کشاورزی عالی تبدیل کند. شاید تنها نکته منفی این بازی، قیمت بالای ۱۰ دلاری آن باشد.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

بازی Angry Birds Action!

۹- Angry Birds: Action

وقتی اولین بار استودیو روویو یک بازی موبایل با نام Angry Birds عرضه کرد، کم‌تر کسی تصور می‌کرد که این برند امروزه به یکی از پرسود‌ترین نشان‌های تجاری دنیا تبدیل شود؛ ولی این اتفاق رخ داد و همین امر هم سازندگان را ترغیب می‌کند تا این پرندگان عصبانی را در قالب بازی‌های مختلفی مجددا عرضه و درآمدزایی کنند. جدید‌ترین نسخه از این مجموعه با نام Angry Birds: Action اخیرا و به مناسبت نزدیک شدن به اکران فیلم این مجموعه منتشر شده که این بار پرندگان را در قالب یک بازی پینبال-مانند قرار می‌دهد که در آن پرنده را از طریق یک توپ جنگی به داخل میدان شلیک می‌کنید تا تخم مرغ‌ها را جمع آوری کرده و خوک‌ها را از بین ببرد. این بازی به صورت رایگان برای اندروید و iOS عرضه شده و از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز بهره می‌برد.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

بازی War Dragons

۸-War Dragons

اژدها موجودی افسانه‌ای است که (خوشبختانه!) فقط در دنیای بازی‌ها و فیلم‌ها شانس ملاقات با او را داریم. حال استودیو پاکت جم یک بازی موبایل جدید براساس این موجود طراحی که بر روی سیستم عامل iOS و اندروید عرضه شده است. در این بازی گیمر می‌تواند از بین تعداد بسیار زیادی اژدها، شخصیت مورد علاقه خود را انتخاب کند؛ البته از ابتدا به تمامی این موجودات دسترسی ندارید و باید به مرور زمان آن‌ها را باز کنید. سپس می‌توانید با استفاده از نفس آتشین و توانایی‌های منحصر به فرد اژدهای خودتان به دشمنان حمله کنید. در عین حال بازی بخش دیگری نیز دارد که مربوط به ساخت مواضع دفاعی است تا بتوانید در برابر حمله دشمن دفاع کنید. نبرد‌های چندنفره و تک‌نفره، امکان پیوستن به دیگر گیمر‌ها و تشکیل تیم و گرافیک بسیار زیبا «اژدهای جنگی» را به یکی از بهترین بازی‌های موبایل چند وقت اخیر تبدیل می‌کند.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ‌استور اپل

|

بازی Pathfinder adventure

۷-Pathfinder Adventures

استودیو آبسیدین را که می‌شناسید؟ خالق بازی‌های نقش آفرینی موفقی مثل Neverwinter Nights یا Fallout New Vegas. حال این استودیو یک بازی نقش‌آفرینی کارتی موفق را به صورت رایگان برای پلتفرم‌های iOS و اندروید عرضه کرده که قطعا لیاقت بودن بین برترین بازی‌های ماه را دارد. در این بازی می‌توانید قهرمان موردنظر خودتان را انتخاب کنید و پس از آن وارد یک دنیای بزرگ شوید که هیولا‌ها و ماموریت‌های بسیار زیادی در آن انتظار‌تان را می‌کشند. گیم‌پلی بازی تلفیقی از سبک‌های نقش آفرینی و کارتی است و با امتیازاتی که کسب می‌کنید، می‌توانید شخصیت خود را ارتقا داده یا برایش تجهیزات جدیدی بخرید.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

بازی War Tortoise

۶- War Tortoise

خب پس از معرفی اژدهای جنگی، نوبت به یکی از بهترین بازی‌های ماه می‌رسد که انحصاری دستگاه‌های iOS عرضه شده است. War Tortoise یا «لاک‌پشت جنگی»، توسط استودیو فورسیکن ساخته شده و گیمر در آن سوار بر یک لاک‌پشت عظیم‌الجثه تا دندان مسلح به مصاف دشمنان می‌رود. لاک‌پشت شما قابلیت شخصی‌سازی هم دارد و می‌توانید آن را به انواع و اقسام سلاح‌های مختلف تجهیز کنید. گیم‌پلی کلی بازی تلفیقی از سبک‌های تیراندازی، استراتژی و همچنین دفاع از قلعه است که باید با ساخت و ساز برج‌های دفاعی مختلف یا استقرار سلاح‌های خودکار در قسمت‌های مختلف نقشه، دشمنان را از بین ببرید. بازی همچنین گرافیک بسیار زیبایی دارد و با اینکه فقط چند روزی از انتشارش در اپ‌استور می‌گذرد، ولی بر اساس نظر هزار و ۶۰۰ نفر توانسته نمره ۵ از ۵ را دریافت کند. این بازی در آینده برای اندروید نیز عرضه می‌شود.

دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

بازی Exploding-Kittens

۵-Exploding Kittens

بازی Exploding Kittens چندی پیش برای گوشی‌ها و تبلت‌های iOS منتشر شده بود و اخیرا هم برای اندروید عرضه شده است. یک بازی بسیار ساده که به قول سازندگانش ۲ دقیقه زمان برای یادگیری آن کافی است و می‌تواند برای ساعت‌ها چندنفر را سرگرم کند. در این بازی ۴ نفر می‌توانند همزمان وارد بازی شوند؛ در وسط میز یک سری کارت دیده می‌شود که گیمر‌ها به ترتیب یک کارت از آن‌ها برمی‌دارند، در بین این کارت‌ها برخی یک گربه انفجاری هستند که در صورت پیدا کردن این کارت، باید در عرض ۱۰ ثانیه آن را خنثی کنید، در غیراینصورت کارت منفجر و گیمر بازنده می‌شود. این فرایند تا زمانی که فقط یک گیمر باقی بماند ادامه پیدا خواهد کرد. اگر دنبال یک بازی اعتیاد آور هستید، Exploding Kittens را از دست ندهید. قیمت این بازی ۲ دلار است.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

Fallen London 2

۴- Fallen London

اگر دنبال یک بازی ماجراجویی خوب می‌گردید، این ماه انتخابی بهتر از Fallen London نخواهید داشت که پس از سال‌ها حضور در مرورگر‌ها، برای سیستم عامل iOS عرضه شده است. این بازی که توسط استودیو فیل‌بتر گیمز ساخته شده، در یک دنیای گاتیک و در شهر لندن جریان دارد. گیم‌پلی کلی بازی ترکیبی از نقش آفرینی و ماجراجویی است و برای لذت بردن از آن، باید حوصله خواندن متن‌های بلند را داشته باشید که داستان بازی را شکل می‌دهند. اصلی‌ترین عامل تعیین کننده در این بازی، انتخاب‌های متعددی است که بازی پیش رویتان قرار می‌دهد و هریک از آن‌ها، باعث تغییر داستان بازی می‌شوند. این اثر توانسته بود جایزه بهترین بازی تحت مرورگر را دریافت کند و حال بر روی آیفون و آیپد نیز قابل بازی است.

دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

بازی Warbits

۳- Warbits

در این قسمت از لیست سراغ یکی از موفق‌ترین بازی‌های iOS در ماه گذشته می‌رویم که Warbits از استودیو ریسکی لب است. این بازی با قیمت ۴ دلار عرضه شده، ولی کاملا ارزش مبلغی را که برایش پرداخت می‌کنید دارد. این اثر در سبک استراتژی نوبتی عرضه شده و شامل بخش داستانی و چندنفره است. بخش داستانی شامل ۲۰ مرحله در ۵ منطقه متفاوت است که در آن باید برای نجات دنیا تلاش کنید. بخش چندنفره هم به صورت آنلاین و هم به شکل محلی و با دوستان قابل بازی است و می‌توانید در ۴۰ نقشه موجود در بازی با دیگر گیمر‌ها رقابت کنید. نمره ۴/۵ از اپ‌استور اپل و ۹۲ از سایت متاکریتیک نشان دهنده ارزش بالای بازی است.

دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

بازی Chameleon Run

۲- Chameleon Run

یک حقیقت غیرقابل انکار در مورد بازی‌های موبایل، محبوبیت بسیار بالای بازی‌های ساده است. Chameleon Run یکی از همین بازی‌های ساده است که با قیمت ۲ دلاری برای اندروید و iOS عرضه شده است. در این بازی گیمر کنترل یک شخصیت رنگی را در یک بازی سبک دونده (Runner) برعهده دارد. در نگاه اول بازی به نظر بسیار ساده می‌رسد که باید با پرش بر روی پلتفرم‌ها و سکو‌های مختلف مراحل را به پایان برسانید یا برای ثبت رکورد بالاتر تلاش کنید. ولی در این بازی هر پلتفرم رنگی دارد که شخصیت شما هم باید برای استفاده از آن رنگ مشابهی داشته باشد؛ پس پیش از فرود آمدن روی سکو‌ها، باید رنگ شخصیت خودتان را تغییر دهید و این مسئله باعث می‌شود تا بازی مذکور بسیار سخت شود. اگر دنبال یک بازی اعتیادآور هستید، Chameleon Run را از دست ندهید. نمره این بازی در سایت متاکریتیک ۸۳ است.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ‌استور اپل

|

 

بازی Disney Crossy Road

۱- Disney Crossy Road

بازی Crossy Road استودیو هیپستر ویل یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر است و حال سازندگان این اثر طی همکاری با کمپانی دیزنی، شخصیت‌های معروفی مثل میکی ماوس و دانلد داک را نیز وارد بازی خود کرده‌اند تا با آن‌ها از خیابان‌های شلوغ عبور کنید! در این بازی شخصیت‌هایی از دنیای انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار وجود دارند و در مجموع شاهد معرفی ۱۰۰ کاراکتر جدید هستیم که به مرور زمان می‌توانید آن‌ها را باز کنید. همچنین در این نسخه محیط‌های جدیدی نیز به بازی اضافه شده‌اند که جذابیت آن را بیش از پیش بالا می‌برند. این بازی به صورت رایگان و برای هر سه پلتفرم اندروید، iOS و ویندوز فون عرضه شده است. نمره متای این بازی هم ۹۳ است.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از اپ‌استور اپل | دانلود از فروشگاه ویندوز

|

نظر شما در مورد بازی‌های معرفی شده چیست؟ نظرات و انتقادات خود را برای بهبود این بخش با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده