این روزها ارواح سیاه بیشترین سهم را در حال و هوای صنعت بازی‌های رایانه‌ای به خود اختصاص داده‌اند و مطمئنا شما هم دوست دارید آن را تجربه کنید. اما آیا تجربه کافی برای ورود به دنیای بازی را دارید؟ با زومجی و راهنمای انتخاب کلاس در Dark Souls III همراه باشید.

انتخاب کلاس در بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی به امری کاملا عادی و روتین تبدیل شده است. در بسیاری از بازی‌ها این امر تنها به ظاهر مربوط می‌شود و خبری از پیچش‌های داستانی، قدرت‌ها، قابلیت‌ها یا حتی اسلحه‌ها نیست. اما در بعضی آثار، انتخاب کلاس یک امر مهم و حیاتی است که توجه به آن می‌تواند تاثیر زیادی در طول گیم‌پلی بگذارد. در سری Dark Souls سخت‌ترین بخش بازی مبارزه با مجودات عجیب و غریب و عبور از محیط‌هایی پر از تله نیست. بخش سخت بازی این است که چگونه و با چه روشی بازی کنید و همچنین چگونه سطح خود را پیش ببرید. در این اثر انتخاب کلاس مورد نظر به شدت در روند بازی به چشم می‌آید. با یک شوالیه، در مبارزات تن به تن و نزدیک اوقات سخت و البته لذت بخشی را خواهید داشت. یک ساحر از راه دورتر با دشمنان سر و کله می‌زند. یک قاتل سرعت عمل بالاتری دارد و بسیاری دیگر که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت. مطمئنا اگر این چندمین بار است که وارد دنیای ارواح تاریک می‌شوید، به خوبی می‌دانید که کلاس‌بندی بازی به چه صورت است و کدام یک برای شما مناسب هستند. اما اگر یک تازه‌کار هستید، باید بدانید که انتخاب کلاس در  Dark Souls III و حتی دیگر دارک سولزها، رابطه مستقیمی با بالا بردن سطح کاراکتر دارد. سطح کاراکتر نیز رابطه فراوانی با شکل و حالت بازی کردن و یافتن آیتم‌های باارزش برای شخصیت شما در گوشه کنار دنیای بازی دارد.

مواردی که باید قبل از شروع با آن‌ها آشنایی داشته باشید

سطح «Level یا Lvl»: این مورد سطح کلی شما را نشان می‌دهد و بخش زیادی از آن نیز مربوط به آنلاین بازی کردن Dark Souls است. توسط سطح ارواح و آپگرید آن شما برای بازی همکاری چند نفره دسته بندی می‌شوید. اشخاصی که به جای همکاری سعی دارند تا به دنیای دیگر بازیکنان بروند باید سطحی پایین‌تر از هدف مورد نظر خود داشته باشند. بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای، وقتی قصد دارند شخصیتی اختصاصی برای تاخت و تاز در دیگر دنیای بازیکنان داشته باشند، سعی می‌کنند تا سطح ارواح خود را پایین نگه دارند تا به این منظور با اهداف راحت‌تری رو به رو شوند.

سلامتی «Vigor یا Vgr»: این قسمت میزان سلامتی و ضرباتی که به شما وارد می‌شود (Hit Point) را اعلام می‌کند. این قسمت  مقدار سرما زدگی «Frost»  را نیز در هنگام ارتقا نشان می‌دهد.

انرژی «Attunement یا Att»: این قسمت مربوط به نوار آبی می‌شود که در زیر خط سلامتی قرار دارد و Focus Point یا نقطه تمرکز نام دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ضربات و جادوهای ویژه به کار ببرید. البته این نوار مقدار سحر‌های قابل حمل را نیز به شما اعلام می‌کند. این مقدار می‌تواند از ۱۰ تا ۵۰ امتیاز متغییر باشد.

پایداری «Endurance یا End»: این بخش میزان استقامت یا استامینا (Stamina)  نشان می‌دهد. استفاده از اسلحه‌ها، سحر، جاخالی دادن، استفاده از سپر و دویدن همگی به میزان استقامت بستگی دارند و یکی از نکات مهم بازی به شمار می‌روند. همچنین در هنگام ارتقا سطح این قسمت میزان مقاومت «Resistance»، خون‌ریزی «Bleeding» و برق زدگی «Lightning» را افزایش می‌دهد.

انرژی فیزیکی «Vitality یا Vit»: توسط این بخش قدرت دفاع فیزیکی شخصیت بازی مشخص می‌شود. همچنین میزان حمل سلاح، زره و آیتم رابطه مستقیم با این بخش دارد.

نیرو و توانایی «Strength یا Str»: توسط این قسمت قادر به استفاده و حمل اسلحه‌های بسیار قدرتمند و سهمگین هستید. همچنین مقدار ضرباتی که با انواع اقسام اسلحه‌ها وارد می‌کنید توسط بالا بردن سطح نیرو بیشتر می‌شود.

چالاکی «Dexterity یا Dex»: این بخش راحتی استفاده و حمل اسلحه‌ها را نشان می‌دهد. همچنین رابطه مستقیمی با قدرت ضربات، کاهش زمان سحر خوانی و مقدار ضربه‌ای دارد که به دلیل سقوط از ارتفاع به بازیکن وارد می‌شود. همچنین میزان چالاکی استفاده از سلاحی مانند نیزه به این بخش بستگی دارد.

هوش «Intelligence یا Int»: این قسمت مربوط به کلاس‌های ساحر و جادوگر برای استفاده از وِردها می‌شود. قدرت سحرخوانی، دفاع به وسیله جادو، و همچنین ابزار و سلاحی که توسط کریستال، تاریکی یا هرج و مرج ساخته شده‌اند نیز به این بخش مربوط می‌شوند.

ایمان «Faith یا Fth»: به وسیله ایمان قادر به وردخوانی معجزه یا جادو هستید. ابزار و سلاح جادویی نیز با ایمان قابل استفاده هستند.

شانس «Luck»: توسط این بخش شانس یافتن آیتم‌های مختلف در دنیای بازی بیشتر می‌شود. همچنین مقاومت در برابر خون‌ریزی و مسموم شدن، مقاومت در برابر نفرین از دیگر مزیت‌های شانس هستند.

ثبات و توازن «Poise»: هنگامی که می‌خواهید با اسلحه‌ای ضربه بزنید، مخصوصا اگر آن اسلحه بسیار سنگین و بزرگ باشد، نیاز به بالا بردن ثبات دارید. اگر سطح این بخش پایین باشد، کاراکتر سخت‌تر می‌تواند آن ضربه را پیاده کند و به نوعی سرعت عمل شما کاهش پیدا می‌کند. نه تنها ضربه، بلکه جاخالی دادن و دویدن نیز شامل حال توازن می‌شوند.

در هنگام بالا بردن سطح خود، باید به تک تک بخش‌های ذکر شده توجه داشته باشید. مقدار ارواحی که برای تک تک آن‌ها خرج می‌کنید بسیار با ارزش هستند. پس طبق کلاس و استفاده مورد نیاز خود به بالا بردن و ارتقا سطح بپردازید. حال در ادامه با هر یک از کلاس‌های مختلف بازی Dark Souls III آشنا می‌شویم. همچنین به خاطر داشته باشید که در ابتدای بازی بین چندین و چند پیش‌کش و هدیه موجود قادر به انتخاب یکی از آن‌ها هستید. اما این موضوع نیز باید بر اساس کلاس انتخاب شود تا به بهترین نتیجه برسید. Dark Souls از جمله بازی‌هایی است که سطح‌بندی در روی شیوه بازی بازیکن تاثیر به سزایی دارد. پس به خاطر بسپارید که باید بین این دو مورد تمرکز داشته باشید.

Dark Souls Class (6)

شوالیه «Knight»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی

سکه‌های طلا: کلاس شوالیه کمترین شانس «Luck» را در بین دیگر کلاس‌های موجود در بازی دارد و به خاطر همین امر میزان شانس پیدا کردن آیتم‌هایی که توسط دیگر موجودات بازی روی زمین قرار می‌گیرند کم می‌شود. با استفاده از این سکه قادر هستید تا در اوایل بازی به آیتم‌ها و سلاح با ارزشی دست پیدا کنید. به عنوان مثال، شوالیه درشت هیکلی به نام Winged Knight در منطقه High Wall of Lothric وجود دارد که با کشتن آن به یک نیزه باارزش دست پیدا خواهید کرد. همچنین چند شوالیه دیگر وجود دارند که با کشتن آن‌ها به سپرهای خیلی خوبی می‌رسید.

شیوه بازی

شمشیر و سپر: این کلاس تنها یکی از دو کلاسی است که در همان ابتدای بازی دارای سپری با قدرت فیزیکی 100% است. اگر عاشق مبارزه‌ از فاصله نزدیک با شمشیر هستید و دوست دارید حس واقعی یک شوالیه را تجربه کنید، این کلاس بهترین انتخاب است. به روش مبارزاتی این کلاس Sword and Board گفته می‌شود، به این معنی که این شخص در یک دست شمشیر و در دستی دیگر سپر خود را حمل می‌کند.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر

پایداری: بلاک کردن ضربه‌ای که از سوی دشمن به شما وارد می‌شود نیاز به پایداری بالا دارد و اگر مقدار آن پایین باشد، به زحمت و دردسر خواهید افتاد.

انرژی فیزیکی: شوالیه همیشه سنگین‌ترین زره‌ها را برتن دارد و معمولا بزرگ‌ترین اسلحه‌ها را حمل می‌کنند. پس باید به فکر بخشی از سطح باشید که تحمل حمل آن‌ها را بالا ببرد.

قدرت: اگر بیشترین کارایی را از شوالیه انتظار دارید، پس باید روی قدرت تمرکز کنید تا از بهترین سلاح و سپرها استفاده کنید. ضربه زدن با یک Greatsword و بلاک کردن ضربات یک باس نیروی زیادی می‌طلبد.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی

شمشیر Claymore: هنگامی که به فایرلینک شراین می‌رسید، 99 تیر خریداری کنید. هنگامی که به High Wall of Lothric رسیدید بعد از بونفایر، به سمت راست بروید تا کمان را نیز پیدا کنید. حال به نقطه‌ای امن بروید، اژدها را هدف بگیرید و آن را با تیر بزنید. به یاد داشته باشید که قادر به کشتن اژدها نیستید، اما با صدمه زدن به آن، این موجود نفس آتشین از جای خود بلند می‌شود و پرواز می‌کند. چیزی حدود 70 تیر برای این کار نیاز است که البته این موضوع به قدرت نشانه‌روی و فاصله شما با اژدها بستگی دارد. حال که اژدها از جای خود برخواسته، به بالا بروید تا با شمشیر کلِیمور رو به رو شوید. البته یک راهنمایی کوچک، این اژدها بهترین وسیله برای کشتن دیگر موجودات آن اطراف است. ابتدا سعی کنید با کمی زرنگ بازی این موجودات را با نفس‌های این اژدها به آتش بکشید، سپس به سراغ خود او بروید.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
سپر با قدرت فیزیکی ۱۰۰ درصدشانس بسیار پایین
زره مناسب برای شروع ماجرای بازیشروع سطح بالا
قدرت بالای توازن

 

Dark Souls Class (3)

کشیش «Cleric»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی

الماس آتش: کشیش‌ها برای این‌ که بتوانند مراحل ابتدایی بازی را با دردسر کمتری پشت سر بگذارند، نیاز به این الماس دارند تا توسط نیروی آتش با دشمنان مقابله کنند.

شیوه بازی:

پشتیبان: در بخش همکاری چند نفره، کشیش‌ها بهترین پشتیبان‌ها هستند و بیشترین ارواح را از این طریق دریافت می‌کنند. یک کشیش خوب قادر است تا سلامتی را احیا کند، سحرهای مفیدی بخواند، به راحتی دشمنانی که در کمین نشسته‌اند را از جای خود خارج کند و در آخر، از فواصل دور جادوهای رعد را بر دشمن پیاده کند.

تمرکز سطح‌بندی

ایمان: هرچقدر سطح ایمان در این کلاس بالاتر باشد، معجزه‌های بسیار قدرتمندتری توسط آن‌ها قابل انجام است.

انرژی: باز هم جادو و باز هم انرژی. انرژی بیشتر، معجزه بیشتر.

پایداری: برای پیاده‌سازی معجزات نیرومند، نیاز به استقامت بالا دارید. در غیر این صورت در برابر دشمنان سرسخت بسیار ضعیف خواهید بود.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی

آندره آهنگر: افزایش قدرت اسلحه‌ها با الماس

White Soapstone: می‌توان آن را در فایرلینک شراین خریداری کرد. توسط این سنگ قادر هستید تا به دنیای دیگر بازیکنان منتقل شوید و تا کشتن باس یک منطقه او را همراهی کنید. اگر با موفقیت این کار را به انجام برسانید، به شکل یک Ember «بالاترین میزان سلامتی» به دنیای خود بازخواهید گشت. همچنین انجام این کار ارواح زیادی را برای‌تان در بر خواهد داشت.

جنگ‌جوی نور خورشید: در منطقه Hollow Settlement پس از بونفایر و جایی که جنازه‌ها از سقف آویزان شده‌اند، وارد گودالی خواهید شد که شما را به یک ظرف سوپ (سلامتی شما را احیا می‌کند) می‌رساند. روی میز این اتاق یک طلسم جنگجوی نور خورشید وجود دارد که توسط آن به پیمان نورخورشید (Sunlight Covenant) ملحق خواهید شد. هرگاه که به شکل Ember به سمت باس‌ها بروید، قادر هستید تا یکی از اعضای این انجمن را احضار کنید.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
ایمان بالاقدرت پایین
انرژی بالاپایداری پایین
قابلیت سحرخوانی احیای سلامتی

 

بالا بردن سطح، شیوه بازی و سلاحی که استفاده می‌کنید همگی به یکدیگر مربوط هستند
Dark Souls Class (10)

دزد «Thief»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی

بمب‌های آتشین سیاه: در ابتدای بازی، کلاس دزد قدرت ضربه بسیار کمی دارد. پس با استفاده از بمب‌های آتشین قادر است تا حد قابل قبولی با اولین باس و دیگر دشمنانی که نسبت به آتش ضعیف هستند رو به رو شود. با انتخاب این پیش‌کش، ۵ بمب آتشین سیاه در اختیار این کلاس قرار می‌گیرد تا باس اول بازی به راحتی او را نکُشد. اما فراموش نکنید که باید به درستی از آن‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت باید با دست خالی در برابر باس قرار بگیرید.

شیوه بازی:

خنجر و کمان: کمان همیشه یکی از کاربردی‌ترین ابزار برای تمامی کلاس‌ها است. اما کلاس دزد در ضربات نزدیک ضعیف است، اما قدرت بالاتری در سلاح‌های پرتابی مانند خنجر و کمان دارد و به همین دلیل این سلاح اهمیت بیشتری در این کلاس دارد. با این قدرت او می‌تواند از فاصله‌های دورتر با دشمنان دست و پنجه نرم کند.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر:

قدرت فیزیکی: دزدها برای موفقیت باید مقدار ابزاری که حمل می‌کنند کمتر از ۵۰ درصد باشد تا بتوانند به راحتی جاخالی بدهند.

چالاکی: برای استفاده به مراتب بهتر از کمان باید چالاکی بالاتری داشته باشید.

پایداری: حتی کمان هم نیاز به استقامت دارد، چرا که استفاده از آن از انرژی می‌کاهد.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی:

کمان: در ابتدای راه High Wall of Lothric، به سمت راست بروید تا به یک نامیرا برخورد کنید که از راه دور به سمت‌تان تیر شلیک می‌کند. با رفتن به آن سمت، با گشتن گوشه و کنار این مکان به یک کمان دست پیدا خواهید کرد.

پیکان: پس از یافتن کمان، نیاز به پیکان‌های زیادی دارید. بهترین شخص برای خرید آن‌ها، پیرزنی است که در فایرلینک شراین قرار دارد. ابتدایی‌ترین نوع پیکان‌ها نیز هر کدام با ۵ روح قابل خریداری هستند.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
استفاده بهتر از سلاح دور بُردقدرت فیزیکی پایین
شانس بالازره ضعیف
قدرت ضربات پایین

 

Dark Souls Class (2)

قاتل «Assassin»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی:

حلقه زندگی: کلاس قاتل‌ یکی قدرتمندترین شخصیت‌ها را برای شروع در اختیارتان می‌گذارد. اما از طرفی دیگر، میزان سلامتی او کم است. با داشتن حلقه زندگی، چیزی حدود ۷ درصد به سلامتی این شخصیت اضافه می‌شود.

شیوه بازی:

دفع حمله/ضربه از عقب: سلاحی که پس از انتخاب این کلاس در اختیارتان قرار میگیرد، یک شمشیر باریک و نازک است که البته ضربات خوبی را بر دشمن پیاده می‌کند. توسط این اسلحه، قاتل‌ها می‌توانند از دو روش به خوبی با دشمنان مقابله کنند. روش اول دفع حمله دشمن و سپس ضربه به آن‌ها است. روش دیگر ضربه به پشت دشمن است. باید با جست و خیزهای مناسب خود را به پشت دشمن برسانید و سپس به سرعت ضربه خود را وارد کنید.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر:

چالاکی: برای استفاده هرچه بهتر از سلاحی که در اختیار این کلاس قرار دارد، بالا بردن چالاکی بسیار ضروری است.

انرژی: قاتل‌ها یکی از بهترین کلاس‌ها برای استفاده از بخش نقطه تمرکز یا فوکوس پوینت هستند. همچنین استفاده از سحر برای آن‌ها چیز عجیبی نیست. در نتیجه بالاتر بردن انرژی به کارایی بالاتر او کمک می‌کند.

هوش: برای استفاده از وِردهای قدرتمند و ابزار جادویی، هوش این کلاس باید بالا باشد.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی:

Rapier: در High Wall of Lothric، شوالیه‌ای درشت هیکل در کنار تعداد زیادی از جنازه‌ها پرسه میزند. درست در همان مکان، در کنار یکی از جنازه‌ها می‌توانید این شمشیر سوزنی شکل را پیدا کنید. توسط این اسلحه قادر هستید همراه با سپرگیری، آسیب‌های جدی وارد کنید.

Dagger: این ابزار جنگی در فایرلینک شراین قابل خریداری است. توسط این سلاح می‌توانید بخشی از سلامتی دشمن را کم کنید و سپس با اسلحه اصلی به سراغ او بروید. اصلا روی ضربات معمولی توسط این خنجرها حساب باز نکنید.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
دفع سریع ضربات توسط سپرشانس پایین
ایجاد آسیب‌های جدیسطح بالا در آغاز بازی
Dark Souls Class (1)

جنگ‌جو «Warrior»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی:

سکه طلا: جنگجوها شانس بالایی دارند، اما اگر از سکه استفاده کنید، ابزار مبارزاتی به مراتب بهتری در ابتدای بازی نصیب‌تان خواهد شد.

شیوه بازی:

Berserk: جنگجو کمترین میزان انرژی، هوش و ایمان را نسبت به دیگر کلاس‌ها دارد. پس باید برای حمل یک سلاح بسیار قدرتمند توسط هر دو دست، بیشتر به فکر افزایش قدرت، چالاکی و استقامت باشید.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر:

قدرت: این قسمت برای حمل و استفاده از سلاح سنگین بسیار واجب است.

استقامت: با افزایش استقامت می‌توانید تعداد ضربات بیشتری را در یک دور وارد کنید.

چالاکی: بسیاری از ابزار مورد نیاز جنگ‌جو به سطح چالاکی بالای ۹ نیاز دارند. پس به این قسمت توجه زیادی داشته باشید.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی:

Deep Battle Axe: هنگامی که در High Wall of Lothric با اژدها رو به رو می‌شوید و با کمان خود او را به پرواز درآوردید، به به سمت بالا حرکت کنید تا به ورودی برسید. در طبقات پایین با یک صندوق رو به رو خواهید شد، اما مراقب باشید، یک mimic در آن جا خفته است. با کشتن mimic به Deep Battle Axe خواهید رسید. اگر با Mimic آشنایی ندارید، هیچ چیز نمی‌گویم تا خودتان سعادت آشنایی با آن را پیدا کنید.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
بالاترین ترکیب ضرباتقدرت جادوی بسیار پایین
سلامتی بالا
قدرت بالا
بالا بردن سطح بر اساس کلاسی که انتخاب می‌کنید، باعث جذاب‌تر شدن مهارت شما خواهد شد
Dark Souls Class (5)

قاصد «Herald»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی:

روح Sovereignless: این روح در ابتدای بازی کمک زیادی به این کلاس می‌کند و توسط آن قادر هستید تا آیتم یا یک اسلحه ویژه را معامله کنید.

شیوه بازی:

ضربه با سپر: این کلاس در ابتدای بازی یک سپر Kite با قدرت فیزیکی 100% خواهد داشت و در کنار آن یک نیزه نیز در لیست آیتم‌های این شخص قرار دارد. این دو ابزار به قاصد اجازه می‌دهند تا در عین این که دفاع می‌کند، با شمشیر خود نیز حمله کند. اگرچه ضربه‌ای که به این شکل به دشمن وارد می‌کنید ضعیف است، اما برای افراد مبتدی، کار دفاع کردن را راحت‌تر می‌کند.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر:

پایداری: این کلاس به شدت با کارهای دفاعی با سپر سر و کار دارد، پس میزان استقامت برای او بسیار مهم است.

قدرت و چالاکی: برای استفاده ازسلاحی مثل نیزه، در اکثر مواقغ هم به قدرت و هم به چالاکی نیاز دارید.

انرژی فیزیکی: برای استفاده راحت‌تر از این شخصیت باید زره مناسبی بپوشید تا صدمه کمی ببینید، اما در عین حال نباید مقدار ابزاری که حمل می‌کنید بیش از ۷۰ درصد باشد.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی:

Cleric’s Sacred Chime: با رفتن به سمت کشیش نامیرایی که در Cemetery of Ash قرار دارد، می‌توانید به سلاح جادویی او دست پیدا کنید.

Halberd: یکی از بهترین اسلحه‌هایی است که در ابتدای بازی قادر به خریدن آن در فایرلینک شراین هستید. این اسلحه نسبت به نیزه قدرت بیشتری دارد و از فاصله‌ای دورتر می‌توانید به دشمنان ضربه بزنید.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
سپر با قدرت فیزیکی ۱۰۰ درصدپایداری کم
هنگام دفاع قادر به حمله استقدرت ضربه کم
قدرت شفا و بهبودسلامتی توسط معجزه را دارد
Dark Souls Class (9)

جادوگر «Sorcerer»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی:

الماس آتش: کلاس جادوگر کار خود را با یک اسلحه نسبتا ضعیف آغاز می‌کند. توسط الماس آتش قادرهستید تا شمشیر خود را با آتش مزین کنید. با این کار در ابتدای بازی شانس بیشتری در مقابل دشمنان و اولین باس خواهید داشت.

شیوه بازی:

ساخت جادو: ذات اصلی کلاس جادوگر این است که نسبت به دشمنان فاصله‌ای مناسب بگیرید و سپس سحرهای نیرومند به سمت آن‌ها روانه کنید. داشتن Ashen Estus Flasks در انجام این امر کمک شایانی می‌کند.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر:

هوش: با افزایش سطح هوش قادر به استفاده از سحرهایی به مراتب قدرتمندتر هستید.

انرژی: این سطح رابطه بسیار مهمی با Ashen Estus Flasks و خط آبی رنگ میزان انرژی دارد. همانطور که سطح سلامتی، میزان خط سلامت را بیشتر می‌کند، سطح انرژی نیز این کار را برای خط انرژی انجام می‌دهد.

چالاکی: با بالاتر بردن چالاکی، سرعت ساخت ورد و سحر را بالاتر ببرید.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی:

آندره، آهنگر: او می‌تواند ابزار شما را توسط الماس‌هایی که به دست می‌آورید قدرتمند کند. همچنین می‌توانید تعداد Estus Flaskها که برای احیای سلامتی به کار برده می‌شوند را با Ashen Estus Flaskها تعویض کنید که میزان انرژی را احیا می‌کنند.

Yoel of Londor: هنگامی که پا به منطقه Undead Settlement می‌گذارید قادر هستید از این طریق به سمت پل واژگون شده Lordic Castle بروید و او را پیدا کنید. او سحرهای ابتدایی را به شما خواهد فروخت و همچنین پنج سطح از شخصیت شما را به صورت رایگان افزایش خواهد داد. سحرهایی مانند پیکان روح، Greatsword روح، سلاح جادویی و سپرهای جادویی از جمله آیتم‌های قابل خرید از این کاراکتر هستند.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
وارد کردن ضربه از راه دوردر مقابل برخی دشمنان ضعیف است
قدرت ضربات بالامیزان سلامتی او کم است
بالاترین میزان انرژی

 

Dark Souls Class (8)

جادوگر آتش «Pyromancer»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی:

برکت الهی «Divine Blessing»: این آیتم نقش آب مقدس را ایفا می‌کند. توسط این آیتم می‌توانید سلامتی خود را احیا کنید و نفرین‌هایی که به کاراکتر وارد شده را از بین ببرید. جادوگران آتش از منطقه Great Swamp می‌آیند، سرزمینی لبریز از سم و زهر. زهرها و نفرین‌ها می‌توانند توسط گیاهان مخصوص به خود درمان شوند، اما اگر کمی فکر کنید، این شخصیت در همان ابتدای کار باید یک Divine Blessing در اختیار داشته باشد.

شیوه بازی:

شعله‌های تاریکی: این کلاس با سطح ایمان و هوش برابر کار خود را آغاز می‌کند. در طول بازی، با بالا بردن هم زمان این دو سطح، قادر هستید تا از بهترین جادوهای آتش و تاریکی بهره ببرید. شمشیر مورد نظر خود را در دست بگیرید، آن را با جادوهای آتش و تاریکی صیقل دهید و سپس به سمت دشمن بروید.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر

هوش و ایمان: ترکیب این دو سطح می‌توانند شما را به یک جادوگر نیرومند تبدیل کنند. آتش و تاریکی، ترکیبی ترسناک خواهند بود.

انرژی: تمام جادوگران دنیای Dark Souls نیاز به انرژی دارند. به کار بردن جادوی آتشین و سحرهای تاریک نیاز به انرژی زیاد دارد. همانند کلاس جادوگر باید به خوبی Ashen Estus Flask را مدیریت کنید.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی:

Cornyx of the Great Swamp: این شخصیت درون یک قفس در منطقه Undead Settlemnet قرار دارد؛ درست بالای خانه‌ای که بعد از بونفایر کنار پرتگاه قرار دارد. او می‌تواند جادوی آتش شما را ارتقا دهد و همچنین آیتم‌هایی مانند توپ‌های آتشین را با ارواح شما معامله می‌کند.

حلقه Fire Clutch: از بونفایر منطقه Cliff Underside، به سمت ابزار شکنجه و جنازه‌های آویزان شده بروید. از پل چوبی به پایین بروید، دشمنی که در آن‌جا قرار دارد را نابود کنید و حلقه Fire Clutch را به دست آورید. این حلقه قدرت ضربات آتشین شما را افزایش می‌دهد.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
حملات دور بُردزره ضعیف
در برابر دشمنان Abyss قوی هستندشانس کم
ترکیب بسیار خوب از هوش و ایمانقدرت کم

 

Dark Souls Class (7)

مزدور «Mercenary»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی:

سکه طلا: کلاس مزدور بیشترین شباهت را به شوالیه دارد، اما بسیار سبک‌تر و سریع‌تر عمل می‌کند. همچنین شانس او کمی بیشتر از شوالیه است. پس سکه طلا برای به دست آوردن سلاح مورد نیاز مناسب است.

شیوه بازی:

ترکیب چالاکی و ایمان: حمله‌ توسط سلاح‌های بلند یا دور بُرد که با آیتم‌های آذرخش و برق جلا داده شوند، قدرتی کُشنده را در اختیار این کلاس قرار می‌دهد. البته به خاطر داشته باشید دشمنانی وجود دارند که در برابر این ترکیب مقاوم هستند.

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر:

چالاکی: برای حمل و استفاده از شمشیرهایی مثل کاتانا، یا شمشیرهای منحنی شکل نیاز به چالاکی بالا دارید.

ایمان: برای جلا دادن شمشیر به قدرت‌های جادویی باید سطح ایمان خود را بالا ببرید.

پایداری: برخلاف شوالیه، مزدور بیشتر بر جاخالی دادن متکی است تا سپر گیری، در نتیجه به پایداری بالاتری نیاز دارد.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی:

Sword Master: استاد شمشیرزن قبل از ورودی فایرلینک شراین قرار دارد. با رفتن به سمت چپ از کنار پرتگاه به او خواهید رسید. اما مراقب باشید، او در ابتدای بازی به شدت نسبت به شما قدرتمندتر است. پس از رویارویی و شکست او، یک شمشیر کاتانا نصیب‌تان خواهد شد. یک راهنمایی کوچک. اگر کمی با او به این طرف و آن طرف بروید، ممکن است موفق شوید تا او را از پرتگاه به پایین پَرت کنید. با این اتفاق شمشیر کاتانا را نخواهید دید، اما هنگامی که به یک بونفایر بروید و دوباره به مکان Sword Master بازگردید، شمشیر کاتانا را خواهید یافت.

مزیت‌ها:ضعف‌ها:
چالاکی بالاسپر ضعیف
استفاده راحت از دو سلاح همزمانشانس کم
حمله و هوش بالا در استفاده از معجزه

 

Dark Souls Class (4)

محروم شده «Deprived»

پیش‌کش توصیه شده در ابتدای بازی:

Cracked Red Eye Orb: هنگامی که کلاس محروم شده را انتخاب می‌کنید، به این معناست که شما از درد و زجر کشیدن در Dark Souls لذت می‌برید. پس این ایده خوبی است که در همان ابتدای کار به دنیای دیگر بازیکنان حمله کنید و هرچی که دارند از آن‌ها بگیرید. فقط به خاطر داشته باشید که قادر نیستید تا رسیدن به منطقه High Wall of Lothric از آیتم Cracked Red Eye Orb استفاده کنید.

شیوه بازی:

شیوه بازی؟ او اصلا چیزی ندارد که شیوه بازی داشته باشد! هرجور که خود شما راحت هستید!

تمرکز سطح‌بندی کاراکتر:

کلاس محروم شده‌ها برای آن دسته از اشخاصی قرار گرفته شده که عمر خود را پای سری Dark Souls گذاشته‌اند و با تک تک نقاط منطقه‌های بازی و ریز و بم دشمنان آشنایی دارند. توسط این کلاس می‌توانید روی هر سطحی که دوست دارید تمرکز کنید.

آیتم‌ها و NPCهای کلیدی ابتدای بازی

Leonhard: پس از رسیدن به فایرلینک شراین، به سمت صندلی پادشاهی لوثریک بروید و با او صحبت کنید. او ۵ آیتم Cracked Red Eye Orbs به شما می‌دهد تا شانس بیشتری برای رفتن به دنیای دیگر بازیکنان داشته باشید.

مزیت‌ها:

می‌توانید خود را به تمام دوستان‌تان به عنوان یک مدعی واقعی Dark Souls معرفی کنید!

پایین‌ترین سطح که بسیار مناسب حمله به دنیای دیگر بازیکنان است

ضعف‌ها:

هیچ زره‌ای ندارید

سپر شما یکی از بی‌خاصیت‌ترین ابزار مخصوص دفاع و دفع ضربات دشمنان است.

تمامی مسائل ذکر شده بیشتر برای شروع کار بیان شده‌اند. بسیاری از نقاط ضعف نام برده شده با بالاتر رفتن سطح کاراکتر از بین خواهند رفت و از طرفی دیگر مزیت‌های شخصیت بازی برجسته‌تر می‌شوند. همچنین هیچ اجباری نیست که هر کلاسی از یک سری از ابزار جنگی خاص استفاده کند. شما می‌توانید از تک تک اسلحه‌های موجود بسته به شرایط سطح خود استفاده کنید. اما به هر حال اگر از خط مستقیم سطح کلاس خود پیروی کنید، راه موفق‌تری را خواهید پیمود.

حال که با کلاس و ویژ‌گی‌های شخصیت‌های Dark Souls III آشنا شدید، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده