نویسنده: deleted account
// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۸

بخش چندنفره بازی Uncharted 4 «در هنگام عرضه» از Split-Screen پشتیبانی نخواهد کرد

Uncharted 4: A Thief's End جزو بزرگترین انحصاری‌های تاریخ سونی محسوب می‌شود و قرار است در کمتر از یک هفته دیگر عرضه شود؛ در این فاصله، به تازگی ناتی‌داگ اعلام کرده که «در هنگام عرضه» بخش چندنفره بازی Uncharted 4  از حالت تقسم صفحه (Split-Screen) پشتیبانی نخواهد کرد.

روز گذشته ناتی‌داگ در یک استریم که به صورت زنده از شبکه توییچ پخش شد، اعلام کرد که در روز عرضه، بخش چندنفره بازی موردانتظار Uncharted 4: A Thief's End از قابلیت Split-Screen (تقسیم‌بندی صفحه‌نمایش برای هر بازیکن به صورت جداگانه) پشتیبانی نخواهد کرد؛ اما «ممکن است» این ویژگی مدتی پس از عرضه جهانی به این بازی اضافه شود.

رابرت کاگ‌بِرن، طراح ارشد بازی Uncharted 4، در این‌مورد اذعان داشت:

قابلیت Split-Screen از نظر فنی، ویژگی‌های یک بازی را به چالش می‌کشد. موانع زیادی وجود دارند که ممکن است سد راه ما شوند و از موفقیت در این زمینه جلوگیری کنند.

اگرچه ناتی‌داگ به اضافه کردن این ویژگی به بازی پس از انتشار جهانی علاقه‌مند است؛ اما همین موضوعِ اضافه کردن این قابلیت به بازی، ممکن بود تاریخ انتشار بازی را عقب‌تر نیز بیاندازد و طرفداران را اندکی عصبانی کند. به هر حال بازی تا پیش از این چندبار تاخیر خورده بود و تاخیر مجدد می‌توانست به قیمت عصبانی شدن طرفداران تمام شود.

کاگ‌بِرن در ادامه به عنوان نتیجه‌گیری از صحبت‌های خود گفت که:

ناتی‌داگ به صورت ۱۰۰٪ مطمئن نیست که بتواند بعد از انتشار جهانی، قابلیت Split-Screen را به بازی اضافه کند.

شاید بتوان دلیل اینکار را عرضه بسته‌های الحاقی بازی در بازه زمانی نسبتا طولانی دانست؛ شاید ناتی‌داگ می‌خواهد تمام تمرکز خود را بر روی بسته‌های الحاقی بگذارد. با این‌حال کاگ‌برن در ادامه از علاقه تیم ناتی‌داگ به بخش چندنفره و کو-آپ گفت و اعلام کرد که ناتی‌داگ حتما روی این موضوع فکر خواهد کرد.

uncharted-4-a-thiefs-end-banner

اخیرا خبری مبنی بر رایگان بودن تمامی بسته‌های الحاقی بخش چند نفره بازی Uncharted 4 منتشر شد و کاربران ناتی‌داگ را حسابی خوشحال کرد. بر طبق اطلاعات موجود در این خبر، بسته‌های الحاقی بخش چندنفره این بازی شامل مواردی مثل نقشه‌ها، سلاح‌ها، آیتم‌های تزئینی، بوستر‌ها و همچنین چندین مورد دیگر خواهند بود. به علاوه افرادی که بسته Trio Pack بازی را به قیمت ۲۵ دلار خریداری کنند، به بسته‌ الحاقی داستانی بازی و همچنین دو بسته مخصوص بخش چندنفره دسترسی خواهند داشت.

بازی Uncharted 4: A Thief's End پس از چند تاخیر متوالی، در نهایت روز ۲۱ اردیبهشت‌ماهِ ۹۵ (۱۰ می ۲۰۱۶) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. تا آن زمان به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش‌نمایش ویدیویی زومجی از این بازی را تماشا کنید تا اطلاعات لازم و کافی را از بازی به‌دست آورید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده