بازی های جهنمی؛ آثاری که شما را به قلب دوزخ می برند
بازیهای ویدیویی همیشه یک نکته برتر و برجسته نسبت به سایر سرگرمیهای رسانهای دارند. در بازیهای ویدیویی میتوان دقیقا آن محیطی را خلق کرد که در ذهن سازنده و طراح وجود دارد. شاید فیلمهای سینمایی و هالیوودی هم قادر به ساخت محیطهای متنوع و خارقالعاده باشند، اما یک بازی ویدیویی بازیکن را به عمق ماجرا میبرد تا خودش آن محیط را تجربه کنید. محیطهای زیادی هستند که در بازیها با آنها مواجه شدهایم؛ از محیطهای آرام گرفته تا شلوغ، جنگلهای سبز تا صحراهای خشک، قلعههای خونآشام و دهکدههای متروک، اعماق زمین و اوج آسمان، اعماق اقیانوس و کهکشان بیکران یا حتی بهشت برین تا جهنم سوزان.
یکی از این مکانها که به طراح و سازنده بازی اجازه میدهد فضایی بیحد و مرز از خون و خشونت را در بازی خود پیاده کند، جایی نیست جز جهنم. جهنم را به رنگ و شکلهای مختلفی در بازیها دیدهایم. خشن و بیرحم، ساکت و ترسناک یا حتی شوخیهای عجیب و غریبی با این مکان هم تجربه کردهایم. حال به مرور ۸ اثری میپردازیم که جهنم را به سبک و سیاق خود و به شکلی جذاب به مخاطبانشان معرفی کردهاند.
THE DARKNESS II
- سازنده: دیجیتال اکسترمیز
- سبک: اول شخص تیراندازی
بازی The Darkness II یک ادامه نسبتا متفاوت و البته جذاب برای شماره اول این بازی است. در این قسمت به ادامه ماجراهای جکی، شخصیت مرموز و آرام این بازی میپردازیم. او که زمانی یکی از اعضای گانگسترهای شهر نیویورک بود، حال به ریاست کل این گانگسترها درآمده است. این بازی از نظر گیمپلی، موارد جذابی را به بازیکنان ارائه میداد که برجستهترین آنها دو مار ترسناک و جهنمی روی دوش جکی بود. جکی با این دو به وحشیانهترین شکل ممکن دشمنان خود را از پای در میآورد و جذابیت خاصی را خلق میکرد. داستان بازی از جایی شروع میشود که جکی در یکی از رستورانهای خود نشسته و برای مدتی طولانی از قدرت تاریکی خود استفاده نکرده است. جکی که مشغول خوش گذرانی با دوستان خود بود، ناگهان مورد حمله بارانی از تیرهای دشمن قرار میگیرد و به شدت مجروح میشود. دوستان او میمیرند و جکی در حال غرق شدن در خون خودش است. او چارهای نداشت، تاریکی تنها راه نجات جکی از این مخمصه بود. او سیاهی وجودش را صدا زد و به قتل عام باعث و بانی این اتفاق برخاست.
یکی از مراحل این بازی شما را به جهنم دعوت میکند. در قلب جهنم شما باید روح بیگناه و اسیر شده یک دختر را نجات دهید. وقتی وارد این مکان میشوید خیلی چیزها تغییر میکند و به نوعی به لطف قدرت تاریکی درون خود نیرومندتر میشوید. جهنم در Darkness II آن چنان شبیه چیزی نیست که در تصورات خود گنجاندهاید و آتش مجازات در هر قسمت آن زبانه نمیکشد، حتی همه چیز در آن قرمز و خونین نیست. در تصورات سازنده این بازی، جهنم پر از صخرهها و معابد عجیب و غریب است که با ترکیب رنگهای بنفش و سیاه رنگآمیزی شده است. نمیتوان گفت این بازی جهنمی پرمحتوا و اسیر کننده را به بازیکن ارائه میدهد، حتی موجودات عجیب غریب زیادی هم در آن وجود ندارند که برای شما دردسر ساز شوند. اما بعد از حضور در شهر و کوچه پس کوچههای تاریک، رفتن به جهنم یک شگفتی جالب در این بازی به شمار میرفت. The Darkness II بازیکن را به جهنمی متروک، تو خالی و ساده میبرد که در عین حال یکی از بخشهای جذاب بازی محسوب میشود.
Diablo
- سازنده: بلیزارد
- سبک: اکشن نقشآفرینی، هک اند اسلش
وقتی پای بلیزارد وسط باشد، باید ذهن خود را به سمت بهترینهای فانتزی صنعت گیم ببریم. قصه Diablo در دنیایی خیالی به نام Sanctuary رخ میدهد. این مکان به دست اناریوس، فرشته مغرب، برای شیاطین و فرشتههایی که از کشمکش و ستیزههای میان بهشت و جهنم سوزان خسته شدهاند، ساخته شده است. اشتراک منافع و اتحاد میان فرشتگان و شیاطین باعث خلق انسانها شد. لیلیث، شیطان بزرگ، این مخلوقات را همانند خادمانی میدید که راه را برای حکومت کردن در Sanctuary باز میکردند. اما این کار باعث تبعید او از دنیا شد. هنگامی که لیلیث به این دنیا بازگشت، از اهداف شیطانی خود دست نکشید. اما او توسط کشاورزی به نام الدیسین متوقف شد و دنیا برای مدتی نجات پیدا کرده بود. برای جلوگیری از این اهداف شیطانی و از بین بردن تمامی تهدیدها، یکی دیگر از فرشتگان مغرب به نام تایریال سه شیطان نخست به نامهای مفیستو، پادشاه کینه و نفرت، بَل، پادشاه نابودی و دیابلو، پادشاه وحشت و بلا را زندانی کرد. آنها مدت طویلی زندانی بودند تا اینکه دیابلو توانست از میان موجودات فانی، با شخصی ارتباط برقرار کند و به دنیای بیرون از زندان دسترسی داشته باشد. در این میان قهرمانی برای از بین بردن او برخاست، اما این شیطان وحشت، از بدن این قهرمان شجاع به عنوان میزبان استفاده کرد و از این زندان همیشگی نجات یافت. حال این شیطان برادران خود را نجات داد و Worldstone را از بین برد؛ شی عجیبی که برای پنهان ماندن Sanctuary از شر شیاطین و فرشتگان طراحی شده بود. حال مخلوقین عجیب و غریب پا به دنیای انسانها گذاشتند و ماجرای بازیهای Diablo آغاز شد.
قدم زدن و انجام ماموریت در سیاه چال زیرین شهر تریسترم «همان جایی که دیابلو و برادران او در آن مکان زندانی بودند» را فراموش نخواهید کرد. آرام آرام در این مکان مخوف قدم میزنید و به دربهایی میرسید که روحتان هم خبر ندارد چه چیز پشت آنها است. به امید یافتن اشیاهای گرانبها درب را باز میکنید اما با چیزی بسیار بد و شیطانی رو به رو میشوید؛ محل استراحت قصاب جهنمی. جنازههایی نصف و نیمه، دیوارها و زمینهای خونآلود و موجودی که دوست دارد شما را در حمام خونش غرق کند. Diablo شاید شما را به شکل کامل به جهنم نیاورد، اما این شیاطین هستند که دنیای بازی را همانند سکونتگاه خود با آتش و خون به جهنم تبدیل کردهاند. اتمسفری را که بازی Diablo به بازیکن منتقل میکند، شاید در کمتر بازی همسبک دیگری بتوان یافت.
Saints Row: Gat out of Hell
- سازنده: وُلیشن، های وُلتاژ
- سبک: اکشن ماجراجویی
سری بازیهای Saints Row جزو بازیهایی هستند که هیچ چیز را جدی نگرفتهاند و به شکل جذابی با همه چیز و همه کَس شوخی میکنند. در این بازی جهانباز که شما آزادی عمل بسیار زیادی دارید، عضوی از گروه Saints یا پرهیزکاران هستید که در شمارههای مختلف این بازی رفته رفته پیشرفت میکنید و حتی در یک قسمت، رییس جمهور کشور میشوید! Saints Row: Gat out of Hell یک نسخه فرعی از نسخه Saints Row IV به شمار میرود که بازیکن را در قالب گروه سِینتها به جهنم میبرد. داستان از جایی شروع میشود که سِینتها در سفینه فضایی خود برای کینزی کِنسینگتون که یکی ازشخصیتهای اصلی بازی است، جشن تولد گرفتهاند. آنها مشغول یک بازی به نام Ouija Board بودند که متعلق به آلیستر کراولی بوده است. میدانید کراولی در دنیای ما چه شخصی است؟ او شاعر و نویسندهای بود که ادعا داشت آیواس، نماینده خدای جنگ و انتقام، سخنانی را به او وحی میکند که طی آن آیین تلما را بنیانگذاری کرده است. بله! Saint Row در این حد با همه شوخی دارد! بگذریم، آنها مشغول این بازی بودند که به شکل ناخواسته و بیتوجه با شیطان ارتباط برقرار میکنند. شیطان اعلام میکند که رییس آنها با دختر او که جیزابل نام دارد ازدواج خواهد کرد و به همین منظور رییس سینتها و دار و دستهاش که شامل جانی گَت (دیگر شخصیت قابل بازی) و کینزی میشوند را به جهنم میکشاند. حال این شما هستید که باید رییس را از شر شیطان بزرگ نجات دهید. این هم داستانی که بازی Saint Row ترتیب داده تا ما را به جهنم بفرستد!
اما جالب است بدانید که Saint Row: Gat Out of Hell به شکل فوقالعادهای جهنم را به تصویر کشیده است. جهنم شبیه به شهرهای معمولی با آسمان خراشهای زیادی است که البته در رگههای آن آتش و مواد مذاب جریان دارد. دشمنان بازی نیز دقیقا حس درست موجودات شیطانی را القا میکنند. موجودات مختلفی از جنس خون و آتش و شیاطینی با بالهای بزرگ و شاخهای عجیب و غریب. تقریبا اکثر بازیهایی که بخشی از آنها مربوط به جهنم میشوند دارای داستانی خشن یا ناگوار هستند. اما Saint Row این موضوع را تغییر داده و به شیوه خود آن هم به شکلی درست جهنم را برای بازیکنان به تصویر کشیده است. در این بازی شما همانند کریتوس بال در میآورید، مثل یک رییس روی صندلی خود که همراه با دو مینی گان تجهیز شدهاند مینشینید و شلیک میکنید (Like a Boss!) یا حتی سوار بر ماشین آمبولانس آژیر کنان به زیر گرفتن مخلوقین شیطانی خواهید پرداخت!
DANTE’S INFERNO
- سازنده: استودیو ویسرال
- سبک: هک اند اسلش، اکشن ماجراجویی
بازی Dante’s Inferno شاید مشکلات فراوانی داشت که نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد. اما به لطف داستان و منشعی که این بازی برای خود انتخاب کرده بود و با آن جهنم را به تصویر کشید، شایسته و لایق حضور در این لیست است. ماجراهای دانته از کتابهای کمدی الهی «The Divine Comedy» الهام گرفته شده است. این کتابها شرح وقایع سفر دانته به سه قلمرو عظیم پس از مرگ به نامهای جهنم، برزخ و بهشت است. اولین سفر دانته جایی نیست جز جهنم. دو قلمرو دیگر در این بازی حضور ندارند و ما فقط ماجراهای حضور دانته در جهنم را تجربه خواهیم کرد. جالب است بدانید سری کتابها و چکامههای کمدی الهی یکی از عظیمترین مکاتبات و ادبیات تاریخ بشریت هستند و منشا بسیاری از ماجراهای خیر و شری محسوب میشوند که در فیلمها و بازیها میبینید. در بازی Dante’s Inferno، دانته باید از ۹ طبقه جهنم عبور کند. در کتاب جهنم کمدی الهی، جهنم به شکلی مخروط مانند و پله پله تشبیه شده است که طبقات آن به سمت پایین و زیرین میرود و طبقه اصلی آن در عمیقترین مرکز این مخروط قرار دارد. البته دانته برای عبور از این ۹ طبقه تک و تنها نبود و ویرژیل، شاعر کلاسیک رومی نیز راهنمای دانته برای گذر از این مسیر وحشت بود.
داستان از جایی شروع میشود که دانته در جنگلی تاریک گم شده است. او به دنبال معشوقه خود بئاتریس است. زنی که توسط لوسیفر به دام افتاده و باید او را از شر شیطان بزرگ نجات دهد، چرا که این شیطان نیاز به روح این زن دارد تا از نفرین و لعن خود آزاد شود. روح بئاتریس او را از بند رها میکند تا بر هر چیز و هر کسی که پرهیزکار و عادل است چیره شود و بر آنان حکومت و ستمگری کند. دانته باید به عمق جهنم برود، از هر طبقهای که موجودات عجیب و غریب در آن پرسه میزنند عبور کند و با لوسیفر رو به رو شود و بئاتریس بیگناه را نجات دهد. در هر مرحله از جهنم که وارد میشوید با حس و حال متفاوت رو به رو خواهید شد. تاریک و سرد، آتش و خون و همه چیز در هر طبقه سر جای خود قرار دارد. همچنین دشمنانی که با آنها رو به رو خواهید شد، علاوه بر موجودات جهنمی، مخلوقانی خواهند بود که در جهنم تاوان اشتباهات خود را در دنیا میپردازند. هر گاه با آنها رو به رو شوید، دو انتخاب پیش رو خواهید داشت، مجازات یا عفو. با انتخاب هر یک از این گزینهها سرنوشت این مخلوقین را رقم خواهید زد. یکی از دلایل شکست این بازی قرار گرفتن Dante’s Inferno در موقعیت بدی بود که با بازی God of War مقایسه میشد، اما به هر حال توانست شکلی جذاب از جهنم را در قالب یک بازی ویدیویی به نمایش درآورد.
GOD OF WAR
- سازنده: سانتا مونیکا
- سبک: اکشن ماجراجویی، هک اند اسلش
بازی God of War ساخته استودیو سانتا مونیکا از جمله بازیهای فراموش نشدنی است که شما را در مقابل تمام خدایان یونان قرار میدهد تا سر حد جنون آنها را خونین و مالی کنید! بازی داستان کریتوس، شخصیت اصلی این اثر را بیان میکند. او جنگجویی نیرومند است که به خدایان یونان خدمت میکند و همه او را یکی از فرماندهای موفق ارتش یونان میدانند. روایت God of War تماما بر اساس انتقامات خونین بنا شده است. اَرس پسر زئوس و برادر آتنا، سعی در سو استفاده از کریتوس کرده و با تهدید قتل دختر و همسرش او را در بند نگه داشته است. روزی کریتوس به خانه باز میگردد و تنها چیزی که در خانه با آن رو به رو میشود بدن بی جان دختر و همسرش است. حال او هیچ چیز برای از دست دادن ندارد و اریس مورد هدف اصلی کریتوس خشمگین قرار میگیرد. یکی از مراحلی که کریتوس برای راه انتقام خود باید به آن جا سفر میکرد جایی نبود جز جهنم. البته علاوه بر جهنم، این مکان ب نام دنیای زیرین هم شناخته میشود، جایی که مردگان در آن سقوط میکنند و به سمت خدایانی میروند که تشنه مجازات اعمال آنها در دنیا هستند. کریتوس چندین و چند بار به این مکان سفر کرده است. در قسمت اول سری God of War همراه با دیگر ارواح دنیا به دنیای زیرین سقوط میکند که البته او به همین راحتیها تسلیم نشده و این مکان جایی نبود که کریتوس کار خود را به پایان برساند. جهنم در قسمت اول این سری با دیگر قسمتهای موفق God of War کمی فرق داشت و اکثر بخشهای آن با تِمی قرمز از گوشت و استخوان تزیین شده بود. در God of War II، بعد از این که زئوس کریتوس را توسط شمشیرهای الیمپوس از بین میبرد، دستان هیدِس، خدای جهنم، جنازه او را به دنیای زیرین میکشاند. اما کریتوس بسیار خوش شانس بود. او در دنیای زیرین با گایا، یکی از کهنترین خدایان یونان و تجسم شخصیت زمین، رو به رو میشود و این فرصت را به دست میآورد تا خود را به سطح زمین برساند. البته تصویر جهنم در این قسمت کمی متفاوت است. کریتوس در این مرحله باید ار این دیوار به آن دیوار میپرید و دستان هیدیس را نابود میکرد تا به سطح زمین برسد. اما اوج کار جایی نبود جز God of War III. پس از ماجراهایی، کریتوس به رودخانه Styx سقوط میکند و شمشیرهای اُلیمپوس را از دست میدهد. او قدرت خود را از دست داده و به شدت مجروح شده است، چرا که هیدیس تمام قدرتهای او را سلب کرده است. کریتوس برای آخرین نبرد خود با زئوس باید یک کار ناتمام را به انجام میرساند؛ کشتن هیدیس، فرمانروای مردگان و جهان زیرین. God of War یکی از بازیهایی بود که جهنم را به جذابترین و خونینترین شکل ممکن به تصویر کشید.
Shadows of the Damned
- سازنده: گرسهاپر
- سبک: اکشن
هنگامی که شاهد بازیهای آنچنان متفاوتی در سبک تیراندازی سوم شخص نبودیم، این بازی Shadows of the Damned بود که با سبک و سیاق خاص خود، اثری با حس و حال متفاوت را ارایه داد. داستان از جایی شروع میشود که گارسیا باید به جهنم سفر کند. او یک شکارچی اهریمن است و باید برای بازپس گرفتن دوست ربوده شدهاش به نام پائولا از شر شیطان، همراه با رفیق فابریک خود جانسون به دل سیاهی جهنم بزند. بازی نکات ویژه و بسیار جذابی را در خود گنجانده است. یکی از این نکات برجسته چیزی نیست جز جانسون، دوست گارسیا. او یک جمجمه دَهَن گشاد است که قادر به تغییر شکل به انواع و اقسام ابزارهای به درد بخور است. اسلحههای مختلف، مشعل و حتی یک موتورسیکلت از جمله چیزهایی است که این جانسون بد دهن قادر به شکلگیری آنها است. جهنم در این بازی چهرهای متفاوت و جالب به خود گرفته است و همیشه با آتش و خون سر و کار ندارید. شما از دهکدههای خالی از سکنه، شهری متروک، قبرستانهای تاریک و خیلی از مکانهای دیگر عبور خواهید کرد که با تِم وحشت روان شناختی طراحی شدهاند. در اصل میتوان در این بازی جهنم را این گونه فرض کرد که سازنده بازی زمین را به چند قرن قبل برده و ظاهر و شکل آن را تبدیل به جهنم کرده است. ظاهر مکانهای بازی زمینهای قدیمی دارند، ساختمانهای کهنه، خیابانهای سنگ فرش شده، بشکهها و اجسام چوبی همگی در کنار خون و شیاطین و جنازه، جهنم این بازی را شکل دادهاند. طراحی دشمنان در بازی مضحک و مسخره آمیز است، البته نه از آن نوعی که نکته منفی به شمار میرود، بر عکس از کشتن آنها لذت میبرید. دشمن اصلی بازی که پائولا را دزدیده فِلمینگ نام دارد. او ۶ چشم و ۴ دماغ دارد و یک شیطان بد دهن است، همچنین برخی شیاطین در بازی سوار اسب میشوند و بسیاری از آنها ظاهری متفاوت به آن شیاطینی که در ذهن خود پرورش دادهاید دارند. چند بازی وجود دارد که اجازه میدهد همراه با دوست بیادب خود که جز او کسی را ندارید به دل جهنم شیرجه بزنید تا دوست خود را نجات دهید؟ Shadow of the Damned غیر عادیترین و البته رنگیترین جهنم بازیهای ویدیویی را در خود جای داده و هر آن چه که در یک بازی متفاوت نیاز دارید در این اثر وجود دارد.
DOOM
- سازنده: اید سافتور
- سبک: اول شخص تیراندازی
Doom را میتوان معادل یک جهنم مدرن دانست. شیاطین با انواع و افسام اشکال زره پوشیدهاند و اسلحههای مرگباری به دست میگیرند. بازی Doom شما را دعوت به دو جهنم متفاوت میکند؛ مریخ و برزخ. با اینکه بیشتر مراحل اصلی بازی در سیاره سرخ مریخ رخ میدهد، اما حضور شیاطین باعث شده تا جهنمی جدید در آن شکل بگیرد. اما در کنار آن، این بازی شما را به خود جهنم نیز میبرد، جایی که گوشت و خون از شعلههای آتش سوزانتر هستند. جهنم Doom با تعداد گوناگون و وسیعی از مخلوقین عجیب و غریب لبریز شده است. از ارواح گم شده و زامبیها گرفته تا درندههای شیطانی و اهریمنهای سایبری. خیلی از آنها زمانی انسان بودهاند و خیلیهای دیگر در جهنم متولد شدهاند. البته در هر یک از نسخههای Doom، جهنمی متفاوت را دیدهایم. در نسخه اورجینال این بازی شاهد جهنمی با آسمانی آتشین، کلیساهای شیطانی و استخرهای خون بودیم و همچنین در و دیوارهای جهنم با گوشت و استخوان انسانها چیده شدهاند. اما با پیشرفت تکنولوژی در ساخت شماره سوم این بازی، جهنم معنای دیگری به خود گرفت. بر خلاف Doom کلاسیک، در سومین قسمت از این بازی خونین شاهد اتمسفری بسیار پر سر و صدا در جهنم هستیم. گریه و فریاد ارواح محکوم شده تمامی ندارد و گرمای مواد مذاب ایستادن در جهنم را غیر قابل تحمل کرده است. هر شخصی که وارد این جهنم میشود با انرژی خاص فیزیکی رو به رو میشود که شباهت زیادی به آدرنالین دارد و حس دیوانهواری به آنها دست میدهد. از آن گذشته، موجودات عجیب در آن به شما امان نمیدهند و تا مرگ شما را نبینند آرام نمیشوند. Doom کاری را انجام داده که هر بازی ترسناکی باید به آن پایبند باشد؛ تمرکز روی اتمسفر و فضاسازی. شاید این بازی ترسناک نباشد و بیشتر دلهره ایجاد کند، اما هرگز نمیتوان انکار کرد که این بازی المانهای موفقی از سبک بازیهای ترسناک را در دل جهنم خود جای داده است. همچنین نسخه جدید بازی Doom به زودی منتشر خواهد شد و آن طور که به نظر میرسد قرار است باز هم شاهد دگرگونیهای عجیبی از جهنم نسبت به نسخههای قبل باشیم، دگرگونیهایی خشنتر، مرگبارتر و خونینتر.
SILENT HILL
- سازنده: کونامی
- سبک: بقا ترسناک
تصور کنید در شهر مهآلود Silent Hill هستید. در خیابانهای سرد و صامت آن قدم میزنید. از همه چیز بیخبر هستید و نمیدانید دو متر جلوتر چه چیز انتظار شما را میکشد. وقتی همه چیز در حالتی قرار گرفته که ترس و وحشت زیر پوست شما هم نفوذ کرده، ناگهان صدای آژیری عجیب و مرموز به گوش میخورد، آسمان تاریک و قرمز میشود، هر چیزی که میبینید، از دیوارها گرفته تا لاشه ماشینهای فرسوده، آرام آرام پوسته پوسته میشوند و ظاهری زنگ زده به خود میگیرند و وقتی که فکر میکنید همه چیز آرام گرفته، موجوداتی عجیب و مرموز از گوشه کنار شهر بیرون میآیند و بدترین کابوس شما را رقم میزنند. شاید همه چیز استعاره باشد، اما Silent Hill از هر نظر شکل واقعی ترس جهنم را به تصویر میکشد. لحظهای که دنیای آرام و ترسناک بازی هنگام به صدا در آمدن آژیر تبدیل به دنیایی دیگر میشود، کابوسی ترسناک برای شخصیت بازی و بازیکن رقم میخورد. داستان اصلی این سری اکثرا به کشمکش احساسات و گناهان کاراکتر اصلی مربوط میشود. از همین رو، پیکر و صورت مخلوقین بازی، ترشحات خونین روی دیوارها، محیط عجیب و ترسناک و در آخر، شکنجههای روحی و روانی موجود در Silent Hill همگی سیمایی جهنمی از گناه و اشتباهات شخصیت بازی ارائه میدهند. در سری Silent Hill داستان و نمایش واقعی گناه و مجازات آن همیشه در اولویت قرار داشته است. Silent Hill همانند بازی Shadow of the Damned یا Doom مستقیما شما را به جهنم نمیبرد تا تمام موجودات را قتل عام کنید، Silent Hill همانند God of War و Dante’s Inferno به شما اجازه نمیدهد تا خدایان خیالی را شکنجه دهید و جهنم را برای آنها به مکانی عذاب آور تبدیل کنید؛ بر عکس این جهنم است که به سراغ شما میآید، جهنمی که برای اشتباهات و گناههایی که مرتکب شدهاید به سمت شما میآید. Silent Hill اثری است که به ترسناک بودن خود معروف است اما این را هم به راحتی میتوان گفت که این اثر شاید واقعیترین جهنم دنیای بازیها را به تصویر کشیده است.
تهیه شده در زومجی