نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Ratchet & Clank به صدرنشینی خود ادامه داد

بازی Ratchet & Clank توانست در دومین هفته انتشارش، دومین صدرنشینی خود را بدست آورد و تبدیل به هفتمین بازی پرفروش انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 شود. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۳۰ آوریل ۲۰۱۶ (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته نیز مانند هفته گذشته، بازی Ratchet & Clank توانست برای دومین بار متوالی، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد و تبدیل به هفتمین بازی برتر انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 شود. رچت و کلنک این هفته با ۴۹ درصد افت فروش مواجه شده بود.

در جایگاه دوم جدول این هفته، بازی Call of Duty: Black Ops 3 به لطف بسته الحاقی Eclipse که به تازگی برای آن در دسترس قرار گرفته، توانست پنج رتبه صعود کند و با ۸۲ درصد افزایش فروش، به مکان دوم دست یابد. سومین قسمت بازی Dark Souls نیز این هفته با یک پله سقوط، به مکان سوم رضایت داد. مکان‌های چهارم و پنجم جدول این هفته، هیچ‌گونه تغییری نداشتند و به مانند هفته گذشته به ترتیب بازی‌های Tom Clancy's The Division و EA Sports UFC 2 در این دو جایگاه قرار گرفتند.

به لطف فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشی‌ها در این هفته برگزار کردند، سه بازی دوباره توانستند وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش هفتگی انگلستان شوند. این سه بازی عبارتند از Lego Marvel's Avengers که از مکان یازدهم به مکان ششم رسید، Grand Theft Auto V که هفته گذشته خروجی غیرمنتظره از جدول داشت از مکان دوازدهم به مکان هشتم صعود کرد و Far Cry Primal که از مکان ۱۷ به مکان نهم رسید.

جایگاه هفتم جدول این هفته نیز در اختیار بازی FIFA 16 قرار داشت؛ بازی شبیه‌ساز فوتبال بخش ورزشی الکترونیک آرتز توانست با یک پله صعود به این مکان دست پیدا کند. به نظر می‌رسد تا هنگام انتشار نسخه سال بعد این بازی، باید به دیدن آن در جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان عادت کنیم. در آخرین مکان جدول این هفته نیز ما شاهد هیچ تغییری نیستیم و همانند هفته گذشته، Dirt Rally از جای خود تکان نخورده است.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۳۰ آوریل مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Ratchet & Clank
۴۹ درصد افت فروش و ادامه دادن به صدرنشینی

۲

۷
Call of Duty Black Ops 3
۸۲ درصد افزایش فروش و پنج پله صعود

۳

۲
Dark Souls 3
۲۹ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۴

۴
Tom Clancy's The Division
۵ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۵

۵
EA Sports UFC 2
۲ درصد افزایش فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۶

۱۱
Lego Marvel's Avenger
۴۵ درصد افزایش فروش و پنج پله صعود

۷

۸
FIFA 16
یک پله صعود

۸

۱۲
Grand Theft Auto V
۳۳ درصد افزایش فروش و چهار پله صعود

۹

۱۷
Far Cry Primal
۵۳ درصد افزایش فروش و هشت پله صعود

۱۰

۱۰

Dirt Rally
حفظ جایگاه هفته قبل

 

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده