نویسنده: deleted account
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵

کارت‌ های گرافیک‌ GTX 1080 و GTX 1070 انویدیا از HDR پشتیبانی خواهند کرد

چند روز پیش بود که کمپانی صاحب نام انویدیا رسما از کارت‌های گرافیک جدید و قدرتمندی رونمایی کرد. این کارت‌های گرافیکی ارزان‌تر و البته سریع‌تر از GTX Titan هستند. حالا اعلام شده است که این دو کارت گرافیک جدید، از HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.

بر طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، دو کارت‌گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 کمپانی انویدیا که از معماری پاسکال استفاده می‌کنند، قرار است ویژگی‌های جذاب و شگفت‌انگیزی داشته باشند که بی‌شک این موضوع، چیزی است که این دو کارت‌ گرافیک را یک سر و گردن از دیگر رقبا بالاتر نگه می‌دارد.

معماری پاسکال بر خلاف مکسوِل فقط بر روی ارائه عملکرد بیشتر  تمرکز ندارد؛ یکی از مهم‌ترین تغییرات دو کارت گرافیک جدید انویدیا که با نسل جدید کارت‌ها به خوبی هماهنگ است، پشتیبانی از فناوری محبوب HDR است که این قابلیت، با استفاده از یک درگاه نمایش ۱.۳ و کابل HDMI امکان‌پذیر خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود دو کارت‌‌ گرافیک جدید انویدیا، برای پردازش رزولوشن 1080p و 1440p در ۲۴۰ هرتز، پردازش رزولوشن 1440p در صفحه نمایش‌های Ultra-Wide در ۱۹۰ هرتز و پردازش رزولوشن 4K در ۱۲۰ هرتز، توانا باشد.

این قابلیت، تولیدکنندگان مانیتورها را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و بهتر، صفحه‌‌نمایش‌ها را بسازند و به فروش برسانند. این موضوعی بسیار عالی برای گیمرهایی خواهد بود که دوست دارند به صورت رقابتی به بازی‌ کردن بپردازند. این گیمرها مایلند از سوی مانیتور، پاسخویی سریعی را شاهد باشند و به لطف فناوری دو کارت‌ گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 این مسئله امکان‌پذیر خواهد بود.

انویدیا اعلام کرده که دو کارت جدیدش از درگاه نمایش ۱.۴ نیز پشتیبانی می‌کنند. لازم است بدانید که درگاه نمایش ۱.۴ نسبت به ۱.۳ مزیت ویژه‌ای دارد و آن هم این است که قابلیت DSC (مخفف Display Stream Compression) را با خود به ارمغان می‌آورد.

کارت گرافیک 1080 با دو قیمت ۶۰۰ و ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد که مدل ۷۰۰ دلاری آن «Founder Edition» نام دارد. علاوه بر آن، کارت گرافیک 1070 نیز قرار است در کنار ارائه قدرتی بیشتر نسبت به Titan X قیمتی بالغ‌ بر ۳۸۰ و ۴۵۰ دلار داشته باشد.

منبع:‌ OverClock3D


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده