نویسنده: میثم علی حسنی
// یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

مسابقات Dota 2: چهار تیم راه یافته به مسابقات Major مانیل مشخص شدند

بعد از رقابت‌هایی سخت و نفس‌گیر که تیم‌ها مدت استراحت کوتاهی داشتند و بازی‌ها پشت سر هم انجام می‌شد، بالاخره مرحله مقدماتی Major مانیل بازی Dota 2 در هر چهار منطقه به پایان رسید تا تکلیف تیم‌های باقی مانده نیز مشخص شود. با زومجی همراه باشید.

دراین دوره ۱۲ تیم به مسابقات بهاری مانیل دعوت شدند و تکلیف چهار تیم باقی مانده باید در مرحله مقدماتی مشخص می‌شد که چند روزی در حال برگزاری بود. ابتدا از ناحیه آسیای شرقی شروع می‌کنیم و جدول مرحله گروهی و پلی‌آف را بررسی خواهیم کرد:

Bracket-SEA-Major-manila-Dota-2-Zoomg

در این ناحیه با توجه به دعوت مستقیم Fnatic و MVP فرصت خوبی برای تیم‌های دیگر مثل TNC و Mineski مهیا شد تا بتوانند جواز حضور در مسابقات مانیل را به دست آورند. این دو تیم که بیشترین شانس را برای کسب سهمیه منطقه خود داشتند بالاخره در فینال جدول برنده‌ها و گرندفینال به مصاف هم رفتند که هر چند بازی ابتدایی به نفع TNC تمام شد، اما در بازی سرنوشت‌ساز این Mineski بود که با نتیجه قاطع ۳-۰ حریف خود را شکست داد تا از امتیاز میزبانی در کشور فیلیپین نیز بهره‌مند شود و بتواند نتیجه درخور توجه‌ای کسب کند.

جدول ناحیه اروپا:

Bracket-Europa-Major-manila-Dota-2-Zoomg

در یکی از مهمترین نواحی مرحله انتخابی شاهد مسابقاتی واقعا جذاب و نزدیک از تمام تیم‌ها بودیم و حتی در گرندفینال تا دقایق آخر مشخص نبود چه تیمی صعود خواهد کرد. Virtus.Pro یکی از محبوب‌ترین تیم‌های منطقه CIS در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و حتی نتوانست در گروه راحت خود جزء تیم‌های صعودکننده از مرحله مقدماتی قرار گیرد. اما عملکرد خوب No Diggity و مخصوصا Ad Finem باعث شده بود نتایج این ناحیه غیرقابل پیش‌بینی باشد و در پایان Empire به سختی و تلاش بسیار زیاد توانست به عنوان نماینده اروپا راهی مسابقات مانیل شود.

جدول منطقه آمریکا:

Bracket-America-Major-manila-Dota-2-Zoomg

در آمریکا با توجه به صعود Complexity و Evil Geniuses بدون شک تیم Digital Choas از شانس بالاتری برای صعود برخوردار بود و بسیار با روحیه و نتایج عالی مرحله گروهی را پشت سر گذاشت. این تیم به جز Shazam از مجموعه‌های دیگر حتی یک شکست نیز در کارنامه خود نداشت و در گرندفینال انتقام سختی از BRAX و همراهانش گرفت و مقتدرانه با نتیجه ۳-۰ بلیت سفر به کشور فیلیپین را کسب کرد.

جدول منطقه چین:

Bracket-China-Major-manila-Dota-2-Zoomg

هر چند انتظار می‌رفت که با حضور تیم‌های IG ،VG ،Newbee و EHOME مسابقات این منطقه جذاب‌تر باشد ولی قهرمان The International 4 بدون حتی یک باخت، فاتح مرحله مقدماتی این منطقه شد. هر چند تیم EHOME عملکرد قابل قبولی در این مرحله از خود نشان داد اما Newbee از هر نظر نسبت به این تیم برتری داشت و تلاش آن‌ها در گرندفینال نیز نتوانست مفید واقع شود.

۱۶ تیم حاضر در تورنمنت بهاری مانیل را با هم مرور خواهیم کرد:

All-Team-Major-Manila-Dota-2-Zoomg

با پایان مرحله مقدماتی ۱۶ تیم راه یافته باید آماده سفر به کشور فیلیپین در تاریخ ۷ تا ۱۲ ژوئن (۱۸ تا ۲۳ خرداد) باشند تا برای کسب جایزه ۳ میلیون دلاری این دوره رقابت سختی را آغاز کنند.

منبع:Gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده