نویسنده: deleted account
// یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۰

مروری بر تمامی اطلاعات ارائه شده از بازی Battlefield 1

بازی Battlefield 1 بامداد ۱۸ اردیبشهت ماه با تریلری سراسر هیجان معرفی شد و بلافاصله اطلاعاتی جامع و جذاب نیز از آن، به بیرون درز کرد. حال با زومجی همراه باشید تا تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی را مرور کنیم.

در سال ۲۰۱۳ دایس و الکترونیک‌ آرتز با عرضه بازی Batllefield 4 توانستند گان‌-پلی و گرافیک بازی‌های کنسولی و پی‌سی را وارد مرحله جدیدی کنند. Battlefield 4 نسبت به نسخه قبل از خود، تغییراتی اساسی و بنیادی پیدا کرده بود که البته این تغییرات بیشتر در جهت مثبت بودند. تعداد زیاد اسلحه، سیستم اکیوپمنت جدید، ماشین‌های قدرتمندتر، سیستم تخریب بازی و ... چیزهایی بودند که Battlefield 4 را جذاب و جذاب‌تر کرده بودند.

اما این بازی با همه خوبی‌هایش، بدی‌هایی نیز داشت که تا مدت‌ها دایس و الکترونیک آرتز را سرگرم برطرف کردن آن‌ها کرد و در نهایت هم برخی از آن‌ها - مثل باگ‌های به شدت آزاردهنده - هنوز هم که هنوز است رفع نشده‌اند. ایستگاه بعدی اما به Battlefield Hardline رسید تا بیاید و اشتباهات نسخه قبل را جبران کند؛ قبول داریم که Battlefield Hardline بسیار پیشرفته‌تر از Battlefield 4 بود اما باز هم مشکلاتی داشت که به شدت کاربران را آزار می‌داد. باگ‌ها کم شده بودند اما هنوز هم نواقصی، به خصوص در بخش داستان‌سرایی در بازی مشاهده می‌شد. حال نوبت به روایت سری بتلفیلد در جنگ جهانی اول است؛ حال نوبت Battlefield 1 است که پا به میدان بگذارد؛ اما آیا این بازی خواهد توانست نواقصِ موجود را به کل برطرف کند و به یک بتلفیلد به یاد ماندنی تبدیل شود ...؟

تا قبل از آغاز رویداد معرفی بازی، از انتظارات خود گفته بودیم و در چند مورد از جمله گرافیک و داستان‌سرایی، شاهد به‌وقوع پیوستن انتظاراتمان بودیم. Battlefield 1 قرار است در مهرماه ۹۵ عرضه شود و حال ما را همراهی کنید تا تمامی اطلاعاتِ منتشر شده از بازی تا به این لحظه را مرور کنیم:

Battlefield1 - 1

۱. تاریخ انتشار بازی

به گفته الکترونیک آرتز و دایس، بازی Battlefield 1 قرار است در روز ۲۱ اکتبر سال ۲۰۱۶ (مصادف با ۳۰ مهر سال ۱۳۹۵) به صورت جهانی عرضه شود. اما کسانی که از سرویس دسترسی زودهنگام الکترونیک آرتز (EA/Origin Access) استفاده می‌کنند، می‌توانند با پیش‌خرید این بازی، آن را حدودا سه روز زودتر از بقیه بر روی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی تجربه کنند.

طبق سنت همیشگی، سرویس EA Access چند روز قبل از عرضه جهانی، بازی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. نسخه قبلی این سری ، یعنی بازی Battlefield Hardline، نیز حدودا پنج روز زودتر از عرضه جهانی، بر روی سرویس EA Access قرار گرفته بود.

لازم است بدانید که با پرداخت تنها ۵ دلار در ماه، می‌توانید به سرویس EA Access دسترسی داشته باشید. در یک نگاه کلی، برای تجربه زودتر بازی‌ای مثل Battlefield 1 مطمئن باشید ارزشش را دارد که ۵ دلار اضافه خرج کنید.

۲. نسخه بتای بازی

در لحظات پایانی تریلر منتشر شده از بازی Battlefield 1، اعلام شد که این بازی قرار است یک نسخه بتا داشته باشد. توسعه‌دهنده بازی تا پیش از این، برای بازی‌های Battlefield 4 و همچنین Battlefield Hardline نیز نسخه بتا منتشر کرده بود و این موضوع، چیز جدید و تعجب بر انگیزی نیست. با مراجعه به سایت رسمی بازی می‌توانید اطلاعات بیشتر را در این زمینه کسب کنید.

۳. زمان دقیق انتشار بازی

سونی و مایکروسافت نکات جالب و مهمی را درمورد تاریخ عرضه دقیق بازی Battlefield 1 گفته‌اند. همانطور هم که انتظار می‌رفت، دوستداران بازی می‌توانند تا قبل از روز انتشار، بازی را بر روی کنسول نسل هشتمی خود Pre-Load کنند؛ البته هنوز تاریخ دقیق Pre-Load بازی مشخص نیست. معمولا قابلیت Pre-Load برای نسخه‌های قبلی این بازی، حدود یک هفته زودتر از انتشار جهانی، فعال می‌شد. اما فعلا تا این حد می‌دانیم که این قابلیت برای بازی، در مهرماه در دسترس خواهد بود.

ساعت ۸:۳۰ صبحِ روزِ ۳۰ مهرماه، بازی Battlefield 1 منتشر خواهد شد

علاوه بر مشخص شدن روز انتشار، الکترونیک آرتز و دایس زمان دقیق عرضه را نیز مشخص کرده‌اند. به گفته آن‌ها، این بازی در ساعت ۹ شبِ ۲۱ اکتبر (برابر با ساعت ۸:۳۰ صبحِ روز ۳۰ مهرماه به وقت تهران) به صورت جهانی منتشر خواهد شد.

۴. جوایز پیش خرید بازی

اگر در نظر دارید تا بازی Battlefield 1 را پیش‌خرید کنید، باید بدانید که جوایز منحصربه‌فردی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. طبق اعلام دایس جوایز پیش‌خرید نسخه پلی‌استیشن 4 شامل «بسته‌ Hellfighter  محتوی آیتم‌هایی پیرامون Harlem Hellfighters»، «پوسته‌ای زیبا» و « هفت روز دسترسی سریع‌تر به نقشه منتشر شده در اواخر سال ۲۰۱۶» خواهد بود. به علاوه با پیش‌خرید نسخه ایکس‌باکس وان،‌خواهید توانست به چیزهایی چون «بسته‌ Hellfighter  محتوی آیتم‌هایی پیرامون Harlem Hellfighters»، «هفت  روز دسترسی سریع به نقشه منتشر شده در اواخر سال ۲۰۱۶» و «یک ماه اشتراک EA Access» که باید تا ۱۳ آبان ثبت شود، دسترسی داشته باشید.

Battlefield-1-cover-1

Battlefield-1-cover-3

اگر شما نسخه «Early Enlister Deluxe» را پیش‌خرید کنید، خواهید توانست به پک ویژه‌ای که «Hellfire» نامیده می‌شود دسترسی داشته باشید. پک Hellfire شامل آیتم‌هایی جذاب با الهام از پیاده‌ نظام Heroic Harlem Hellfire (در جنگ جهانی اول) خواهد بود. به علاوه، شما با پیش‌خرید این نسخه به پکی به نام «Red Baron» و همچنین Battlepack پنج‌برابر دسترسی خواهید داشت. علاوه بر همه این‌ها، در این پک اسلحه‌ها، ماشین‌ها و آیتم‌هایی با طرح‌های ویژه و جذاب، موجود خواهند بود. این نسخه از بازی حدودا ۸۰ دلار برای شما آب می‌خورد؛ یعنی حدودا ۲۰ دلار گران‌تر از نسخه استانداردِ ۶۰ دلاری بازی.

۵. نسخه کالکتور بازی

با پرداخت حدود ۲۲۰ دلار خواهید توانست به نسخه کالکتور بازی Battlefield 1 دسترسی پیدا کنید. با خرید این نسخه خواهید توانست به یک باندل مخصوص و بسیار زیبا، مجمسه‌ای مخصوص، یک دسته کارت با طرح Battlefield 1، یک استیل‌بوک زیبا، بسته الحاقی انحصاری با محتوایی ویژه، یک بروزرسانی انحصاری و یک پکیج پریمیوم دسترسی پیدا کنید. انتظار می‌رود که در آینده ای نزدیک، اطلاعات بیشتری از این نسخه بازی منتشر شود.

۶. پیش به سوی بتلفیلد (Road to Battlefield)

الکترونیک آرتز و دایس در نظر دارند تا با برنامه‌ای ویژه تحت عنوان Road to Battlefield، ساخت نسخه جدید بازی را جشن بگیرند! Road to Battlefield بر روی تجدیدخاطره بازیکنان با بازی‌های Battlefield 4 و Battlefield Hardline  هدف‌گذاری کرده است. در واقع Road to Battlefield قرار است بسته‌های الحاقی دو بازی ذکر شده را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. اولین دسته از بسته‌های الحاقی که شامل Dragon’s Teeth برای بازی Battlefield 4 و Robbery برای بازی Battlefield Hardline می‌شود، هم‌اکنون در دسترس است و تا ۲۱ اردیبهشت نیز می‌توانید از آن‌ استفاده کنید. به علاوه این‌ها، الکترونیک آرتز نسخه پریمیوم بازی Battlefield 4 را نیز به سرویس EA Access اضافه کرده است و شما می‌توانید آن را به صورت رایگان تهیه کنید.

۷. Battlefield Insider

شمارش معکوس برای شروع شدن رویداد معرفی بازی Battlefield 1، تنها چیزی نبود که در وب‌سایت این بازی دیده می‌شد. در وب‌سایت این بازی،ویژگی به نام Battlefield Insider به نمایش گذاشته شد که با ثبت‌نام در آن، می‌توانید از پاداش‌هایی نفیس در بازی و بسته‌های الحاقی انحصاری بهره‌مند شوید. اگر هم‌اکنون در این سرویس ثبت‌نام کنید، کار بسیار هوشمندانه‌ای انجام داده‌اید؛ چراکه اولا فعلا این سرویس رایگان است و مهم‌تر از آن، این است که Battlefield Insider با سرویس EA Access برای نسخه بتا بازی یکپارچه شده است.

۸. بتلفیلد جدید در EA Play قابل بازی خواهد بود

طبق اعلام رسمی، بازی Battlefield 1 در کنفرانس EA Play حضور خواهد داشت. دو نسخه قبلی سری بتلفیلد نیز (همچون این نسخه)، قبل از آغاز نمایشگاه E3 معرفی شده بودند؛ الکترونیک آرتز بازی Battlefield Hardline را قبل از رونمایی رسمی از بازی در نهم ژوئن معرفی کرده بود. کنفرانس EA Play از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ژوئن سال جاری (۲۳ تا ۲۵ خرداد) برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان خواهند توانست در این کنفرانس، بازی Battlefield 1 را تجربه کنند.

Battlefield1 - 2

۹. بازی Battlefield 1 برای کنسول‌های نسل هفتمی عرضه نخواهد شد

به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶، کمپانی‌های مختلف تصمیم به فراموشی نسل هفتم گرفته‌اند و در نظر دارند تا از پلتفرم های قدیمی همچون پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 دور شوند. الکترونیک آرتز و دایس هم این سنتِ نوپا را ادامه داده‌اند و اعلام کرده‌اند که بازی Battlefield 1 برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد. البته چیز دیگری هم انتظار نمی‌رفت؛ به هر حال با آن نمایش بی‌نظیری که از بازی دیدیم، به وضوح معلوم است که Battlefield 1، یک بازی نسل جدید است و عرضه آن برای نسل هفتم غیرممکن است. پس اگر پلی‌استیشن 3 یا ایکس‌باکس 360 دارید و خواستار تجربه این بازی نیز هستید، باید به کنسول‌های نسل هشتمی مهاجرت کنید!

۱۰.تخفیفاتِ درنظر گرفته شده برای بازی

خرده فروشی‌های مختلف هم‌اکنون شروع به پیش‌فروش بازی کرده‌اند و این بدان معنی است که شما خواهید توانست (به لطف تخفیف‌های در نظر گفته شده) اندکی در پول خود صرفه‌جویی کنید.

تخفیفی ۱۰ درصدی مشمول مشترکین سرویس EA Access خواهد شد. با این حساب کاربران این سرویس، خواهند توانست با ۶ دلار تخفیف، بازی Battlefield 1 را با قیمت ۵۴ دلار خرید کنند. چیز جالب‌تر، تخفیف ۲۰ درصدی فروشگاه آمازون برای این بازی است. کسانی که بازی را از این فروشگاه نامدار پیش‌خرید کنند، خواهند توانست با پرداخت ۴۸ دلار، نسخه استاندارد بازی را تهیه کنند. این تخفیف ۲۰ درصدی، شامل نسخه‌های مخصوص بازی نیز می‌شود.

۱۰ درصد تخفیف برای کاربران EA Access، حدود ۲۰ درصد در فروشگاه آمازون و بیش از ۲۳ درصد تخفیف در فروشگاه بِست‌بای

به علاوه کسانی که در سرویس Gamers Club Unlocked فروشگاه بست‌بای مشترک هستند،‌ خواهند توانست بازی را با ۲۰ دلار تخفیف تهیه کنند.

۱۱. داستان بازی و بخش تک‌نفره؛ این‌بار متفاوت‌تر از همیشه

تا قبل از معرفی رسمی بازی، ما انتظار داشتیم که بازی در جنگ جهانی اول روایت داشته باشد و همین موضوع نیز محقق شد. Battlefield 1 قرار است این بار جنگ جهانی اول را از دیدگاهی دیگر به ما نشان دهد. تریلر معرفی بازی تایید کرد که قرار است در این بازی، شاهد تعداد زیادی ماشین و اسلحه باشیم. در تریلر معرفی، دیدیم که حتی در این بازی اسلحه «شعله افکن» نیز وجود دارد که با آن می‌توانید دشمنان را به آتش بکشید! اسلحه‌ها را نیز خواهید توانست شخصی سازی کنید.

یکی از چیزهایی که در سری بتلفیلد، نتوانسته آن‌طور که باید خودنمایی کند، بخش تک‌نفره‌ی داستان بوده است؛ اکثر مراحل موجود در بخش تک‌نفره این سری، در محیط‌هایی بسته و نه‌چندان وسیع روایت داشتند و همین موضوع خیلی‌ها را آزار می‌داد. این درحالی است که بخش چندنفره این سری، معمولا وسیع و پر جزئیات بوده است و این تضادِ موجود در بین دو بخش، چیز جالبی به نظر نمی‌رسد. اما آن‌طور که پیداست، قرار است این اوضاع در Battlefield 1 کمی دست‌خوش تغییرات شود. به گفته دنی برلین، طراح ارشد این بازی، Battlefield 1 قرار است به شکل دقیق‌تری عناصر «سند‌باکس» را به نمایش بگذارد.  برلین با اشاره به آزادی و وسعت بازی Battlefield 1 گفت که این بار قرار است داستان بازی، در محیطی وسیع و پرجزئیات روایت شود. برلین اشاره کرده که کوه‌های آلپ و رشته کوه‌های موجود در کشورهای عربی، مکان‌هایی خواهند بود که بخش‌هایی از داستان بازی در آنجا روایت می‌شود. به علاوه، اعلام شده است که انتخاب‌های شما در ادامه روند بازی تاثیرگذار خواهد بود. همچنین برلین اعلام کرده است که در این بازی، یک شخصیت زن نیز قابل بازی خواهد بود. اخیرا نیز شایعه‌ای به گوش می‌رسد که بر اساس آن، بخش داستانی این بازی تنها دارای ۶ قسمت خواهد بود.

Battlefield1 - 4

۱۲. در این بازی خواهید توانست سوار اسب‌ها شوید

بسیاری از طرفداران این سری، با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدند. با توجه به این موضوع که بازی در جنگ جهانی اول روایت می‌شود، حضور اسب در بازی چیز دور از انتظاری نبود؛ اما اینکه خواهیم توانست سوار آن‌ها شویم، چیز بسیار جالبی است که سازندگان در بازی قرار داد‌ه‌اند. در تریلر معرفی بازی نیز شاهد این موضوع بودیم. باید دید که در آینده چه اطلاعاتی از این قابلیت منتشر خواهد شد.

۱۳. نبردهای بازی فقط به زمین محدود نخواهند بود

به‌علاوه‌ی نبردهای زمینی، تا پیش از این شاهد حضور این سری در دریا نیز بوده‌ایم؛ این حضور به طرز جذابی در بازی Battlefield 4 خودنمایی می‌کرد. حتی در بازی Battlefield 3 تنها در یک مرحله و آن هم نه‌چندان طولانی، شاهد نبردی هوایی بودیم. نبردی که در آن زمان به دلیل نبود مکانیک‌های لازم، خیلی جذاب جلوه نمی‌کرد. طبق اطلاعاتِ گفته شده در تریلر معرفی بازی، نبردهای این سری در بازی Battlefield 1 وارد سطح جدیدی خواهند شد؛ به‌گونه‌ای که نبرد در هوا، زمین، دریا، بیابان و دیگرجاها به طرز فوق العاده‌ جذابی روایت خواهد شد. نبردهای این نسخه از بتلفیلد در نوع خود بسیار متنوع هستند و همین موضوع، چیزی است که یقینا Battlefield 1 را از دیگر بازی‌های هم‌سبک، متمایز می‌کند. در بخش چندنفره نیز شاهد نبردهای ۶۴ نفره خواهیم بود که به لذت تجربه بازی می‌افزاید. بازیکنان می‌توانند انواع کشتی‌ها، ماشین‌ها و هواپیماها را انتخاب کرده و سوار آن‌ها شوند.

نظر شما در مورد بازی Batlefield 1 چیست؟ آیا نمایش رسمی بازی توانسته انتظارات شما را برآورده کند؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و کاربران دیگر در میان بگذارید.

برگرفته از مقاله سایت GottabeMobile با تغییر


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده